Woensdag, wat dragen we?

De Ltd. 2005:

Fijne dag heren!

gr. Patrick

Poljot ISS vandaag

Arjay

Maurice Lacroix Masterpiece Skeleton.

Gerwin

Mijn laatste aanwinst. Een Vostok Amphibia met de tamelijk zeldzame 8 kantige oude Amphibia behuizing.

Dit is een toolwatch. De wijzerplaat is gemaakt voor de radio telegrafisten aan boord van schepen. Voordat satellieten de nood oproepen op zee afhandelden, moest een telegrafist ieder kwartier radio stilte aanhouden en luisteren op de nood frequenties. De 3 minuten markers bij de 3 en 9 waren voor SOS signalen in morse, en de 12 en 6 markers waren stiltes voor SOS oproepen in spraak.
De 4 sec lange rode markers tussen de cijfers zijn voor het zenden van nood signalen. De initiële nood oproep bestond uit een 4 seconden lange toon, gevolgd door 1 seconde stilte, en dit een minuut lang.

Dat vraag en aanbod voor verzamelaars betrekkelijk zijn bewijst ook maar weer eens deze aankoop.
Tot voor kort was dit model erg geliefd bij verzamelaars van Russische horloges. Het is door zijn 8 kantige behuizing vrij zeldzaam en bracht op e-bay zo’n 100 tot 150 dollar op.
Tot dat een paar weken geleden een argeloze Amerikaan (geen WIS) een oude NOS voorraad van een paar honderd stuks, die hij in Rusland opgekocht had uit een failliete boedel en 15 jaar in een magazijn had gelegen, te koop aanbood voor 20 dollar per stuk. Nieuw in fabrieks verpakking en met papieren. Met 6 dollar verzend kosten, bleef ik net onder de 22 Euro en vrij van invoer rechten.

Seiko 6105-8110

Ruud

Al de hele week mijn datejust… Prettige woensdag!

Heel mooi Tammo… Ik heb in dienst een telegrafistenopleiding gehad (dat bestaat inmiddels al een tijdje niet meer). Heel grappig.

leuk, zo’n verhaal erbij, tammo… heeft die amerikaan er nog meer ??
ik heb vandaag trouwens ook de ltd 2005 om…
gr
klaas

Laat ik ook weer eens meedoen aan de wekelijkse showcase. Ook vandaag weer m’n Navitimer:

Vandaag, waar de liefde van klokkies is mee begonnen. Maurice L
Nog steeds n prachtige klok, de sluiting vd band, en hoe de band over loopt in de kast.

Misschien dat ik hem toch maar eens om moet ruilen voor een Tridente, is toch wat beter qua afmetingen voor mij vind ik.

Vandaag weer mijn Bubbleback, dit gaat mee naar Hong Kong.

Witgouden Indus

niks ik wacht nog op mijn monster !

Mooi verhaal en een geinig ding, Tammo!

Bedankt,

Gerard

Natuurlijk!

Gaaf ding man!

as usual… sinds dit mijn enige horloge is :slight_smile:

Ik weet niet wat etiquette op dit forum is in linking naar ebay, maar als je een zoek opdracht in ebay doet, met als de verkoper “miniwing1” dan vind je ze vanzelf.
Zie, trouwens net dat hij inmiddels wijzer geworden is, en ze op -50 dollar-direkt kopen- heeft gezet.

Groet,

Tammo

mijn aviator