Workshop Horlogemaken

Zaterdag25 juni.

Eindelijk was het dan zover. Ik zou mijn gewonnen prijs in ontvangst nemen.
In het jubileumnummer van Watching, winter 2015, stonden 3 puzzels, met deze puzzels waren maar liefst 20 mooie prijzen te winnen. Ik had voor mezelf al direct een top 20 lijstje gemaakt met bovenaan de Workshop Horlogemaken bij Paul van Zeeland voor 2 personen. Had zelfs de uiterste inzenddatum in mijn agenda genoteerd zodat ik het niet zou vergeten.
Op een mooie dag kreeg ik een mailtje van Bernard Werk met de mededeling dat ik een prijs had gewonnen. En jawel, ik had de, in mijn beleving, hoofdprijs!
Aangezien deze workshop maar 2 keer per jaar wordt aangeboden ging er nog een tijd overheen voordat ik de prijs echt in ontvangst kon nemen.

Opgewekt naar Velp gereden alwaar we erg vriendelijk werden ontvangen door Bob Lemmers en Ejat. De ruimte waar de workshop werd gegeven is hun eigen atelier waar onder andere Breitlings worden geserviced.

Dus wel een echt atelier met de mooiste instrumenten en gereedschappen die er nodig zijn om hoogwaardige uurwerken onder handen te nemen. Iedere deelnemer had zijn eigen tafel en onder begeleiding kregen we de mogelijkheid om een ETA 2824 geheel te demonteren (iets wat me zelf ook al eens was gelukt) om deze vervolgens weer te monteren. (iets wat me zelf natuurlijk nooit is gelukt)

Ik vond de dag geweldig! Heb erg veel geleerd en mijn dank gaat uit naar Paul van Zeeland. de workshopleiders, Watching en Bernard Werk.

36 likes

Gezien de tekst “ik ZOU mijn prijs in ontvangst nemen” verwachtte ik een heel andere afloop.

Toch nog een goed einde … :slight_smile:

4 likes

De kracht van de positieve gedachte :slight_smile:
Mooi!

1 like

Weer een mooie ervaring rijker :thumbsup:

Gaaf!
Lijkt mij ook super om een keer te doen!!!
:+1:

Wat geweldig, ik ben jaloers.
:yum:

Echt leuk om te doen lijkt mij en leerzaam. Leuke topic

Nice, tof dat je dit hebt mogen meemaken.

Wat een super ervaring! :grinning:

Vanaf nu zul je dan vermoed ik ook anders naar horloges kijken.
Èèècht leuk.

Proficiaat Arvid ! Nog een stap verder :wink:
Waren er ook bier en frieten ? :fries:
BD

Hoi Bruno,

Frieten waren er niet maar na afloop wel bier. Maar een blikje Heineken dus lang niet zo lekker als het Belgische bier.

1 like

Prachtig om dat een keer mee te maken. En ga je nu volop zelf aan de slag?

Zeker, het zou leuk zijn als ik in de toekomst in ieder geval mijn horloges met een ETA2824 en een SW200 zelf kan onderhouden.

2 likes

Leuke prijs en leuk verslag!

Een mede Watching prijswinnaar (Victorinox I.N.O.X.)

2 likes

Leuke ervaring!

Men kan 30 klokjes per jaar flipperen maar dit is toch
het betere hands-on werk :thumbsup:
Petje af!

Grt.

@Arvid erg leuk man! Mooi verhaaltje ook gemaakt. Zoals je aangaf worden deze workshops 2 keer per jaar gegeven is dit dan alleen op uitnodiging of kan je dit zelf ook een keer boeken?

Respect voor dit fijne werk! Kennelijk is het aan jou besteed en gegund. Ik kom niet verder dan het timmeren van een kippenhok of het plakken van een lekke fietsband!

1 like

De workshop bij Paul van Zeeland is gewoon voor iedereen toegankelijk. Op hun site vind je meer informatie.

1 like

Ontzettend gaaf! Ik zit ook altijd met bewondering te kijken naar service video’s op Youtube.
Maar om zelf aan een uurwerk te werken lijkt me geweldig.