Geen enkele verplichting uiteraard
Wat mij frappeert is dat mensen wel net doen alsof dit serieuze horloges zijn:

Toegegeven, de Panerai is nog de meest discrete, maar laten we nou niet net doen alsof Diesel en Invicta de enigen zijn die oversized kolderieke kermis-reut produceren. Er worden ook door andere merken genoeg smakeloze testosteron-bommetjes gemaakt voo de middelbare heer die de potentie meent te moeten adverteren.
En dan ben ik uit piëteit nog niet eens over spiderman horloges begonnen, zeg maar.
Tja, je kunt een wat je zegt ben je zelf loslaten op de discussie, maar bij mij liggen ze niet in de doos. Evengoed denk ik dat Anaïs onderschat hoezeer je als mens dingen kunt observeren vanuit een perspectief wat niet het jouwe is. Even een mooi voorbeeld van zo’n observatie:
Viel me gewoon op dat je de laatste tijd zo vaak je mening als een feit presenteert. Smaken verschillen nu eenmaal toch? Dat gezegd hebbend: Seiko is ook niet alles
Zeg je me nu dat de Deapsea of Offshore objectief geen kolderieke kermishorloges zijn?
Dat is helemaal correct. Die hebben ook belachelijke reut uitgebracht in hun tijd. We gaan nog even door:
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat trappen op Invicta en Diesel erg makkelijk is, maar dat er nog wel vreemdere zaken worden ontworpen. Het frappeert me dat iedereen oeh en ah staat te roepen als er iemand een godsvermogen aan een Offshore uitgeeft. Klaarblijkelijk zijn dingen minder belachelijk als ze duur worden.
Daar zijn we het eens
Ik zou voor de diesel gaan want de invicta gaat er echt over, het was niet slecht bedoeld hoor.
Mijn stiefbroer draagt altijd diesel horloges zoals degene die je nu laat zien dus ik weet wat de kwaliteit is.
De kwaliteit is imo 0.0 tegenover de prijs die je betaald.
Als je een casio van 80 euro koopt zie en voel je leterlijk dat je een veel betere horloge hebt dan de diesel van pakweg 300 euro, laat staan als je dan voor die prijs een seiko, citizen of tissot koopt ofzo.
Juist hetzelfde als de hugo boss horloge’s, als ik op hun site’s kijk naar waar hun horloge’s en kalibers worden gemaakt zwijgen ze er in alle talen over ( of ik kijk erover).
Wat niet echt een goed teken is volgens mij, dat klinkt in mijn oren als aziatische shit (en niet de goed).
Als je 1 van de twee mooi vind moet je het doen no matter what want het belangrijkste is dat jij u er goed bij voelt en niet iemand anders.
Het enige dat me gewoon stoort is dat deze horloge’s echt gemaakt worden als sieraad bij hun kledij want horloge’s zijn niet hun core business, seiko etc. maakt horloge’s om horloge’s te maken en niet als een extra bij je look.
Als ik 15jaar geleden met vrienden ging shoppen int stad dan liep je bijvoorbeeld een jack & jones of g-star winkel binnen en kon je er kledij kopen, nu kom je binnen en kan je leterlijk alles kopen.
Van hele schoenlijnen tot sieraden tot reuk, dan ga je me niet wijsmaken dat ze voor al deze onderdelen het geld hebben neergeteld om hier overal echt deftig in te investeren.
Het meeste geld gaat naar hun kledij en de rest word verdeeld over alle andere categoriëen, bij een echt horloge merk gaat al het innovatie geld alleen naar horloge’s daarom dat ze ook betere kwaliteit kunnen leveren voor dezelfde prijs.
Je moet pakken bij diesel betaal je de reclame, de naam, het bij een ander laten maken, allemaal dingen die je erbij betaald en dan hebben we het nog niet over de winstmarge gehad.
Je kan het ze ook niet kwalijk nemen want als ze echt moeten investeren in een eigen horlogeatelier dan gaat het ze meer geld kosten denk ik dan dat het opbrengt.
Al de kledingmerken hebben tegenwoordig de mentaliteit van waarom zouden we onze klanten 1euro op een ander laten uitgeven? Waarom doen we niet gewoon alles?
Oke dat kan je doen maar dan daalt de kwaliteit en je vraagt wel hetzelfde nedrag aan je klanten.
Ik moet zeggen dat ik wel bij mijn standpunt blijf van het voor jezelf kiezen, mijn stiefbroer zweert ook bij diesel en voelt zich er goed bij en dat is het belangrijkste uiteraard.
Ik heb ook 2 plakmerken die ik veel te veel betaald heb ben ik hier te weten gekomen maar ik vind ze nog steeds mooi.
Al moet ik wel zeggen sinds ik hier op het forum zit kijk ik veel kritischer naar horloge’s ivm wat je krijgt voor je geld en ik zou ze niet meer opnieuw kopen want als niets kenner zieje de fouten niet maar als je een beetje beter kijkt zijn ze echt brak gemaakt.
Al vind ik ze nog steeds mooi en van emotionele waarde.
Mijn echte raad?
Koop wat je hart sneller doet slaan wat de rest ook zegt, het is jou keuze
Ah, worden ze er echt gehaald?
Ze zijn allebei, hmmm, niet zo aantrekkelijk.
Invicta 8926OB
OMG ik kan toch echt rete achterlijk doen he . Haha
De notie dat Aziaten per definitie slechter zijn in het produceren van dingen dan de rest van de wereld is hardnekkig, maar niet op enige waarheid gestoeld. Feit is dat alles van je iPhone tot je televisie en inderdaad ook delen van je horloge gewoon in Azië worden gemaakt. Die mensen kunnen, afhankelijk van je kwaliteitseisen, op vrijwel elk gewenst niveau van kwaliteit produceren.
“Made in Switzerland” betekent dat 60% van de “waarde” die toegevoegd wordt aan het goed in Zwitserland moet ontstaan, maar of dat betekent dat er niets in China wordt gedaan laat zich vaak raden.
Wat Diesel betreft, die horloges worden door de Fossil group gemaakt. Overigens is Zodiac ook van de Fossil group, en STP uurwerken. Helaas is dat bedrijf ten onder aan het gaan. Ik denk dat de smartwatch ontwikkelingen het publiek voor Fossil horloges (Burberry, BMW, DNKY, etc etc etc, inclusief Skagen en Diesel, dus) totaal uitgehold heeft.
Daarom zie je de overige horlogemerken ook hoger in de boom klimmen, om een onderscheidend luxe-product in de markt te zetten. De mallwatch wordt opgegeten door de smartwatch, en het winkelcentrum staat zelf ook al onder druk.
Dat neemt niet weg dat er inherent weinig mis is met een Fossil horloge. Als ik moest kiezen tussen een Moonswatch of een Diesel kon de Diesel nog wel eens van betere kwaliteit zijn.
None…
Het Diesel horloge is nu ook verkrijgbaar in het goud!
Met 30 procent korting.
Misschien is dat een betere optie?
Dat is waar, daarom dat ik ook zei : niet de goede.
Natuurlijk maken aziaten zeer goed materiaal en degelijke producten (zelfs uitstekende) maar ook serieuze brol.
Maarja dat is met alle landen zo .
Dat van fossil wist ik niet want als ik bij diesel zelf kijk vind ik er niets over (of ik kijk erover).
Toch blikf ik erbij dat als ik men stiefbroer zijn horloge’s bekijk ik het echt zeer overpriced vind en dat het echt cheap aanvoelt.
Als ze dan toch met fossil samenwerken ben ik ervan overtuigd dat er niet veel geld aan word vuil gemaakt, mischien ben ik totaal verkeerd maar ik zie het niet terug in het resultaat.
Vind ik niet persee erg als ik eerlijk mag zijn, zijn ze allen slecht gemaakt?
Mischien niet maar zoals de maserati horloge’s etc nee dank u .
Maar ik snap je punt wel en daarbij onder aziatisch vallen landen dat zeer goede producten maken he niet alleen de chinezen.
Maarja als je het mooi vind moet men her zeker doen, het gaat tenslotte om je eigen ervaring met de dingen.
Hier zijn soms ook topmerken waarvan ik denk dat trekt op geen klote maar dan volgens sommige een enorm staaltje techniek zijn.
Ieder zijn ding
Aziatische landen maken gewoonweg de meeste producten. Zowel de goede als de slechte. Horloges zijn hier historisch een uitzondering, maar ondertussen zijn enkele aziatische merken zeker zo reputabel als enkele Europese merken (CASIO, Seiko en citizen om er maar enkele te noemen).
Liever een aziatisch product met een eerlijk label dan een aziatisch product met een Zwitsers vlaggetje op en een evenredig prijskaartje.
Geef ik je gelijk in