Denk dat dat wel mee valt. Gelukkig heeft rolex duidelijke namen.
I.t.t. GS of seiko …
Denk dat dat wel mee valt. Gelukkig heeft rolex duidelijke namen.
I.t.t. GS of seiko …
En iedereen weet dat dít de Daytona is
Goedemorgen… Kon het niet laten
Ik heb van @Fate_Amenable_To_Change geleerd dat dat eigenlijk gewoon de zoveelste Breitling ripoff is.
Waarom kan ik in het groene gedeelte dan geen topic lezen zonder Excel?
Ja, als je sinds 1953 je hele hebben en houden op 7 modelletjes laat draaien kun je nogal makkelijk een set naampjes bedenken. Gelukkig zijn er bedrijven die af en toe wel iets nieuws proberen.
De Daytona is, ten eerste, een Zenith El Primero rip-off. Merk op dat ze jarenlang uurwerken van Zenith in die dingen schroefden.
Dat elke chronograaf ooit een ereschuld aan Breitling te betalen heeft doet daar niets aan af.
Dan zijn heel veel andere horloges ETA-rip offs, toch?
Helemaal mee eens. Mijn horloges moeten naast mooi ook functioneel zijn. Ik heb echt nog nooit een chronograaf gebruikt en wil er dus ook geen hebben. Datum is wel essentieel. Dag is een mooie extra. O ja, en de tijd natuurlijk
Echt de 7-day dus…
Nee, da’s anders. Los van het feit dat Breitling zeer relevante uitvindingen op het gebied van het uurwerk heeft gedaan hebben ze ook de vormtaal van de klassieke chronograaf uitgevonden en gepopulariseerd:
UG, zo vertelde @Ruud me in een ander topic, is verantwoordelijk voor de eerste chronograaf met een derde register.
ETA, als uurwerkenboer, is nooit verantwoordelijk geweest voor een vormtaal die het 90 jaar vol heeft gehouden. Ook Eterna eigenlijk niet, nu ik er bij stil sta.
Zenith staat qua innovatie, net als Seiko, Buren, Hamilton, Heuer en Breitling, hoger op de lat van de chronografen dan Rolex ooit heeft gedaan.
Dat de Daytona als niet-zo-innovatieve also-ran op het schild is gehesen van de duurste chrono’s op de wereld is ook de ultieme ironie: De totale overwinning van marketing op techniek.
Het is, kort en goed, de VHS van de horlogewereld.
Kan ik hier ook iets aan doen? Betreft alleen mijn eigen aangemaakte polls. Zowel op telefooon, iPad en pc krijg ik deze uitslag. Er is soms een moment dat ik wel even de tussenstand zie maar meestal niet. Beetje suf om op je eigen poll te gaan stemmen. Allebei aanklikken lost het niet op.
Apart. Meestal krijg je dit alleen als je aanvinkt ‘score alleen zichtbaar bij stemmen’. Dan zou de oplossing zijn dat je zelf ook stemt… sorry ik weet het dan ook niet
Voor wat het waard is: Wij zien de resultaten wel.
Uit 77 stemmen staat het 57% voor de 7 days automatic, en 42% voor de Chronograaf.
Blijkbaar weet 1% het niet.
Ik wist het ook niet, vandaar de pol. De “1%” is gelukkig een aantrekkelijke categorie om in te zitten.
Nou, zelf maar gestemd. Kan de poll niet meer wijzigen. Dan werkt het idd wel.
Mooi
In zeker opzicht is dat terecht, maar of dat nou echt zulke gesneden koek is is een tweede. De El Primero was als eerste “uit”, Heuer/Hamilton/Buren/etc waren als eerste met een prototype, en Seiko was de eerste die ze en masse van de band liet rollen in Japan.
Als je voor een daily watch kunt kiezen tussen een Speedmaster Professional of een Rolex 16220 op jubilee, waar zou je dan voor kiezen?
Moonwatch
Rolex 16220
0 stemmers
Ik vind die transparante echt niks