Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Polsmaat van 18,5cm of groter is gewenst voor de 42mm. Valt veel groter dan bijvoorbeeld een Speedmaster

2 likes

Hang er net tegen aan met een kleine 18cm hou overigens wel van grotere horloges. Verbaasd me hoe overweldigend de keuze voor 38mm is. Meestal heeft de meerderheid het niet zo op met de datum op half 5

Ik zou vooral naar de Lug to Lug kijken.
Die is dacht ik 46 of 47cm voor de 38mm.
En dus 51 of zo voor de 42mm.

Die datum valt in de praktijk niet op.

1 like

Reden waarom ik voor de 42mm ben gegaan. Die is net wat beter in balans met de datum op 6 en de indices die op elk uur even lang zijn.

De 42 zou voor mij veel te groot zijn dus zou zelf de 38 pakken, maar de 42 vind ik mooier.

2 likes

Beste positie voor de datum als de plaat en datumschijf tenminste dezelfde kleur zijn en er geen hap uit de minutetrack wordt genomen.

1 like

Omdat ik thuis mijn ‘nette’ horloges veel te makkelijk beschadig, zoek ik een horloge die wel tegen een tikkie kan. Ik ben zo iemand die wel eens een deurpost, klink, muur, noem maar op raak.
Dus voor in en rondom het huis, klusjes en tevens als vakantie horloge, waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Kort gezegd gaat het tussen een wat compactere met batterij en world time (AE1200) tegen een wat duurdere en grotere met solar (G-Shock):

0 stemmers

@Jason_Nash. De AE1200 al eens gehad als projectje. Kost niet veel maar moet je ook niet veel van voorstellen .
De G-shock vandaag binnen gekregen (aanbieding bij bol). Voelt echt top aan en gaat deze zomer enkele weken mee naar Frankrijk.

13 likes

5610 voor al uw beating around the house.

2 likes
Seiko of Tissot

0 stemmers

2 likes

83 euro is inderdaad geen geld! Ik heb er 103 voor betaald. Damnit :joy:

1 like

Ik ben voor de Alpinist gegaan. Ik heb hem zelf natuurlijk :slightly_smiling_face: prachtig horloge, wat anders dan anders en goede specs!

De Gentleman is ook heel mooi. Met 21 lugwidth vind ik het wel net irritant. Ook is de kastafwerking ietsje saaitjes. Liever aan de onderkant wat rondingen gehad om het horloge iets kleiner te laten dragen :grimacing:

5 likes

Welke is jullie favo?

  • Tudor Black Bay Harrods
  • Longines Avigation Big Eye

0 stemmers

3 likes

Deze alpinist vind ik het mooist. De kleur van de plaat, subtiele seconde wijzer, lugwidth van 20mm. Moet ik echt eens gaan passen. Het enige wat mij altijd dwars zit is het vergrootglas boven de datum. Ik heb daar niets mee.

Mja dan de gentleman met zijn prachtige gepolijste en geborstelde uurmarkeringen en strak blauwe plaat.

Daarbij komt nog dat ik een kleine collectie probeer op te bouwen met voorlopig slechts één horlogemerk van ieder exemplaar. Dat lukt met beide niet want heb een Tissot Seastar en Seiko SPB143. Die laatste blijft want die wint bij mij van de Tissot. Maar ben er ook nog niet klaar voor om de Tissot te flipperen. Mijn enthousiasme voor de Seastar is minder geworden door de aanschaf van de SPB143 wat overigens niet de bedoeling was. Het kan ook liggen aan 2 jaar oud vs net gekocht. En om het nog complexer te maken hang ik ook boven de bestel knop voor een blauwe Citizen NY0040 met lugwidth van 20mm (heb ik al leuke bandjes voor). Kan ik de Seiko een beetje mee besparen tijdens momenten met mijn zoontje.

Tijd voor advies. Laat maar doorkomen @Sebastiaan.

1 like

Ik zou zeggen: waar woon je? Je mag hem komen passen hoor :wink:

Alle wijzen komen uit het Oosten. Woon in de Achterhoek.

Oef, dan zit je in het donkere deel van Nederland. Ik zit in het zonnige West-Brabant :slightly_smiling_face:

2 likes
16610 vs 116610
  • 16610
  • 116610

0 stemmers

2 likes

Ik begrijp echt helemaal niks van die dikke lugs van de nieuwere modellen. Maar dat zal wel aan mij liggen.

3 likes

Precies dat heb ik bij de sub inderdaad

1 like

Bij de allernieuwste (rechts) zijn ze weer wat teruggebracht:

3 likes