Eindelijk was het dan zover. Ik zou mijn gewonnen prijs in ontvangst nemen.
In het jubileumnummer van Watching, winter 2015, stonden 3 puzzels, met deze puzzels waren maar liefst 20 mooie prijzen te winnen. Ik had voor mezelf al direct een top 20 lijstje gemaakt met bovenaan de Workshop Horlogemaken bij Paul van Zeeland voor 2 personen. Had zelfs de uiterste inzenddatum in mijn agenda genoteerd zodat ik het niet zou vergeten.
Op een mooie dag kreeg ik een mailtje van Bernard Werk met de mededeling dat ik een prijs had gewonnen. En jawel, ik had de, in mijn beleving, hoofdprijs!
Aangezien deze workshop maar 2 keer per jaar wordt aangeboden ging er nog een tijd overheen voordat ik de prijs echt in ontvangst kon nemen.
Opgewekt naar Velp gereden alwaar we erg vriendelijk werden ontvangen door Bob Lemmers en Ejat. De ruimte waar de workshop werd gegeven is hun eigen atelier waar onder andere Breitlings worden geserviced.
Dus wel een echt atelier met de mooiste instrumenten en gereedschappen die er nodig zijn om hoogwaardige uurwerken onder handen te nemen. Iedere deelnemer had zijn eigen tafel en onder begeleiding kregen we de mogelijkheid om een ETA 2824 geheel te demonteren (iets wat me zelf ook al eens was gelukt) om deze vervolgens weer te monteren. (iets wat me zelf natuurlijk nooit is gelukt)
@Arvid erg leuk man! Mooi verhaaltje ook gemaakt. Zoals je aangaf worden deze workshops 2 keer per jaar gegeven is dit dan alleen op uitnodiging of kan je dit zelf ook een keer boeken?
Respect voor dit fijne werk! Kennelijk is het aan jou besteed en gegund. Ik kom niet verder dan het timmeren van een kippenhok of het plakken van een lekke fietsband!
Ontzettend gaaf! Ik zit ook altijd met bewondering te kijken naar service video’s op Youtube.
Maar om zelf aan een uurwerk te werken lijkt me geweldig.