Wat mij betreft allemaal winnaars maar ik ben toch benieuwd wat deze poll gaat opleveren!
Omega SMP
Tudor BB58
IWC Aquatimer
-
- Omega SMP
-
- Tudor BB58
-
- IWC Aquatimer
0 stemmers
Wat mij betreft allemaal winnaars maar ik ben toch benieuwd wat deze poll gaat opleveren!
Omega SMP
Tudor BB58
IWC Aquatimer
0 stemmers
Op de IWC gestemd omdat het out of the box is en toch een zeldzame verschijning.
Volgens mij ben ik 1 van slechts 3 eigenaren hier op HF
0 stemmers
Sinn856
De Seiko Uemura / Captain Willard
Zeer interessante vraag.
Ik heb gekozen voor de Darmouth. Juist omdat ik erover dacht deze aan te schaffen voor de zomer. Prachtig afgewerkt en ook nog chronometer.
Sinn EZM3 is een klok voor bazen! Echter, ik heb de EZM13 al.
Sinn 856, mwah. Ik heb liever dan de 857 met bezel en UTC. (Maar zit boven 2k)
Seiko. Nee.
Zo’n EZM3 is echt heel leuk!
Van wat je daar laat zien is de Willard gegarandeerd de lekkerst draagbare, en ik heb de mijne voor 850 ballen gevonden inclusief verzenden.
Ik kan me bij de Sinn 856 niet over de datum op 4 heen zetten, en vind het een beetje een chunky boy voor wat het is. Tegenover de EZM3, weer met zo’n raar datumvenster, en ook nog in onleesbare kleur, zou ik een doodsimpele en goedkopere 104Sa I zetten.
Maar als je nou voor onder 2000 ballen een Sinn wilt, waarom niet de 356 Flieger Klassik met acryl? Gewoon een ouderwetse Fliegerchrono met 100m WR?
1750 op leer. Supertof. 1950 op staal, voor de fetisjisten.
Wanneer dan? Kun jij me even aangeven wanneer ze voor het laatst een model hebben uitgebracht wat geen opgegraven oud lijk uit de geschiedenis was?
Ik denk dat je in de war bent met Tudor. Die brengen nog wel eens wat uit ja.
ook goeiemorgen
Goeiemorgen!
Je hebt gelijk. Ik zal koffie gaan zetten.
Doe er maar even een scheutje cognac in.
Brrr… da’s toch verneuken van goeie koffie en goeie cognac tegelijkertijd? Het is corona tijd, dus ik kan gewoon een dikke bel cognac inschenken voor naast de koffie. Komt toch geen hond langs die er wat van vinden kan.
Do it. Knapt een mens van op. Dommel je zo nog even een paar uurtjes weg op de bank, kun je als je wakker wordt zo door aan de kaasjes en mooie wijnen. Als dat geen topzaterdagen zijn dan weet ik het ook niet meer.
Waanzinnig mooi. Stop eens met het posten van dat soort plaatjes man. Shit, zo’n ding kost maar 1750 euro inderdaad. Poeh. Ik klik maar gauw de browser dicht denk ik.
De Sky-Dweller in -geloof ik- 2012.
Maargoed, die Doxa Sub 200 verdient het niet zo afgezeken te worden. Hij is gewoon anders en tof. Dat was meer mijn punt.
Ik zie de Doxa Sub200 meer als de Aston Martin Cygnet. Een omgedoopte Aygo. Doxa heeft dit model in het leven geroepen om een groter publiek te bereiken. Op deze manier kunnen ze lekker doorgaan met hun echte duikers de Sub300T en Sub300. Horloges die enkel bij liefhebbers geliefd zijn.
Doxa Sub 200 verdient het niet zo afgezeken te worden
Eensch. Sterker nog, ik vind ze veel leuker dan die rare 300T en 300. Van die horloges word ik dan weer niet blij, als Turtle/Willard man.
Horloges die enkel bij liefhebbers geliefd zijn.
En gelukkig maar, ik zou ze niet graag dagelijks voorbij zien komen. Vergeleken bij een Doxa 300 is een Aquastar Deepstar nog elegant te noemen. Ook vind ik het naar dat ze 2490 Euro rekenen voor een duikertje met een 2824 uurwerk. Waar ze op de website bij de Sub200 nog zeggen dat het een ETA is, noemen ze het bij de Sub300 een “Swiss mechanical automatic, self-winding, COSC certified Chronometer”
Maar het blijft een goed gereguleerde ETA 2824. Da’s veel doekoe voor zo’n ding. Dan vind ik de Sub200 een eerlijker product tegen een eerlijker prijs.
Alhoewel ik je punt op zich onderschrijf én ik het model op zich lelijk vind wil ik toch de Skydweller te berde brengen als illustratie van het feit dat Rolex af en toe met iets nieuws komt.
Skydweller
Sky-Dweller
Touché. De laatste keer was vele jaren daarvoor, en het is inmiddels 9 jaar geleden.
Het is net een soort van Donald Fagen album. Je weet dat het erg lang gaat duren, en het zou kunnen zijn dat je dood bent voor het nog een keer zover is.
Ik klik maar gauw de browser dicht denk ik.
En, is ie al onderweg met de Deutsche post? Doe geen moeite op Chrono, daar verkoopt men blijkbaar alleen de Sa versie die duurder is. Of hele brakke tweedehandsjes waarvoor je direct aan de slag moet met polywatch of zo.
Doxa heeft dit model in het leven geroepen om een groter publiek te bereiken. Op deze manier kunnen ze lekker doorgaan met hun echte duikers de Sub300T en Sub300. Horloges die enkel bij liefhebbers geliefd zijn.
Hoe weet je dit?
Ik denk eerder dat de doelgroep voor de 300’s te klein is vanwege de hele aparte vorm. En dat ze simpelweg om hun afzet te verhogen (en bedrijf gezond te houden) ook het segment van rond €1k zijn ingestapt.
En zeer geslaagd, want de kenner ziet gelijk een Doxa en de niet kenner een horloge wat zich onderscheid van de zwarte sub-achtige duikers.