Wordt een seiko sport 5 nog gemaakt?

Een horloge maker vertelde mij, dat deze niet meer gemaakt worden.

En dat deze een stoomlocomotief was…

In het kort als er iets zou kapot gaan, deze moelijk te herstellen zou zijn omdat er geen stukken meer zou te verkrijgen zijn.

ik verteld hem dat deze wel hier nieuw heb aangekocht was.

hij zij dat dit een oude stock was van Seiko…

Seiko SNZH51K1

Seiko5sport is een lijn van Seiko. Kweenie of deze lijn nog bestaat. Maar met Seiko gaat het vrij snel, waardoor onderdelen relatief sneller niet meer leverbaar zijn dan bijvoorbeeld een Rolex. Belangrijker misschien om te weten is dat het uurwerk een 7S36 is. Ik dacht dat die nog steeds gemaakt worden voor de Seiko5 lijn. En mocht dat niet meer gedaan worden, dan zijn daar een hele hoop van gemaakt, waardoor een donoruurwerkje misschien wel te vinden zal zijn, mocht er onverhoopt binnenin iets kapot gaan.

Een horlogemaker of een juwelier ?

Typische “juwelieropmerking” mijn inziens…Die hebben ze zelf niet , en kunnen met de gewone lijn niet wedijveren met zo’n 5 sport…

Als er voor die prijs al iets kapot zou gaan , haal je een nieuwe…niet oneerbiedig bedoeld…:slight_smile:

Zo’n soort opmerking kreeg ik ooit ook over een Seiko Solar duiker… ja , zelf weten , maar als hij kapot gaat…kan je beter deze van 350,00 nemen…

stoomlocomotief! ha ha ha
Uit die tijd kwam hij zelf nog zeker ? :wink:

Verder zitten er hier legio mensen, die je er ongetwijfeld nog VEEL meer over kunnen vertellen…c.q “gerust” kunnen stellen.:wink:

Het was een horlogemaker. Hij zij dat het moeilijk zou zijn om wisselstulk te vinden.

En dat het meestal altijd het zelfde onderdeel kapot gaat.

Mijn ervaring met het zoeken naar Seiko 5 horloges is dat het onderdeel dat het meeste kapot gaat over het algemeen de drager is. Ouderdom. :wink:
Ik heb persoonlijk nog nooit moeite gehad om Seiko onderdelen te vinden, en ik ben niet eens een horloge maker. Zaken als bandjes, wijzers en wijzerplaten, dat is moeilijker ja.

Deze stoomlocomotief doet het al sinds 1968. Nieuw glas was binnen 10 minuten op ebay gevonden.

Nou ja , volgens mij heb ik de vraag verkeerd begrepen…

Ik heb er pas zelf een gekocht, nieuw . Is volgens mij een model uit 2009.

Naar mijn weten brengen ze tot nu toe nog modellen uit in de Seiko Sport 5 serie…
I.i.g tot zeer recent…

MeistersingerFan Schreef:

Nou ja , volgens mij heb ik de vraag verkeerd
begrepen…

Ik heb er pas zelf een gekocht, nieuw . Is volgens
mij een model uit 2009.

Naar mijn weten brengen ze tot nu toe nog modellen
uit in de Seiko Sport 5 serie…
I.i.g tot zeer recent…

seiko5 nog wel, maar seiko5sport… ben ook wel benieuwd.

de “sports” is een modelserie, zou kunnen dat die niet meer verschijnt. bij monsterwatches.nl staan er nog genoeg op de website.

maar voor reparatie is het kaliber van belang, in dit horloge zit een 7s36 kaliber.
en daar zijn gewoon onderdelen voor te krijgen.

de meeste seikos houden het zomaar 20 jaar uit zonder service. het is een merk dat niet zoveel geserviced wordt omdat servicekosten vaak in dezelfde orde liggen als de prijs van een nieuwe seiko.