Heb een pvd stargate overgenomen van een forumlid. Even ander bandje opgezet.
Had al eerder de stargate mock up gedaan (stalen bezel gewisseld met pvd) en aantal jaar terug. Maar deze geheel pvd versie vond ik altijd wel stoer.
De stargate driehoek op de bezel blijft een apart ding. Heb een soort haat/ liefde gevoel. Vroeger wel eens verwijderd, maar dat ziet er niet uit en is geen optie. Andere bezels passen ook niet.
Afwerking van de kast is heel mooi. Wijzerplaat heeft een mix tussen korrelig mat van binnen en glad hoogglans bij de indexen.
De nieuwe modellen vind ik minder mooi. Wijzerplaat is eenvoudiger en de cyclops is een no go. Hoewel ik de blauwe wijzerplaat wel zou willen modden met de stalen bezel van de witte wijzerplaat.
Deze Pulsar kwam op de markt ergens rond 2000, kort nadat het gerucht ging dat Seiko Oriënt over had genomen. Er was ook nog een versie zonder de datum aanduiding. Inderdaad is deze Pulsar uitgerust met de typerende gangreserve-indicator van Oriënt, het zou dus zomaar een complete fushion-watch kunnen zijn (inmiddels weet ik dat er een Seiko uurwerk in zit).Ik heb toen wel eens overwogen er 1 nieuw te kopen maar tegen de 300 gulden voor een Pulsar!!!??? Was me iets teveel destijds. Recent 2de-hands gekocht voor veel minder Doos, handleiding en originele band er nog bij. Hier aan een bandenexperiment mijn eigen CrapStraps