Wolven of Schaapjes van Wallstreet?

Nur Praktikanten tragen Omega - die Uhren-Hierarchie der Wall Street…

Wie wat wanneer mag kan en wil dragen in Wallstreet… van Omega tot … :slight_smile:

Laat je verrassen :slight_smile:

-> Artikel

-> Die Uhren-Hierarchie der Wall Street

1 like

Die mensen zien uurwerken enkel als statussymbolen, weinig verrassende resultaten. En zeker op een plek als het financiële centrum van NY zijn de werknemers echte kuddedieren.

Ik heb het hier op de site misschien al verteld, maar dit soort mensen heeft het merk Rolex voor mij wat verpest. Iemand uit m’n nabije omgeving, veel geld, weinig common sense, en vooral zéér pocherig, heeft zich alweer een nieuwe Rolex aangeschat voor een paar 10k euro en laat het zéér graag zien. Verschrikkelijk is dat.

Ik krijg echt braakneigingen van de uitspraken van zo’n man. Héél soms (met name als ik een topsegment horloge voorbij zie komen) vraag ik me af of ik de juiste keuze gemaakt heb om na mijn studie niet dat pad te bewandelen. Het lezen van zo’n artikel herinnert me er weer aan aan dat ik niet in de wieg ben gelegd voor beroepscriminaliteit.

4 likes

Werkt de hele financiële sector (ea…) niet zo? … secundaire arbeidsvoorwaarden, beloofde emolumenten, bonussen …

1 like

Natuurlijk, daarom laat ik ook dagelijks mijn vijf rolexen, 3 pateks en 2 Richard Mills zien. De dames op het call centre. Je moet ze eens zien met hun submariners om hun polsjes. Zo sexy. :grinning::rage:.

3 likes

Waarom staat er geen Hublot tussen? Of zijn ze (financieel) te slim?

7 likes

“Only now can you can get your Patek. Although, don’t forget, you never actually own a Patek Philippe, you merely look after it for your douchebag son.”
:joy:

4 likes

Ja, shameonwrist is een erg leuk instagram account :smiley:

2 likes

Altijd veel Hublot en Breitling haat op dat account.

3 likes

Ik vind het toch opvallend dat de liefhebbers hier ook niet altijd door het imago kunnen prikken.

2 likes

jah inderdaad, de donkere zijde van merkhorloges…, net als in de autoindustrie, die waarvan je dacht belzerrt mij niet, doet het toch…

Dat kun je dan ook hebben bij hun huis, auto, boot, derde vrouw en ga zo maar door. Ik beveel aan het bij jezelf te houden. Jij geniet van jouw horloge, het is maar de vraag of hij hetzelfde doet.

3 likes

Pochen met een horloge, zo pathetisch.

Lelijk gedrag, maar dat vindt je overigens bij alle inkomensgroepen, dan leest het zo:

“Ik heb het hier op de site misschien al verteld, maar dit soort mensen heeft het merk Invicta voor mij wat verpest. Iemand uit m’n nabije omgeving (NOT, redactie), paar honderd euro over, weinig common sense, en vooral zéér pocherig, heeft zich alweer een nieuwe Invicta aangeschat voor een paar honderd euro en laat het zéér graag zien.
Verschrikkelijk is dat”.

Ik kom dat gedrag eigenlijk niet zo vaak tegen maar de laatste 2 keer (verschillende kerels) was het met een Invicta. De laatste was een roodvergulde chronoduiker van minimaal 46mm.

Het verschil is wel dat de Invicta cathegorie meestal niet of minder hiërarchie bewust is en de bemiddelde cathegorie het pochen doorgaans subtieler uitvoert.

Een topic vol Calvinisten…doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg…

Ik moet nog een lid van dit forum tegen komen die het niet leuk vindt om aangesproken (lees: gecomplimenteerd) te worden over zijn horloge! Rolex, JLC, Swatch…dat maakt niet uit…

3 likes

Ik kan niet voor de anderen spreken maar je begrijpt in elk geval de strekking van wat ikzelf zeg helemaal niet.

Ik reageerde ook niet op jou…

Zoals het artikel al omschreef. een horloge is gewoon een onderdeel van de uitrusting voor de fin. sector als Wallstreet. Zij zien horloge totaal anders dan wij, forumleden, het doen. Misschien ziet er wel aantal Wallstreet guys die wel meer weten over horloges. Maar voor de meut is het gewoon soort badge.

Voor hun is het niet meer dan een andere paar schoenen, stropdas ofzo.

En get real… hoeveel mensen ken je, die daadwerkelijk werken op Beursplein 5 of Wallstreet,.etc…
Zoveel zijn het niet op de massa en als je daarom geen rolex, pp, etc. etc. wil.
Dan zeg ik je dat je toch even meer tijd op dit forum moet rondbrengen en behoorlijk wat inlezen.

Ik weet nu tenminste als ik in de buurt ben van Wallstreet, een paar chickies kan scoren door met een sub te zwaaien :stuck_out_tongue_winking_eye: Hey! weer wat geleerd. Wat is dit forum toch Prachtig!! niet?:wink:

Wie heeft er nog een sub voor me? :joy::joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dan meld ik me bij deze: ik word liever niet aangesproken op mijn Rolex.

… op mijn Enicar daarentegen: :grinning:

1 like

…en als het een forumlid blijkt te zijn?

Die kom ik in het wild nooit tegen.