Mee eens. Ik verwacht dat de Rolex horloges niet heel veel geks gaan doen in waardeontwikkeling op korte termijn. Eerst maar eens de VC in het echt zien. Zit er voor nu niet meteen in vrees ik.
Nu kan ik natuurlijk wel lekker afwisselen met twee toppers. Dan zou ik nog altijd mijn Seamaster Gmt dragen ter afwisseling (redelijk low key ook)
In het geval van de 36mm voor de Grand Seiko gekozen. Bij de OP in 41mm was het de Rolex geworden.
En toch heb ik bij de nieuwe OP constant het gevoel dat de vorige generatie de 39mm de mooiste was. Misschien wel het meest perfecte horloge van Rolex ooit (in het zwart of in het wit dan). Perfectie door eenvoud en symmetrie.
Ik mis de geen van twee optie. Kun je geen leuk duikertje scoren waar ze tenminste opgelegde indices doen of zo? Want die geprinte platen doen me zo aan m’n squale en m’n ex-SKXen denken, da’s toch armoe troef. Maar goed, ik heb de mat grijze gekozen omdat die naar mijn idee scherper is op de onderste lugs, en omdat de wijzerset op het oog minder op z’n donder heeft gehad. Ligt dat nou aan mij of is die zwarte wat brakker?
Tot grote ergernis van @Tompj moet ik mijn Jiskefet weer van stal halen: Hoezeer interesseert historiek me in dit geval? Juist ja: Geen reet.
Niks tegen vintage, maar graag met opgelegde indices, wijzers zonder oxidatie of vuil, een scherpe kast en een meer dan strakke aansluiting van de end-links.
Ik wilde dus matten omdat die gewoon in betere staat verkeert. Als je de dials morgen omwisselt kies ik morgen voor glimmen.
Bezel inlays, die zie ik dan wel weer graag faded, bekrast of gebutst.