Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

De GS natuurlijk! Extra wijzer extra functie!

Oh en een zwarte datum :sunglasses:

1 like

GS is toch altijd superieur?

1 like

Gmt!

2 likes

Ja ok, maar een draaibare bezel, echte toolwatch en groot volgens mij. Niet mijn kop thee 🫖

Is de bezel draaibaar? Ik dacht fixed, net als een Rolex Explorer.

3 likes

Haha ok ik houd m’n mond dicht.

kvinnemniemooi

1 like

• 2x Rolex (Sub en OP41)
  • Vacheron Constatin Overseas

0 stemmers

3 likes

Voorlopig kan ik nog maar lastig afscheid nemen van de Rolex horloges. Daarnaast zou ik de VC wel serieus kunnen overwegen mits ik niet teveel bij moet betalen. Wat een luxe keuzes. :joy:

Heb je die VC al eens om gehad?

Jij zegt van vrouwen te houden met knobbelige, korte benen waar midden op de knie een soort voorrangsbord zit, en dan plaats je een foto van een topmodel met slanke benen die nog mooi van lengte zijn ook.

Hmmmmm. :thinking:

In sommige opzichten wel. Kast + wijzers? Nipt. Uurwerk bij de quarz horloges? Ai. Draagcomfort? Citizen, hands down. Wijzerplaat? Als het washi is, Citizen, in alle overige gevallen GS.

Moeilijk.

3 likes

Nee. Helaas niet. Als ik dit plan door wil zetten dan neem ik er wel de tijd voor en wil ik het horloge zeker om hebben gehad.

Heb jij dit model wel eens in het echt gezien?

Een VC is meer low key dan Rolex en je ziet ze bijna niet. Dat trekt me wel aan.

2 likes

Mag ik de Patrimony voorstellen als alternatief?

1 like

Maakt in dit geval niet zoveel uit Tom… heb je die kleur van die Rolex wijzerplaat gezien? Die verliest toch iedere wristbattle :wink:

2 likes

Het was wel echt een horloge dat ik wilde. Totdat ik het horloge daadwerkelijk in mijn handen had. Hij viel erg groot, beetje lomp, en ik vond hem vrij ‘scherp’. Van de lijst gestreept toen. Nu heb ik geen forse polsen.

Ik ben zelf een redelijk grote kerel, maar mijn polsen zijn met 17,5cm redelijk gematigd vind ik zelf. voorlopig droom ik nog van een VC erbij al vind ik dat lastig te verantwoorden naar mezelf.

1 like

Wie verliest er dan precies in jouw ogen?

Persoonlijk vind ik die felgekleurde OP’s helemaal niks, daarom zou ik dan ook te allen tijde voor de VC of Patek ozd gaan.

Wat ik wel kan waarderen is dat je voor een mooi low key horloge aan het kijken bent! :+1::+1:

2 likes

Wat bekendheid van het merk betreft is VC wel low key t.o.v. Rolex voor het grote publiek.
Het horloge zelf zeker niet vind ik.
Het is in het echt best wel een fors horloge hoor. Zou hem zeker niet als onopvallend of subtiel willen benoemen.

In mijn ogen is de VC wel echt van een andere klasse dan Rolex, zelfs als het er 2 zijn :grin:

2 likes

Ik waardeer alle eerlijke reacties.

VC is inderdaad even een ander niveau dan Rolex. Ergens mag het merk van mij low key zijn, maar een horloge mag van mij wel enigszins opvallen. Persoonlijk vind ik een stalen horloge met witte wijzerplaat niet te schreeuwerig.

Ik ben heel blij met de twee Rolex horloges en ik vind de rode OP echt heel gaaf. Aan de andere kant begint Rolex me te irriteren omdat je er snel domme reacties over krijgt en ik het hele verhaal dat niks beschikbaar is ook naar. Toch blijf ik de modellen die ik heb wel heel tof vinden.

Schatten jullie in dat ik veel bij zou moeten leggen voor de VC als ik de 2 Rolex horloges verkoop?

Als een horloge mag opvallen maar niet schreeuwerig moet zijn, zit je naar mijn mening met de Overseas goed. De witte wijzerplaat heb ik nog nooit in het echt gezien. De zwarte zag ik ruim een jaar geleden in Antwerpen bij juwelier Colman. Echt een prachtig horloge.

De retailprijs ligt volgens mij rond de 21k. Geen idee of je op VC ook nog wat korting kan krijgen. Volgens mij kan je die OP en Sub redelijk makkelijk verkopen voor een leuk bedrag. Ik schat dus in dat je waarschijnlijk niet heel veel zal moeten bijleggen.