Woensdag

Weer m’n RLT '69

Ik ga hem steeds vaker om doen. Waarom eigenlijk? Misschien wel omdat ie ook zonder leesbril goed af te lezen is. :sunglasses:

groet,

Marijn

Dat is een hele mooie, Andre (tu)

Waarvoor dient die speciale pusher ?? Hoe oud is deze ongeveer ?

Links:

Rechts mijn laatste nieuwe aanwinst: een 6309-7040 uit april 1977. Geheel origineel, nooit geopend,

Ik vind deze classic uitvoering nog steeds de mooiste, ik had vandaag wederom de Aviator IV om.

Arjay

freakazooi Schreef:

Ik schat 130 dollar.

niet eens warm :slight_smile:

Voor je impulsar? 40 dollar + 15 dollar verzendkosten?

Seiko Samurai black

http://imageshack.us][img]http://img230.imageshack.us/img230/7730/seikocr9.png[/img

Genesis

vreugd2 Schreef:

Voor je impulsar? 40 dollar + 15 dollar
verzendkosten?

mah…beetje lauw :slight_smile:

Vind eigenlijk wel dat deze een eigen topic mag hebben Andre, of wordt het een Voor en Na ??

De combinatie is best uniek, een duiker met een sliderule (rekenlineaal op z’n hollands), daar is die extra pusher voor, zal wel draaien gok ik, in plaats van pushen? Kan op de sliderule alleen lengtematen ontdekken, klopt dat ??

Hent ,die 2 schaalverdelingen op de wijzerplaat zijn een Tachymeter ,op zijn Nederlands een snelheidsmeter en loopt van 1000km/ph tot 60 km/ph
de andere schaalverdeling is een Telemeter, daar kun je mee meten hoe ver een geluid verwijderd is, onweersbuien bijvoorbeeld.
voor geen van beide hoef je iets te verstellen , gewoon de chronofunctie gebruiken, thats all :slight_smile:
beide schalen zijn trouwens wel heel gek op een duiker.

die bovenste pusher werkt als de start en herstart voor de chronofunctie, hij draait ook,maar wat daar het nut van is ?
misschien alleen een duidelijke afwijkend ontwerp om vergissingen te voorkomen.
ik zal er van de week eens verder naar kijken, en het caliber eens verder bestuderen.

Lucien,
deze Tressa heeft dezelfde kast 38x46mm en bandaanzet = 20mm ,kroon, draairing en achterkant als de Nivada Aviator duiker ,beide ook gemarkeerd met 200m waterdicht., beide met een Landeron 248.
mijn Nivada is uit 1964 , dus zal die Tressa ook ongeveer uit dat jaar stammen.
ook die Aviator is natuurlijk een gek horloge , een vlieger om mee te duiken :slight_smile:
voor brokkenpiloten wellicht.

groet André