WOW, Eterna KonTiki Bronze manufacture

https://www.fratellowatches.com/eterna-kontiki-bronze-manufacture-52mondayz-week-50/

Gewoon mooi! Erg mooi!

6 likes

Ik heb normaal niets met brons maar deze is erg lekker. :thumbsup:

Oh en…uitverkocht :joy:

Potverdorie wat een schoonheid inderdaad!

Poeh, mooi hoor. :thumbsup:

Heel mooi! Zou deze ook in deze stijl in staal uitkomen? :yum:

ben ook niet zo op brons, maar dit brengt me aan het twijfelen. Wat een beauty

Ik vind een kontiki met bezel nog steeds niet kunnen, eerlijk gezegd. Noem het dan geen kontiki.

mooi ding wel, verder. :grinning:

Voor de luie mensen die niet naar de website willen klikken. Ik vind hem heel mooi!!

13 likes

Puntje van kritiek (voor een duikhorloge): lengte/vormverschil uren- en minutenwijzer is te gering en de secondenwijzer mist luminescent materiaal. Verder verfrissende ‘re-issue’.

Decompressie-bezel is ook :balloon:

1 like

En bezel op een duiker is wel handig…:wink:

Een Kontiki is nooit een duiker geweest. Als je kijkt naar de geschiedenis moet je het meer als een soort explorer zien, vrees ik. Zo zagen ze er vroegah uit:

1958:

En wat later:

Doe mij de 1958 inceptie van het model maar. Dan kom je op de klassieke lume driehoeken, zonder bezel. Een prachtig waterdicht sporthorloge. Ik heb al drie van zulke horloges (Nomos Ahoi, SARB033 en SARB017 Alpinist) dus ik heb blijkbaar een zwak voor kleinere ruggedized horloges zoals bijvoorbeeld de Archimede Outdoor en Rolex Explorer / OP 36-38,

1 like

Er zijn genoeg KonTiki duikers geweest. Waar denk je dat al die re-issues op gebaseerd zijn?

Waarbij ik dit de mooiste Eterna ooit vind.

4 likes

Op de plaat van die bronzen staat ‘Kontiki Diver’ en hij is geïnspireerd op de 1e generatie Kontiki Super :wink:

Hee! Een Bulova! :slight_smile:

Sorry, kon het niet laten.

Grappig hoe twee mensen zo totaal andere associaties bij een model/merk kunnen hebben.

Een Bulova? Welke dan :-)?

Was natuurlijk een geintje. Al heeft de turtle-achtige case wel wat van deze:

Praat er maar overheen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zo gaat dat, op forums. Beter nog met een kop koffie er bij. :slight_smile:

1 like

Ik dacht aan een exotische Bulova waarvan ik het bestaan niet wist :yum:

Stel je voor voor hij moest z’n ongelijk toegeven