Hoe is dat relevant? Het gaat mij er niet om wanneer ze het hebben gedaan, maar eerder dat ze het gotspe hadden om het ooit te doen.
Terug naar het mooie, prachtige vintage Invicta: Ik wilde de Landeron zeggen, want cool uurwerk, maar de Valjoux 22 gekozen want mooiere kleurrijke wijzerplaat en bijna big-eye registers.
Ik vind inderdaad die Rado in het goud minder. Die Boss vind ik dan juist wel weer tof, alleen vraag ik me af of die staying power heeft. Zo heb ik ook mijn mode-horloges een tijd gehouden, maar ik merkte dat ik ze nooit meer droeg.
Maar die vierkante Longines, Accutron en zeker ook die Pulsar zijn allemaal tof. Ik zou er dus een doosje bij kopen, dan zou ik Alpina, die gouden Rado en die Boss opdoeken, en me dan eens rustig gaan beraden op een verzamelingetje van twee doosjes.
Als je het daarop afkapt en de taktiek “één er in is één er uit” hanteert heb je in no time een weloverwogen verzameling, @Rovr
Merk op dat ik de emotionele waarde van de horloges die ik noem niet ken. Mijn excuses, op voorhand.
Nog maar eens over nadenken. Pulsar, wat @RLC zegt, nooit weg doen. Waarbij: Ik vind 'm echt tof. En nog een fatsoenlijke beater ook.
Ik zeg nog steeds weg er mee, want ik houd niet van puur gouden horloges. Of die nu 20, 2000 of 20.000 ballen kosten maakt mij niet uit. Maar da’s een smaakzaak.
Waarom niet? Tof ding. Doet me een beetje aan vintage Railmasters denken, maar dan met een KS complicatie. Ik vind 'm cool, en vermoed dat ie, als je 'm op een vintage leren bandje drukt, ook nog een totaal ander gezicht zou kunnen krijgen.
Trots in die doos met dat ding, zolang je 'm houdt. Niks mis mee. Dan heb ik nog wel eens ongelukkiger keuzes gezien.