- Groen
- Blauw
- Zwart
- Wit
0 stemmers
Nee joh.
Voor welk deel van mijn zin heeft u deze uitgebreide antwoord geformuleerd?
het 1k deel. Das veel te duur betaald.
Chrono Landeron 48
Chrono Valjoux 22
Chrono Valjoux 7730
0 stemmers
Of zijn jullie meer van de horloges zonder poespas zoals:
Quadromatic
“Rose” gouden plaat
Witte plaat met textuur
0 stemmers
Tot slot wat heeft jullie voorkeur, simpele handwinder zonder bijzondere complicaties of chrono’s?
0 stemmers
Ben benieuwd!
Dit zijn oprecht mooie Invicta’s snap wat dat betreft wel je voorliefde voor vintage Invicta. Wat ik minder snap is dan ook de liefde voor het moderne Invicta wat niets meer te maken heeft met de schitterende horloges die je hierboven laat zien. De enige overeenkomst is de naam die vele tientallen jaren later gekocht is.
Ik zou al dat moderne Invicta spul verkopen en mij storten op vintage Omega of Longines of Breitling (vroege jaren). Zijn hele mooie vintage stukken voor relatief betaalbare prijzen te verkrijgen. Zou mooi samenspel met de vintage Invicta’s zijn uit dezelfde tijdsperiode.
8 jaar later of zo.
Ben bezig met hobby projectje heb paar honderd artikelen al gevonden uit Zwitserse, Duitse en Franse kranten en vak magazines over Invicta. Nu alleen alles nog netjes uitzoeken.
Vervolgens kijken of ik van de belangrijkste punten een mooie uitgebreidere tijdlijn kan maken.
Haha hoe dan?!? Hoe is het huidige Invicta ‘true’ aan het oorspronkelijke Invicta? Ik zie het niet hoor haha
Toen:
Nu:
@RLC Dat vraagt om een topic op zichzelf. Als jij die maakt antwoord ik je heel graag. Maar in principe is dit ook een punt wat een paar keer op YT voorbij is gekomen.
Overigens in 1991 hebben ze het horloge wat jij hier laat zien niet geïntroduceerd. Wanneer je dat jaartal erbij haalt dan moet je met foto’s komen uit die jaartal. Ik kan ook niet over de jaren 80 hebben en een horloge uit 2010 laten zien.
Zie ook dat ik typ foutje maakte. Moest geen 7750 zijn, maar 7730
Om nog een laatste antwoord te geven op je reactie. Tot aan ongeveer 2010 maakte Invicta dit soort horloges met max grote van ongeveer 43mm, meestal daaronder:
Nu laat ik dit voor wat het is.
Naast die Seiko’s spat de schoonheid van de Longines er nog meer vanaf
Heeft iemand, die zijn stem uitgebracht heeft, zin om mij uit te leggen waarom Sinn (net) de voorkeur geniet? Ik ben dan niet geïnteresseerd in esthetische of prijstechnische argumenten.
Ingewikkelde manier om te vragen of iemand denkt dat Sinn ook een beter horloge is.
De voorkeur zal esthetisch zijn, want het is duidelijk dat de Damasko het betere horloge is.
Waarom is dit? Ik ben Sinn en Damasko even hoog staan. Sinn wellicht zelfs een tikkeltje hoger dan Damasko…