Uit de serie ‘wonderlijke tijdsaanduiders in het straatbeeld’ (binnenkort ook bij omroep Max), kwam ik op vakantie onderstaande klok tegen.
Nog meer van dit soort wonderlijke vondsten?
Uit de serie ‘wonderlijke tijdsaanduiders in het straatbeeld’ (binnenkort ook bij omroep Max), kwam ik op vakantie onderstaande klok tegen.
Nog meer van dit soort wonderlijke vondsten?
Dan mag deze niet ontbreken. De astronomische klok in Praag. Een technisch hoogstandje, zeker als je je realiseert dat de klok rond 1410 is gemaakt. Momenteel wordt de klok gerestaureerd, ter ere van de 100 jarige onafhankelijkheid van Tsjechie. De verwachting is dat de werkzaamheden in september zijn afgerond. Zou mooi uitkomen, want dan heb ik een vakantie in Tsjechie gepland. Kan ik direct de opgepikelde klok in het echt aanschouwen.
Zonnewijzer in Saarburg, die zowel UTC-, Midden-Europese- als ook zomertijd aangeeft
Deze heb ik uiteraard gezien toen ik in Praag was. Zeker de moeite waard!
Indrukwekkende klok! Voor het eerst gezien ruim 30 jaar geleden als mannetje, toen al onder de indruk. Denk dat ik maar weer eens Praag aandoe. Erg mooi!
Toen ik de titel zag was ik ook al op zoek naar mijn foto’s hiervan, verder weet ik er maar weinig.
In Arcos de Valdevez, Noord Portugal.
…maar wel lekker. Je zou hem bijna van de gevel schroeven. Waar is dit?
Oei…grappig. Ben ik toch al vaak langs gekomen, maar nooit gezien.
De zonnewijzer in mijn kleine Dørpske (moet Brabants voorstellen😁)
@Patrick2 klopt👍
Bij Steltman.
Maar met zoon klok aan de gevel durf ik sowieso niet meer naar binnen😁
Mooier dan dat standaard Rolex bord wat ernaast hangt, Bij Limoen en Geit.
Nog even een lekker Ijsje naar binnen geschoven bij Florencia
Niet mijn foto’s , maar als je er 'S-avonds langs komt. Provinciehuis in Den Bosch langs de A2💩