Word je wel eens voor patser uitgemaakt?

schmeink Schreef:

kan je eigenlijk wel uitgaan met een redelijk duur
horloge ?

Ligt er een beetje aan welk soort zaken je bezoekt.

hcptdg Schreef:

schmeink Schreef:

kan je eigenlijk wel uitgaan met een redelijk
duur
horloge ?

Ligt er een beetje aan welk soort zaken je
bezoekt.

iig bedoel ik niet van die dure restaurants :smiley:

Pffff, gelukkig, ik zou anders maar afvallen…:)-D

De meeste horloges die je hier op het forum ziet passeren zijn niet echt patser horloges imo.
Persoonlijk denk ik (ook gezien de reacties) dat je hier weinig leden vindt met een patser horloge.

Betere vraag zou zijn; wat is een patser horloge, heb je er een en word je er wel eens op aangesproken.

De definitie van een patser horloge, vind ik persoonlijk, zo’n horloge waar je las ogen van krijgt :wink:

mvg, Frans

Patser horloges vind ik persoonlijk blingbling horloges met goud.

Duo tones vind ik vrij patserig maar ik vind ze meestal wel mooi en zou ze wel willen hebben.

Een duo tone speedmaster of een gmt rolex :smiley:

Van je betere wederhelft ofzo? :wink:

Er zijn bepaalde merken die eerder als patser klokken aangemerkt worden. M’n Seamaster vallen daar gelukkig niet onder, althans, ik heb er nog niet een dergelijke opmerking over gehad. Maar aangezien ik nu een Rolex heb…

Maar het is ik denk ik ook maar hoe je ermee omgaat. Toen ik een tijdje terug aan het rondkijken was voor een Dweller zei iemand tegen me iets in de trend van, dat hoe ik die klokjes vasthield en er mee omging, het wel leek alsof ik een dame vasthield. Niet zo van over m’n manchet heen en met groteske polsbeweging het klokje te showen.
En het ligt er ook aan hoe je het presenteert. Mensen hebben namelijk al snel door dat ik horlogeliefhebber ben. :slight_smile:

Je hebt gelijk. Wanneer je een duur horloge koopt alleen om het merk, en daar ook prat op gaat, val je snel door de mand. Wanneer je kunt vertellen wat zo bijzonder is aan dat dure horloge, dan wordt dat niet als patsering beschouwd, hooguit als dom (voor de niet-horlogeliefhebber).
Gr. Roelof

Ik denk dat het ligt aan het type persoon wat een “patserhorloge” draagt. Sommigen kunnen een “patserhorloge” dragen maar nog steeds niet in aanmerking voor patser komen.

Ik word alleen door vrienden die mij en mijn horlogetic kennen gekscherend voor patser uitgemaakt. Maar dat is meer pesten dan patsen…:wink:

Ik ben nog maar een of 2 keer aangesproken over mijn horloges (1 x SKX007 & 1 x Halios Bluering) en de laatset keer schaamde ik mij toch een beetje om toe te geven dat ik 500 usd had uitgegeven aan een horloge waar nog niemand van gehoord had…(ik heb dan maar niet gezegd dat ik thuis een veelvoud van 500 usd aan horloges heb liggen)

bnootens Schreef:

Ik ben nog maar een of 2 keer aangesproken over
mijn horloges (1 x SKX007 & 1 x Halios Bluering)
en de laatset keer schaamde ik mij toch een beetje
om toe te geven dat ik 500 usd had uitgegeven aan
een horloge waar nog niemand van gehoord had…(ik
heb dan maar niet gezegd dat ik thuis een veelvoud
van 500 usd aan horloges heb liggen)

Je schamen voor een horloge van $500,-? Niet nodig hoor.
Gisteren hoorde ik over een fles whiskey van ruim €2000,-, daar zou ik me voor schamen.
En die wordt nog gedronken ook::o Is de fles leeg, dan zijn die €2000,- naar de haaien.
Volgens mij kan je dan beter een horloge van €2000,- kopen, daar heb je veel langer wat aan.

Nog nooit voor patser uitgemaakt. Maar de meeste mensen valt het ook niet echt op wat ik voor horloges om heb of het maakt ze niet uit. Behalve bij een goede vriendin die het telkens opvalt als ik wat nieuws omheb (niet dat dat zo vaak gebeurt, maar toch). Zelf heeft ze een stuk of 70 horloges - maar bijna allemaal gekocht op de markt omdat ze het geld er niet voor (over) heeft om een duur horloge te kopen.

Wel een collega die het opviel dat ik telkens een ander horloge omhad (wat hij dan wel weer leuk vond omdat het elke keer paste bij mijn kleding).

En patserhorloges, wat zijn dat precies. Zelf vind ik Breitling overwegend patserhorloges, maar nog niet eens zozeer door de horloges zelf maar door de mensen die ze dragen (die ik dan tegenkom - het is geenszins mijn bedoeling mensen op dit forum met een liefde voor Breitling te schofferen). Overdreven met hun horloges zwaaien, sportief uitziend horloge terwijl ze dat zelf niet zijn, prat gaan op hun huis/auto/etc.
Dat gezegd hebbende, mijn neeft heeft een Breitling, maar op de één of andere manier kan die 'm hebben. Ziet er gewoon netjes uit. Pas sinds hij 'm heeft kan ik anders naar Breitlings kijken :slight_smile:

Ik heb de van Dale geraadpleegd en de definitie is:

pat·ser de; m,v -s iem die al te duidelijk laat blijken rijk te zijn.

Hoe rijk is rijk??:smiley:

Ik heb 1x een opmerking gehad en die was van mijn broer: “God, daar komt die klok weer aan” doelend op mijn Dornblueth, deze past bij mij namelijk maar net om mijn pols.

NicoB)-

Eigenlijk krijg ik vrijwel nooit opmerkingen over mijn horloges. Een enkele keer is een collega wel eens geinteresseerd en uiteraard veel onbegrip uit mijn (niet horloge liefhebbende) omgeving maar krijg eigenlijk nooit spontaan reactie (positief of negatief) van mensen die ik niet ken.

Zelden. En anders alleen maar als ik mijn Swiss Legend Commander om heb. Nota bene ongeveer de goedkoopste uit de verzameling. Kan het ook wel een beetje begrijpen, ding is zo groot en zwaar, dat je voor je linker bi- & triceps niet meer naar de sportschool hoeft. Wat maakt het uit, ik vind hem leuk en daar gaat het om.

Hoi,

Het is me nog niet overkomen. Wel is het zo dat ik geen horloges heb die de gemiddelde Nederlander sterk opvallen. Mijn voorkeur gaat nu eenmaal uit naar de wat meer ingetogen semi sportieve modellen. Met de beste wil van de wereld zijn zij in mijn ogen niet patserig te noemen. De enige die een beetje extravert toont is de Divemaster van Victorinox. Gelukkig zit die in mijn ogen nog ruimschoots aan de goede kant van de lijn :wink:

Ik heb een enkele (positieve) opmerking gehad met de Monterey. Een enkeling die iets beter kijkt dan de rest ziet wel dat het een mooi afgewerkte klok is. Op de vraag welk merk dat nu is, kreeg je steevast: Een wát voor één? Eterna?

Die kent men niet. Mooi zo :smiley:

Hi hi,

Groet,

Nico.

Hoi,

En dat is meteen precies de reden waarom ik persoonlijk zo min mogelijk op “waarde” of wat kostte ie nou? vragen inga. Het is vaak een typisch Nederlandse gewoonte om meteen te willen weten hoeveel iets kost. Blijkbaar is het een prangende vraag die op vele lippen brand, terwijl er zoveel interessantere vragen te stellen zijn over een horloge. Meestal is mijn antwoord: De prijs was goed te doen, en die viel mij eigenlijk nog best mee…

En daarna ga je dan snel over op andere dingen.

Groet,

Nico.

John de Vries Schreef:

Wél maak ik ongeveer eens per maand (gemiddeld)
mee, dat lieden ongevraagd een bod doen op mijn
horloge.

In welke bajes zit je? :smiley:

:wink:

Nee hoor, het is typisch Nederlands om hier geheimzinnig over te doen (calvinistisch en zo, je weet wel). In veel landen is zo’n vraag (ook over bijvoorbeeld salaris) zeer normaal en krijgt men ook gewoon antwoord.

Ik oordeel niet hoor, ik vind de vraag ook vaak ongemakkelijk. Blijkbaar heeft die wanker van een Calvijn zelfs op mij invloed gehad, helaas…

Eddy C. Schreef:

In veel landen is zo’n vraag …

's Lands wijs 's lands eer zullen we maar zeggen.
In Azie (met name de Filippijnen) is het heel normaal om een gesprek te beginnen over voorbehoedsmiddelen. Zelfs met een complete vreemdeling die naast je in de bus zit.
Ik dacht eerst dat ik voor de gek gehouden werd, maar het is daar echt heel normaal.