WOW, Eterna KonTiki Bronze manufacture

Ach, zo leert iedereen wat bij, het kan ook niet dat je in 11 maanden alle horloges en alle modellen kent, toch?

Zelf vind ik bronzen horloges vaak een beetje too much, maar deze maakt idd meteen hebberig.

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat er nooit een kontiki is geweest met een duiker-bezel.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de KonTiki bij z’n introductie in 1947 geen duiker was. Da’s ook niet vreemd, aangezien Blancpain pas in 1953 met die bezel kwam.

1 like

1 like

is toch veel mooier ?

3 likes

Tijdje terug van mijn vader gekregen met een mooi verhaal. Met decompressie bezel, net als de bronzen versie. Naast de emotionele waarde ook erg prettig om te dragen.

2 likes

Neuh. Ik ben niet van de bezels.

Hoe langer ik met horloges rommel hoe meer ik tot de conclusie kom dat een grote draaibare bezel meer zegt over de pretenties die wij hebben dan dat het daadwerkelijk nut heeft.

Uiteindelijk draag ik 95% van m’n tijd dress-achtige sporthorloges. Een originele KonTiki zou er dus wel in gaan. :slight_smile:

Als ze die bronzen nou eens maakten met 200m WR, zonder bezel, 38mm groot met een L2L van 44mm en een lug width van 20mm, dat zou mooi zijn. Het liefst rond 9 a 10mm dik. :slight_smile:

Ik vind die bronzen redelijk lelijk.