Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Bedankt voor je reactie. Inmiddels is er al een keuze gemaakt :grin:

12 likes

Gefeliciteerd

1 like

Maar dan vooral vanwege de plaat op de dj die is :star_struck:

1 like

Wat een close call dit zeg… :scream:

Ga je de bb58 al flipperen? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Alles van een Hanhart tot een Archimede pilot chrono, een Hamilton intra Matic chrono en een Sinn 356 is 100m WR, en de Archimede Outdoor chrono zelfs 200.

Er zijn er zat te vinden die geen karige 30 of 50 meter zijn.

Verder: alles wat @ruud zei. Ook ik trek de wavy dial niet, maar ook de skeletwijzers niet.

Als je na 4 dagen al weer een Seamaster terug wilt heb je mogelijk wél spijt :wink:

No shame in that!

Veel mooier wordt het niet! :grin:

19 likes

Hij is fraai. Wellicht ooit weer naar een 6 piece met de Omega Seamaster Professional 300m METAS.

1 like

Nu nog een blauwe DJ :+1:

1 like

  • 116233 (modern)
  • 16233 (vintage)

0 stemmers

1 like

De lugs van een vintage doen het m.

5 likes

Yep. In dit geval (of eigenlijk bijna altijd) Brushed lugs > Polished lugs.

3 likes

Met de huidige stand der techniek is een WR van 30 of 50m eigenlijk onzinnig.

De fabrikant kan er best een sealtje van een paar knaken extra in stoppen.

Deze ziet er al vintage uit als je de deur uit loopt bij de AD. Als je dan de keuze hebt tussen een nieuwe en echt vintage is hij naar mijn mening het mooist als hij ook daadwerkelijk al een heel levensverhaal kan vertellen.

1 like

Mee eens. Maar hij heeft het over bijvoorbeeld een Tudor BB Chrono Panda. Die is tot 200m. Dan hoeft hij zich niet druk te maken over water of :cloud_with_rain: Vond het gewoon geen sterk argument.

Als je over vintage praat, dan is het weer een ander verhaal.

1 like

Ik zie gewoon twee keer hetzelfde horloge. Ben blij dat ik nog niet op dat detailniveau hoef te kiezen.

image

5 likes

Duidelijk vintage :muscle:t2:

2 likes

Heb de Rolex maar zit na te denken over de nieuwe Seamaster…

  • Rolex 116610 (2014)
  • Omega Seamaster (2021 model) + 4000 euro

0 stemmers

!

2 likes

100% de Rolex houden. De nieuwe Seamaster kan altijd nog. Submariner verkopen is heel lastig weer een nieuwe vinden (voor list) of het gaat je grof geld kosten grijs. De nieuwe Omega Seamaster 300 is leuk en grappig maar komt mijns inziens bij lange na niet bij de Submariner in de buurt…
Daarnaast irriteer ik mij nu op de foto’s al aan de faux lume van de Seamaster 300.