Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Heb de Rolex maar zit na te denken over de nieuwe Seamaster…

  • Rolex 116610 (2014)
  • Omega Seamaster (2021 model) + 4000 euro

0 stemmers

!

2 likes

100% de Rolex houden. De nieuwe Seamaster kan altijd nog. Submariner verkopen is heel lastig weer een nieuwe vinden (voor list) of het gaat je grof geld kosten grijs. De nieuwe Omega Seamaster 300 is leuk en grappig maar komt mijns inziens bij lange na niet bij de Submariner in de buurt…
Daarnaast irriteer ik mij nu op de foto’s al aan de faux lume van de Seamaster 300.

De wijzers van de moderne zijn te kort, terwijl die van de vintage mooier op maat zijn. Maar de kast en minutentrack van de moderne zijn weer veel mooier, al is de kleur van de wijzerplaat weer mooier van Vintage.

Mijn antwoord: Ze zijn het allebei net niet, die blauw-gouden DJ van jou blijft de shit, maar zo langzamerhand wordt het wel ontstellend saai hoor, dat gegrossier in DJ’s en DD’s. Kun je niet eens met iets spannenders komen?

Ik begin te denken dat Ralph’s verzameling minder saai is. :slight_smile: Kun je nagaan.

Die Seamaster is zo veel toffer dan die gare Rolex. Je wordt er niet dood mee gegooid, de kleur is vele malen spannender, de wijzerplaat is übercool, de wijzers zijn vele malen mooier, de kast is ranker, Omega heeft in mijn ogen betere afwerking, de skinny bezel is supertof… In vergelijk daarbij is de Sub pure lompe armoe troef, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de mercedes wijzers en de tekst van oorlog en vrede op die wijzerplaat.

Dat HF stemt zoals het hier doet moet bijna pure merkengeilheid zijn, want aan het ontwerp kan het niet liggen.

Dan nog over het interne/technische deel: Heeft die Seamaster geen METAS-Co-axiaal uurwerk? Ook erg cool, en ook weer eens wat anders.

Ik zeg doen! :+1:

Die lume is niet faux, die doet het gewoon.

Als je bedoelt dat het beige is… Ik vind de kleurstelling zelf erg mooi, zowel de zwarte als de blauwe. Ik bedenk me net, als ik nog eens een klappertje maak kon ik wel eens een broad arrow omega gaan halen. :slight_smile:

7 likes

afbeelding

3 likes

Nog even over die Seamaster…

Dit zegt genoeg. Zo tranentrekkend mooi. Nu nog een 39mm versie met 19/20mm lugs, en het is perfect. Omega heeft eindelijk een horloge ontworpen wat net zo cool is als een Oris Sixty Five of een Seiko SPB149. :slight_smile:

3 likes

Wel een dikkerdje zeg.

Dunner dan de vorige versie…

1 like

PCL vind ik niet wat. Maar laat me raden, jij knikkert er meteen een leren bandje op. :wink:

1 like

Ik heb net een 5513 gekocht, je ziet hem vanzelf!

9 likes

Gaaf, dat is een van de horloges die ik gehad heb waar ik spijt van heb dat die weg is!

1 like

Als een soort van hypnose voor het golfen? At the count of three, your eyelids are getting heavy… And you will fall into a deep, relaxing sleep. :blush::blush:

NATO of tropic, maar inderdaad. :smirk:

2 likes

Intussen 72% Omega. Terecht in mijn optiek. Al vind ik de nieuwste Sub met dunnere lugs wel een stuk beter.

1 like

Dan moet ie de nieuwe pollen en niet dat stuk staalplaat :wink:

2 likes

Ja ik ben geen fan van de Fat Case.

Ja maar ik heb de maxi case ooit eens nieuw gekocht en de nieuwe kom ik niet eens voor op de lijst…

Het zijn geen PCLs maar BCL’s in dit geval :slight_smile:
Buitenkant polished en center brushed!

Jullie maken het veel te moeilijk. Uiteindelijk komt het hierop neer: light side or dark side?

  • Light
  • Dark

0 stemmers

1 like

Allebei (als het(€) past. Mooi setje

1 like

Light side, heel nice die licht grijze sunburst!

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Wristwatch Battles! 3…2…1…FIGHT! (Deel 2).