Ben niet vaak onder de indruk, maar deze nieuwe creatie van Christiaan van der Klaauw (met van alles er omheen van Van Cleef & Arpels) is erg fraai! Twee nadelen: de tijd aflezen is lastig en de prijs ligt rond de € 185.000,-. Maar als je het tweede hebt, heb je voor het eerste waarschijnlijk een mannetje
Leuke beater
Indrukwekkend! De ‘normale’ cvdk planetarium vind ik wel prettiger als horloge, maar de 24uurs vallende ster lijkt me ook best wel te doen. En denk niet dat iemand em dagelijks zal/hoeft te dragen
Bijzondere klok, maar mooi of nuttig? Nee.
Ik heb zelf altijd een onbestemd gevoel over de prijs en kwaliteit verhouding van de Christiaan Van Der Klaauw horloges. Astronomische horloges voor astronomisch hoge prijzen. Terwijl er toch weer een ETA-kaliber in zit. Al is die aangepast natuurlijk, maar toch.
Als ik een horloge koop in het echt hogere prijssegment is een eigen kaliber wel een must. Of heeft Van der Kaauw nu wel echt eigen ontwerpen?
van der kaauw niet,…
Ik heb er héél lang naar gekeken (uit een uiterst positieve grondhouding ;)), maar vind het niks…
Geweldig dat mensen in staat zijn om zoiets gecompliceerds
te bedenken en ook maken, geen horloge in de traditionele
zin maar voor dat bedrag heb je wel een kunstwerk om je pols :}
mvg
Dan ben ik toch maar blij met mijn “simpele” Mondial

Ik kan het zeker waarderen!! De samenwerking met Van Cleef & Arpels is goed terug te vinden
Zo voor dat bedrag zou ik een horloge collectie hebben waar je U tegen zegt, een klokkie van goud waar je niet eens fatsoenlijk de tijd van af kan lezen voor 185 ruggen, als het dan toch duur moet zijn doe mij dan voor dat geld maar een paar Pateks, die blijven beter hun waarde houden ook nog
Op waterdichtheid getest?
floris Schreef:
als het dan toch duur moet
zijn doe mij dan voor dat geld maar een paar
Pateks, die blijven beter hun waarde houden ook
nog
Dit is een horlogeforum, geen beleggingsforum
Horloges zijn een hobby & hobbies kosten geld! Dus de waardevastheid staat wat mij betreft laag als vereiste voor een horloge. Techniek staat hoog & deze module is bijzonder knap. De kast & kroon zijn niet bijzonder, de wijzerplaat is een mislukking.
Jammer hoe zo’n gecompliceerds & duur iets, een ontzettend goedkope uitstraling heeft gekregen.
stitch Schreef:
Bijzondere klok, maar mooi of nuttig? Nee.
Ik heb zelf altijd een onbestemd gevoel over de
prijs en kwaliteit verhouding van de Christiaan
Van Der Klaauw horloges. Astronomische horloges
voor astronomisch hoge prijzen. Terwijl er toch
weer een ETA-kaliber in zit. Al is die aangepast
natuurlijk, maar toch.Als ik een horloge koop in het echt hogere
prijssegment is een eigen kaliber wel een must. Of
heeft Van der Kaauw nu wel echt eigen ontwerpen?
van der Klaauw astronomisch hoge prijzen…? Planetarium nieuw voor 25k, dat is helemaal niets als je iets dergelijks anders zoekt! Je hebt een ariadne voor 5k en een ceres voor 4,5k, zo astronomisch vind ik die prijzen niet!
Geweldig bedrijf, erg mooie horloges! Ook deze samenwerking kan ik alleen maar aanprijzen, prachtig!(tu)
Mauzer Schreef:
van der Klaauw astronomisch hoge prijzen…?
Planetarium nieuw voor 25k, dat is helemaal niets
als je iets dergelijks anders zoekt! Je hebt een
ariadne voor 5k en een ceres voor 4,5k, zo
astronomisch vind ik die prijzen niet!
Heb geen problemen met de prijs van zoiets als het Planetarium. CvdK heeft 2 collecties, de “Collection of Astonomical Masterpieces” en de “Collection of the Stars”. De eerste collectie is het echte astronomische werk, de tweede het volumewerk.
Dat volumewerk vind ik wel aan de prijs. Fors zelfs. Want wat is nu een bijzonder aan een Ariadne? Een 7751 is een ingekochte kast (Ickler), wijzerplaat en wijzers (Universo).
lexor Schreef:
Mauzer Schreef:
van der Klaauw astronomisch hoge prijzen…?
Planetarium nieuw voor 25k, dat is helemaal
niets
als je iets dergelijks anders zoekt! Je hebt
een
ariadne voor 5k en een ceres voor 4,5k, zo
astronomisch vind ik die prijzen niet!Heb geen problemen met de prijs van zoiets als het
Planetarium. CvdK heeft 2 collecties, de
"Collection of Astonomical Masterpieces" en de
"Collection of the Stars". De eerste collectie is
het echte astronomische werk, de tweede het
volumewerk.Dat volumewerk vind ik wel aan de prijs. Fors
zelfs. Want wat is nu een bijzonder aan een
Ariadne? Een 7751 is een ingekochte kast (Ickler),
wijzerplaat en wijzers (Universo).
heb t nooit zo expliciet willen zeggen, maar zo denk ik ool over de ariadne. ik vind t n mooie klok en leuk dat molentje. maar n astrolabium, planetarium of real moon, dat vind ik n stapje verder dan de veel geziene 7751. aan de andere past t wel in de collectie. en voor mij zou t met die kalender wel de meest praktische cvdk zijn, maar zou niet zo snel voor dat model gaan.
Kunstwerk voor aan de pols…
marnix.moed Schreef:
heb t nooit zo expliciet willen zeggen, maar zo
denk ik ool over de ariadne. ik vind t n mooie
klok en leuk dat molentje. maar n astrolabium,
planetarium of real moon, dat vind ik n stapje
verder dan de veel geziene 7751. aan de andere
past t wel in de collectie. en voor mij zou t met
die kalender wel de meest praktische cvdk zijn,
maar zou niet zo snel voor dat model gaan.
Als inmiddels ex-bexitter van een Ariadne, ben ik het daar eigenlijk wel mee eens.
Ik had die gekocht toen mijn interesse voor horloges een jaar of 5/6 geleden hernieuwd opbloeide. Maar ik kreeg al snel daarna in de gaten, dat het eigenlijk weinig bijzonders was. Dat is niet de reden waarom ik hem heb weggedaan, maar hij raakte in het vergeethoekje. En dingen daarin, kunnen beter vertrekken. Overigens opvallend hoe makkelijk hij te verkopen was. De uitstraling van de duurdere CvdK’s (en dus het merk an sich) trekt de “kleintjes” blijkbaar mee
lexor Schreef:
floris Schreef:
als het dan toch duur moet
zijn doe mij dan voor dat geld maar een paar
Pateks, die blijven beter hun waarde houden ook
nogDit is een horlogeforum, geen beleggingsforum
Horloges zijn een hobby & hobbies kosten geld! Dus
de waardevastheid staat wat mij betreft laag als
vereiste voor een horloge. Techniek staat hoog &
deze module is bijzonder knap. De kast & kroon
zijn niet bijzonder, de wijzerplaat is een
mislukking.Jammer hoe zo’n gecompliceerds & duur iets, een
ontzettend goedkope uitstraling heeft gekregen.
Daarbij zou dit horloge, waar natuurlijk geen ETA in zit onder de bijzondere cvdk module, best wel eens waarde kunnen houden of duurder worden.
Ik ben het verder grotendeels met Lexor eens, maar de wijzerplaat is prachtig! Dat vooraanzicht is jammer, maar bekijk het filmpje eens… (bij het artikel)
en… hoe laat is het hier op dit kunstwerk …?
lencoth Schreef:
marnix.moed Schreef:
heb t nooit zo expliciet willen zeggen, maar zo
denk ik ool over de ariadne. ik vind t n mooie
klok en leuk dat molentje. maar n astrolabium,
planetarium of real moon, dat vind ik n stapje
verder dan de veel geziene 7751. aan de andere
past t wel in de collectie. en voor mij zou t
met
die kalender wel de meest praktische cvdk zijn,
maar zou niet zo snel voor dat model gaan.Als inmiddels ex-bexitter van een Ariadne, ben ik
het daar eigenlijk wel mee eens.Ik had die gekocht toen mijn interesse voor
horloges een jaar of 5/6 geleden hernieuwd
opbloeide. Maar ik kreeg al snel daarna in de
gaten, dat het eigenlijk weinig bijzonders was.
Dat is niet de reden waarom ik hem heb weggedaan,
maar hij raakte in het vergeethoekje. En dingen
daarin, kunnen beter vertrekken. Overigens
opvallend hoe makkelijk hij te verkopen was. De
uitstraling van de duurdere CvdK’s (en dus het
merk an sich) trekt de “kleintjes” blijkbaar mee
Tja, verschillende personen verschillende smaken natuurlijk, maar ik vind ook een Ariadne qua prijs nog wel te doen als je het vergelijkt met andere horloges in dat segment. en ja, ook ik kan hier spreken uit eigen ervaring. Het is dan misschien een vrij standaard ETA uurwerk, maar de afwerking is echt subliem. De nieuwprijs van het huidige model is inderdaad vrij fors, maar zeker tweedehands is de klok zijn prijs vaak waard. Realistisch gezien; wat maakt een Rolex of een Omega meer waard? Ze hebben een eigen kaliber, maar met de volumes die ze uitspugen kun je dat nauwelijks bijzondere kalibers noemen.