Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Merkbeleving! :slight_smile:

Ah ja, dat is natuurlijk ook altijd een belangrijk onderdeel.

1 like

Hier gaan we dan… de Überklasse qua formaat (in mijn beleving).

Vroeger kocht ik dit soort horloges vaker (43mm+), maar tegenwoordig krijgt geen van deze horloges meer draagtijd.

Welke vinden jullie een blijvertje?

TAG Heuer (43mm)

Chopard (44mm)

Ebel (49mm)

• TAG Heuer 1887
  • Chopard Mille Miglia GT XL
  • EBEL 1911 - 38/50 Bayern

0 stemmers

2 likes

Box erbij of opruimen?

Box erbij of opruimen?
  • Box erbij, de collectie is nooit compleet
  • Opruimen maar, focus!

0 stemmers

3 likes

In dit geval opruimen.
Volgende horloges eruit:

• Boss
  • Pulsar
  • Roamer
  • Timex
  • Gouden lookalike
  • Submariner lookalike (boven de Roamer)
  • Alpine

Met deze actie heb je nog twee plekken vrij in de doos.
Ik zou dan aanschaffen:

• Citizen NY0040 Promaster
  • en een mooie Oris 65 diver of Oris Aquis of Doxa Sub300T of Longines Legend Diver

Tja, de Boss is mijn eerste horloge
De Pulsar is een erfstuk
De Roamer heb ik net en draagt toch wel fijn
Timex zou wel kunnen inderdaad. Was een impulsaankoop
De gouden lookalike is een originele gold plated Rado eind jaren 70!
De submariner lookalike is een aged WMT. Niet duur wel fun
Alpine staat te koop inderdaad!

Onderweg is een Casio Oceanus OCW-S100-1AJF
En Oris 65 staat op mijn lijstje maar is net van zijn plaats gestoten door een Rado Captain Cook!

Maar je komt goed in de buurt, thanks!

3 likes

Nooit weg doen.

Persoonlijk zou ik daar niet zoveel meer mee hebben. Waarschijnlijk krijgt het nauwelijks draagtijd. Mijn eerste horloge was een Armani horloge toen ik 16 was. Blij dat ie weg is.

Dat had ik niet gezien dan zou ik die wellicht houden :+1:.

Kijk dat zijn mooie ontwikkelingen! Goed bezig! Maar je hebt nu een punt in je collectie bereikt dat je moet opruimen en focussen en daarmee kunt upgraden naar een ander niveau horloges! Exciting times! :sunglasses::+1:

1 like

Je hebt gelijk. In een maand tijd 8 horloges gekocht en dan ontdek je het verschil tussen mooi vinden en een klik. Alles waar de klik er niet is gaat er dus uit de komende tijd.
En minder betekent automatisch ook upgraden. Leuke bezigheidstherapie :smiley:

De Boss draag ik nooit en zit ook niet in de box. Maar ja, wie wil die nog kopen?

De Rado blijft inderdaad!

1 like

Heerlijke hobby is het. Maar goed om af en toe even de balans op te maken. Toen ik erachter kwam daar ook 10x een Seiko van 300-500 euro in de horlogedoos en een Speedmaster Professional Moonwatch had zitten. En bedacht wat er nog meer mogelijk was. Gingen de Seiko’s er stapsgewijs allemaal uit. En voor ik het wist had ik met wat bijleggen ook een Omega Seamaster Professional 300m en een Breitling Colt en een Seiko Marine Master 300 SBDX001. Om maar aan te geven dat veel horloges van een paar honderd euro toch stiekem slapend geld is en dat duurdere horloges die je wellicht al die tijd al wilde maar nog onbereikbaar waren wellicht dichterbij zijn dan je denkt.

Collectie houden! Je hebt veel verschillende soorten horloges (smartwatch, rechthoekig model, fieldwatch, duikers etc), hier mag zeker nog wel een chronograaf bij :slight_smile::+1:t2:
Edit: sorry had de Bulova niet gezien

Damn right! Het enige wat er toe doet is je eerste rolex toch.

2 likes

Nee zo bedoel ik het niet. Maar een horloge houden waar je niks meer mee hebt omdat je smaak heel anders is en niet meer draagt is mijns inziens alleen maar opvulling in de horlogedoos.

1 like

Dat was een Explorer I 39mm 214270 MKII en die heb ik na drie weken verkocht om mijn Sub te kopen. Dus nee mijn eerste Rolex die is ook weg.:crazy_face:

2 likes

De Boss blijft maar zal ik niet in de box doen :wink: en sorry een Rolex komt er zeker niet in. Misschien een Tudor BB of Pelagos Titanium…

Beide top horloge. Pelagos 25500tn Two liner gehad en Black Bay Black en GMT heb ik nog. Groot fan van Tudor! :sunglasses::+1:

Goeie ja! Laat ik er nou ook zo eentje (onderin) de box hebben liggen… gegraveerd en wel. Gekregen van m’n schoonouders na de geboorte van m’n zoontje. Ga hem never nooit niet dragen maar wegdoen is ook onmogelijk :flushed:.

Goed lezen :yum:

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Staat een mooi captain Cool bij Jaap Ten 2 two C te koop.