Doe zou ik graag in een 36 á 38 zien komen zeg
Doxa 300 is voor velen veeeuls te groot. Ik vind het eigenlijk niet opmerkelijk!
Quatsch. Op papier groot, op de pols totaal niet, komt door de kastopbouw.
Ach joh, dan koop je toch een Yema Superman?
Ik probeer me in te houden en even niets te kopen
Maar áls er wat komt is het de Doxa sub 200
Gewoon kopen!
De leukere van de twee. Ik vind ze mooi. Wel in een kek kleurtje!
geel of turquoise
Want die hebben de felwitte hour markers, ipv dat beige / faux patina achtige van de andere kleuren.
Daar zou ie in verhouding nog dikker van worden als ze dit uurwerk houden
Kwam in de zoekfunctie deze poll tegen die meteen mijn aandacht had… Want zelf aan het orienteren naar de 1926. Mooi om de voorkeur te zien.
Zelf vind ik de witte plaat met blauwe wijzers erg fraai en fris maar zou realistisch gezien denk ik toch de zwarte plaat kiezen aangezien ik denk dat ik die tijdlozer ga vinden. Wel een vreemde spagaat om dan niet je eerste voorkeur te pakken (nog niks aangeschaft) om voor te sorteren op een appriciatie over een langere periode.
Ik heb Boldr gezegd in de aanname dat je het horloge tot snot wilt gaan slaan. Een robuust automaatje met 200m WR en een stevige schroefkroon is een beater pur sang.
Voor de sier vind ik de Hamilton veel lekkerder vintage goodness uitstralen. Qua geld zit er een paar honderd Euro tussen, maar als je het niet tot snot gaat slaan zou ik bijna geneigd zijn om dat er voor over te hebben voor de Hamilton.
Dus:
- Beater: Boldr
- Sier: Hamilton
- Houd je van een vintage vibe? Hammie
- Doet het hoekige het voor je? Boldr
- Heb je kleinere polsen (tot 17,5cm): Boldr
- Grotere polsen? Dan is de lug to lug van de Hammie misschien geschikter.
In termen van afschrijving wordt het ook niet veel erger dan Hamilton, dus het maakt qua doekoe geen moer uit.
Ik kan me vinden in je analyse.
Vooral dit ja. De Ralph in mij jammert echter over de “Boldr” op de wijzerplaat.
De Hamilton staat voorlopig op mijn longlist. Lijkt me wel een geinig horloge voor de afwisseling.
Ik vind het een prachtige merknaam. Ook in z’n geheel “Boldr supply Co.” is fantastisch. Doet me denken aan rotsblokken, Colorado en het buitenleven. Mooi gevonden van deze mannen. Al denk ik dat ik een printje met “Boldr Supply Co.” mooier had gevonden dan het logo met daaronder Boldr, maar da’s een persoonlijke afweging.
Ik heb kinderen en zie dit:
Een soort van ouderwetse Stint?
Wat raar.
Google eens op bolderkar.