Worldtimers

Klopt, de lugs zijn lang, maar op mijn pols past het prima. Ik heb beide modellen gepast.

Opvallend trouwens dat, hoeveel er ruim 2 mm verschil zit in diameter, dat op de pols nauwelijks te zien is. Beide passen goed.

Al eens naar zo’n patek world timer gekeken? Misschien is dat wat!

Zojuist gekeken en daar zal het bij blijven :grinning:

1 like

Ah ja, een poll is handig!

1 like
Worldtimers
  • Frederique Constant Worldtimer
  • NOMOS ZĂŒrich Weltzeit

0 stemmers

Kan ik begrijpen!

In dat geval zou ik persoonlijk de FC kiezen, mooiere kleursetting. Daarnaast vind ik FC ook een leuk merk, met de Nederlandse roots die het heeftđŸ‘đŸ»

Heb zelf een FC slimline, voor zakelijke outfits.

2 likes

Die Nomos is om te smullen!
Ik vraag me bij dergelijke worldtimers altijd af of (en zo ja, hoe) er ook rekening wordt gehouden met afwijkende tijdzones zoals bijvoorbeeld Sri Lanka (+3,5 uur).

De halve worldtimer van die FC is afgeschermd door de datum
 onbruikbaar wat mij betreft.

Lugs van de nomos zijn zoals altijd veel te lang en het is eigenlijk geen worldtimer maar tweede tijdzone horloge.

Wellicht is de Montblanc orbis wat. Of een tweedehands Girard Perregaux 1966 WWTC.

https://www.chrono24.nl/girardperregaux/girard-perregaux-wwtc--id19609156.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR zoiets bijvoorbeeld.

Deze is ook prijziger dan de twee die je voorstelt (8k), maar potverdikkie, hij is wel mooi!

3 likes

Wordt geen rekening mee gehouden. Zomer- en wintertijd is ook altijd weer een gepuzzel.

Die is ook mooi, maar wel weer boven het bedrag dat ik ervoor wil betalen.

Deze is geweldig, ja! Misschien moet ik het bedrag dat ik in gedachten had naar boven bijstellen. Net als de Girard Perregaux hierboven, die ook duurder is.

Die is zeker mooi! Ik heb hem vandaag om :wink:

6 likes

Mooi model en inderdaad is deze mooie. Staat namelijk ook geen “heimat” op wat wel op de witte staat, afknapper. Maar verders erg mooi design!

2 likes

Dan zijn het dus eigenlijk ‘parts of the worldtimers’
 :blush:

Ik denk dat alle blauwe wijzerplaten het rode huisje hebben en bij de witte kom je ze afwisselend tegen, waarbij ‘heimat’ vermoedelijk op de oudere exemplaren staat. Indien ‘heimat’, dan staan ook de plaatsnamen in het Duits. Anders in het Engels.

1 like

FC veel te druk, dat leest niet lekker af.

Alleen het uurwerk van de Nomos is al genoeg om daarvoor te gaan.

Frederique Constant 100% wat een mooi horloge is dat

Omdat er hier al aardig wat worldtimers verzameld zijn haak ik even aan met deze oude Seiko World Timer - heerlijk ‘rustig’ design en ook nog voorzien van o.a. een tweede tijd optie!

OK voor mij is staal uitvoering nog wel wat lekkerder, maar verder een hele fijne tijdmachine imho

1 like