Veel mooier wordt het niet!
Hij is fraai. Wellicht ooit weer naar een 6 piece met de Omega Seamaster Professional 300m METAS.
Nu nog een blauwe DJ
De lugs van een vintage doen het m.
Yep. In dit geval (of eigenlijk bijna altijd) Brushed lugs > Polished lugs.
Met de huidige stand der techniek is een WR van 30 of 50m eigenlijk onzinnig.
De fabrikant kan er best een sealtje van een paar knaken extra in stoppen.
Deze ziet er al vintage uit als je de deur uit loopt bij de AD. Als je dan de keuze hebt tussen een nieuwe en echt vintage is hij naar mijn mening het mooist als hij ook daadwerkelijk al een heel levensverhaal kan vertellen.
Mee eens. Maar hij heeft het over bijvoorbeeld een Tudor BB Chrono Panda. Die is tot 200m. Dan hoeft hij zich niet druk te maken over water of Vond het gewoon geen sterk argument.
Als je over vintage praat, dan is het weer een ander verhaal.
Ik zie gewoon twee keer hetzelfde horloge. Ben blij dat ik nog niet op dat detailniveau hoef te kiezen.
Duidelijk vintage
Heb de Rolex maar zit na te denken over de nieuwe Seamaster…
- Rolex 116610 (2014)
- Omega Seamaster (2021 model) + 4000 euro
0 stemmers
100% de Rolex houden. De nieuwe Seamaster kan altijd nog. Submariner verkopen is heel lastig weer een nieuwe vinden (voor list) of het gaat je grof geld kosten grijs. De nieuwe Omega Seamaster 300 is leuk en grappig maar komt mijns inziens bij lange na niet bij de Submariner in de buurt…
Daarnaast irriteer ik mij nu op de foto’s al aan de faux lume van de Seamaster 300.
De wijzers van de moderne zijn te kort, terwijl die van de vintage mooier op maat zijn. Maar de kast en minutentrack van de moderne zijn weer veel mooier, al is de kleur van de wijzerplaat weer mooier van Vintage.
Mijn antwoord: Ze zijn het allebei net niet, die blauw-gouden DJ van jou blijft de shit, maar zo langzamerhand wordt het wel ontstellend saai hoor, dat gegrossier in DJ’s en DD’s. Kun je niet eens met iets spannenders komen?
Ik begin te denken dat Ralph’s verzameling minder saai is. Kun je nagaan.
Die Seamaster is zo veel toffer dan die gare Rolex. Je wordt er niet dood mee gegooid, de kleur is vele malen spannender, de wijzerplaat is übercool, de wijzers zijn vele malen mooier, de kast is ranker, Omega heeft in mijn ogen betere afwerking, de skinny bezel is supertof… In vergelijk daarbij is de Sub pure lompe armoe troef, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de mercedes wijzers en de tekst van oorlog en vrede op die wijzerplaat.
Dat HF stemt zoals het hier doet moet bijna pure merkengeilheid zijn, want aan het ontwerp kan het niet liggen.
Dan nog over het interne/technische deel: Heeft die Seamaster geen METAS-Co-axiaal uurwerk? Ook erg cool, en ook weer eens wat anders.
Ik zeg doen!
Die lume is niet faux, die doet het gewoon.
Als je bedoelt dat het beige is… Ik vind de kleurstelling zelf erg mooi, zowel de zwarte als de blauwe. Ik bedenk me net, als ik nog eens een klappertje maak kon ik wel eens een broad arrow omega gaan halen.
Nog even over die Seamaster…
Dit zegt genoeg. Zo tranentrekkend mooi. Nu nog een 39mm versie met 19/20mm lugs, en het is perfect. Omega heeft eindelijk een horloge ontworpen wat net zo cool is als een Oris Sixty Five of een Seiko SPB149.
Wel een dikkerdje zeg.
Dunner dan de vorige versie…
PCL vind ik niet wat. Maar laat me raden, jij knikkert er meteen een leren bandje op.
Ik heb net een 5513 gekocht, je ziet hem vanzelf!