Woensdag

Vandaag deze maar weer:

samen met deze:

De Omega Seamaster Professional Co-Axial Chronometer 600M Planet Ocean…pfff die type aanduidingen worden steeds langer…

Zodiac “red-dot” diver met Jürgen-strap. De kleuren op deze foto zijn te flets, in werkelijkheid is de wijzerplaat bijna antraciet en zie je de zilverkleurige omlijning van de indexen. De red-dot uitvoeringen waren de uurwerken met een hoger tikgetal en daardoor hogere precisie, deze loopt ook ruim binnen chronometer normen. Nu is de naam Zodiac gekocht door Fossil en brengen ze een lijn trendy horloges, quartz waar wel wat aardige modellen tussen zitten, om te zien dan. Fossil kan op deze manier swiss-made gebruiken omdat ze ook de productie/assemblage faciliteit hebben overegenomen én gebruiken.

Vandaag deze nog steeds, loopt vrij nauwkeurig, en draagt erg prettig.

Ruud

De hele week !!! reeds de Omega X-33.

De Space-Shuttle Mission Timer staat nu op 7 dagen 18 uur 28 minuten en 10 seconden.
Ik weet het…totaal nutteloze informatie, maar wel errrug leuk.

gr,
Hans Mennink

SKX007, heb de Natostrap er weer aan gezet.

Patrick

M’n Roamer:

Iets met 5 wijzers…

De Maurice Lacroix Cinque Aguilles

Vandaag mijn Viceroy. Weet nog steeds niet hoe het kloppende hart heet… Voor hetzelfde geldt loop ik al bijna twee jaar af en toe met een japans uurwerkje om mijn pols…

Gerwin

Een wisselende week: Maandag de vintage LIP. dinsdag de Buran Aeronavigator en vandaag:

Niels

deze weer eens…

gr.

klaas

Wat voor LIP is het, heb je een plaatje?

Helaas… geen plaatje. Ik zal als ik wat meer tijd heb eens een foto maken en in Photobucket plaatsen. Vervolgens hier op het forum. Voorlopig dan maar even een beschrijving: stalen kast, grijs-blauwe wijzerplaat met een witte buitenrand. indexen opgelegd, wit met zwart streepje in het midden, onderste delen van de indexen dunner (minutenwijzer ‘loopt hier overheen’). Uren en minutenwijzer wit met zwart streepje in het midden, rood-oranje secondewijzer. Datumvenster op 3-uurs positie.

Wellicht zegt het je een beetje wat? Heb je zelf ook LIP horloges? Of ben je speciaal in dit merk geintresseerd?

Niels

Bedankt voor de beschrijving van je Lip. Zo te “zien” is het een 70-er jaren model met klein logo (“Lip” i.p.v. “LIP”)? Het komt me niet helemaal bekend voor. Weet je wellicht welk uurwerk erin zit?

Ik heb zelf ook een paar Lips. Heb inderdaad interesse in dit merk, v.n.l. de vroegere uitvoeringen.

Zo die Planet Ocean is mooi man :).
Net nieuw, of niet! Haha

Yep die serie bestaat pas sinds april dit jaar.

Jaap, je neemt maar vast een voorschot op woensdag? :smiley: