Wordt dit herkend door (ex) Rolex eigenaren?

Hmm. Exact om 12u heb ik zelf nog nooit gezien, bij inmiddels toch wel enkele tientallen Rolexen met datum :slight_smile: Binnen ƩƩn minuut (voor of na) beschouw ik eigenlijk als perfect, en alles binnen 5 min. voor of na 12u als volkomen normaal/acceptabel… Maar binnen de minuut is natuurlijk wel lekker.

Als ik dat soort gesprekken met mijn vriendin ga voegen krijg ik 2 maanden geen sex…

4 likes

ā€œSchat als ik nu een half uur moet luisteren over je datumschijf, moet jij straks een half uur naar mij luisteren over mijn LV handtassen en Jimmy Choo schoenen, OK?ā€ :scream:

1 like

Ik heb nog nooit een Rolex in mijn bezit gehad en ik dacht ook dat dit bij dit merk exact middernacht gebeurde. Ik zou kunnen leven met 2 minuten voor/na middernacht maar vijf minuten vind ik toch al wat veel afwijking op zo’n duur klassehorloge. Maar blijkbaar is dit dus bij te regelen :+1:

Ik vergeet erbij te zeggen dat ik vooral vintage heb (gehad). Bij een klok van 15 jaar of jonger zou ik 5 min. ook wat veel vinden…

Heb je wel mooi de tijd om in het holst van de nacht je datum tr checken :smile:

1 like

Het KAN wel hoor: Deze verspringt zowel de datum als de dag aanduiding precies om 24.00 uur. De secondewijzer is dan amper 10 seconden over 12 uur…

Altijd over verbaasd dat de Zeno daar zo nauwkeurig in is.

Mijn datum doet er 3 dagen over om te verspringen…dat klopt toch niet?

Haha, m’n vriendin steunt m’n hobby (vaak) wel (ze is namelijk al blij dat ik niet game of voetbal kijk) :joy::joy:

Heb een nodate

1 like

Haha, mijn vriendin geeft (gelukkig) niks om dure spullen/merken, ook niet die van mij. Primark en Douglas zijn veelal haar ding…(lucky me😁)

1 like

Ook nice en een ā€œzorgā€ minder hahašŸ‘

Meestal lig ik dan al te pitten, heb in ieder geval geen horloge om. Scheelt weer een zorg blijkbaar :wink:

Heb ook een Rolex maar eerlijke gezegd kan me dit echt helemaal niets schelen. Al is het een uur later, ALS hij maar netjes switcht. In elk geval voor ik wakker ben. :smile:

2 likes

Mijne is net geserviced en gaat over op 0.06 ofzo.

Wat ik wel raar vind is dat de datum ook flipt als ik de uurwijzer (GMT) van 22.40 naar 23.40 verzet. Lijkt mij niet helemaal correct. Of bekend bij anderen? 3185 movement.

Dat vind ik eerlijk gezegd wel erg rigoureus… :frowning:

Nooit bij stilgestaan of op gelet.
Je zou er haast van gaan flippen!

Mijn Explorer II met 3186 (redelijk identiek aan een 3185) verspringt rond een minuut na middernacht.

Ik heb even met de uurwijzer gespeeld en als ik de tijd op xx:40 heb staan en de uurwijzer verdraai verspringt de datum als ik de 12 (of eigenlijk 24) ermee passeer. Dus niet zoals bij jou van 22:40 naar 23:40 maar wel als ik op de 00:40 aankom.

1 like

Gek is dat… Het is echt alleen als de minutenwijzer op XX:40 of verder staat. Op XX:35 of eerder springt hij wel pas als ik van 23:35 naar 0:35 ga. Vanaf XX:40 gaat de datum al verder bij 22:40 naar 23:40. Waar kan dat door komen? Te strak afgesteld mechanisme?

Ook nog even geprobeerd met doordraaien van de wijzers. Hij gaat om 0.02 over in dat geval.

Ach, het maakt me ook niet uit. Vroeg het me gewoon af.

Ik krijg dat niet gereproduceerd. De datum springt bij het verstellen over als de uurwijzer in de buurt van de twaalf is, soms iets ervoor soms iets erna.

Als het bij gewoon lopen gewoon werkt zou ik me er niet druk over maken, maar je kunt natuurlijk altijd eens informeren bij de horlogemaker die hem heeft gereviseerd.

1 like