Workshop Vostok modden

Op verzoek van forumlid @Bos ga ik een workshop Vostok modden organiseren.

Het is de bedoeling dat je zelf je eigen Vostok naar eigen smaak in elkaar kan zetten en ik help jullie op weg.
Probeer van te voren de benodigde onderdelen te bestellen of te zoeken in donorhorloges. Neem zoveel mogelijk eigen gereedschap mee.

Dan kunnen we elkaar helpen om van de verzamelde onderdelen iedere een uniek exemplaar op te bouwen.

Het zal plaatsvinden in de regio Amsterdam.

Wie heeft er interesse?

5 likes

Leuk initiatief, waar kan ik me aanmelden?

7 likes

Hou ik in het oog, heb hier al een gemodde vostok, maar wil nog wat extra eraan doen :blush:
Hoe ver gaat het modden? Ook wijzers en wijzerplaat?

1 like

Wat je maar wilt, wijzers en wijzerplaat hoort er zeker bij. Bezel en insert ook.
Ik heb zelf ervaring met ontchromen en patineren van Komandirski kasten (gebruik de zoekfunctie).
Dat kan, maar dat kost meer tijd.
Zoek gewoon donorhorloges oud of nieuw en losse onderdelen op het internet, bijna alles is te combineren.

1 like

Zijn een paar linkjes naar het juiste gereedschap mogelijk?

Zoiets is leuk om er wat mee te doen.

1 like

Lijkt me heel leuk als ik op tijd de onderdelen kan vinden! Topinitiatief!

En Andrey (zaw-an) is een fijne verkoper!

Hoe herken je een oude Vostok?
En wat is het verschil tussen de Vostok van nu (55 Euro Amphibian Classic Vostok)
En de oudere modellen?

Leuk filmpje waarschijnlijk voor de meeste wel bekend.

Onderdelen van oudere (decennia 1980-2000) en nieuwe Vostoks zijn meestal ook uitwisselbaar, dus het maakt niet veel uit wat je koopt. Als het maar geen 2200 serie uurwerk (zeventiger jaren) zonder schroefkroon is. Dus zolang er een grote schroefkroon op zit is het goed en kunnen we er mee werken.

Al een datum bekend? :grin: