Foto’s voor de sfeer

VS
- Zenith Chronomaster Sport + DJ36 + Sub 41 ND
- Daytona Everose Oysterflex (Black / Pink dial)
0 stemmers
Foto’s voor de sfeer
VS
0 stemmers
Wow. Zo weinig liefde voor de rootbeer. Dat had ik niet verwacht. Het is de ultieme Rolex.
Daar hoort ook bij dat je geen notificaties krijgt, dat hij over vier jaar niet langzaam wordt vanwege een software update, dat het right to repair benut kan worden, dat je niet dagelijks je horloge aan een oplader moet hangen en dat de batterij over drie jaar niet gaar gaat zijn zodat je twee maal daags moet opladen om irritante notificaties te krijgen op je pols.
Kortom: Horloge, a u b.
Was het maar zo’n feest. Het blijft een magistrale skit.
Ja.
Nee.
Ik mis de optie “iets anders dan een Aquis”, maar dat is omdat ik skin divers toffer vind en dus altijd een sixty five zou pakken.
Het is wel een mooie aquis, maar het blijft een aquis.
65 heb ik er al twee van.
Aquis 1…dus moet wel.
Welke 65 zou jij aanbevelen om mij van gedachte te doen veranderen?.
Je moet toegeven, 41.5mm is sexy rood, deze aquis is zo bijzonder dat het puur en alleen de model naam het gene is waardoor jij tegenstander bent…
Hij is echt wel lekker!
Ja he!
Ja…
Omega Seamaster Professional 300m METAS
Tudor BB58 Blue
0 stemmers
Ik trek die wave dial slecht.
Ja ik ben er ook nog niet over uit. Mijn vorige Omega Seamaster Professional 300m Ceramic Co-axial (en de IWC Le Petit Prince Chronograph) verkocht voor de Rolex Explorer II. En ergens begint de Seamaster Professional 300m toch weer in mijn hoofd te spelen. Niet zo zeer dat ik spijt heb. Ik heb 3 jaar van mijn Seamaster kunnen genieten en droeg hem in de praktijk minder. Het was tijd om weer door te gaan. Het verschil met de vorige generatie Seamaster Professional 300m en Rolexen was ook groot. Maar de nieuwe Seamaster met METAS uurwerk zou wellicht een mooie toevoeging zijn en dichter in de buurt komen. Moet wel sterk wennen aan de wavedial. Op de foto’s soms echt heel prominent aanwezig, maar op filmpjes en in het echt (bij iemand anders op de pols van een afstandje) leek het wel weer mee te vallen. Deze week maar eens even passen en in het echt bekijken bij de AD.
Ik denk dat die ook sneuvelt in het overige geweld.
Ja dat denk ik ook. Ik heb juist bewust de Seamaster Professional 300m weg gedaan omdat ik nog lang niet klaar was met de Tudor’s. De GMT vind ik fantastisch en de BB58 blue ook en heb ik nog maar net. Daarnaast brengen de Tudor’s wat kleur in de collectie. Maar zo’n Seamaster blijft ook wel echt iconisch en een dijk van een horloge met een eigen gezicht.
Klopt. Maar wel een gezicht wat mij niet zo bevalt. Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten, maar vermoed zelf dat ie ook zo weer weg is als je m koopt.
Zou je geen chronootje terug halen?
Mwah ik vind chronografen wel mooi, maar de beperkte waterdichtheid etc draag ik ze in de praktijk minder. Tudor Black Bay Chronograph Panda zou wel mooi zijn, maar dan moet er bij de verkoop van mijn BB58 blue nog ruim 1500 euro bij. En dat vind ik dan wel weer erg gortig voor het horloge dat ik ervoor terug krijg verhoudingsgewijs. Daarnaast is de BB58 blue ook wel echt mooi met zijn blauwe plaat en is de maatvoering wel echt perfect.
Maar bij een METAS Seamaster Professional 300m gebeurt er met wat meer. Qua band en kastvorm etc.
Echter ben ik nog niet echt uit wat ik van de wave dial vind en vind ik de helium escape valve eigenlijk bij de METAS versie wel echt een dikke knoepert. De vorige generatie Seamaster is in essentie het mooiste met zijn inktzwarte cleane wijzerplaat en ceramische bezel, maar het was tijd voor iets nieuws. Ik droeg hem in de praktijk minder en het verschil in feel etc was te groot vergeleken met de Rolexen. De METAS versie zou qua afwerking en feel en specs wellicht wat meer in de buurt kunnen komen. Deze week maar eens even in het echt bekijken ter oriëntatie.
Airking heb ik niet zoveel mee.
Speedmaster want die moet je gewoon hebben, want zonder speedy heb je een verzameling horloges en met een speedy een horlogeverzameling.
Seamaster niet want je hebt er net een weggedaan en ook al een sub, dus die krijgt niet veel tijd!
Gefeliciteerd
Maar dan vooral vanwege de plaat op de dj die is
Wat een close call dit zeg…
Ga je de bb58 al flipperen?
Alles van een Hanhart tot een Archimede pilot chrono, een Hamilton intra Matic chrono en een Sinn 356 is 100m WR, en de Archimede Outdoor chrono zelfs 200.
Er zijn er zat te vinden die geen karige 30 of 50 meter zijn.
Verder: alles wat @ruud zei. Ook ik trek de wavy dial niet, maar ook de skeletwijzers niet.
Als je na 4 dagen al weer een Seamaster terug wilt heb je mogelijk wél spijt
No shame in that!