Ik zou de bezel toch wijzigen in een fluted in dat geval…
Fluted wil ik niet. Wat ik eigenlijk wil is een explorer met datum en het gewicht en glas van de chronomaster, echt top op die onderdelen. Verder wel weer de band en verstelmogelijkheid van de explorer. Ik weet niet of een dd dat ook heeft. De afwerking van de chronomaster is mooier, maar de lume van de explorer is echt veel mooier. Toen dacht ik dus aan de de met smooth bezel.
Dat dus, @WillemP.
Met name de Chronomaster zal, als je 'm nog nooit in het echt vast hebt gehad, een onverwacht grote positieve verrassing voor je zijn.
Oh.
Ik heb op het moment zowel mijn Chronomaster als mijn Grand Seiko quartz minder om dan simpele vliegertjes, field watches en duikertjes. Ik zit zelfs met de gedachte te spelen één van die twee te laten gaan ten faveure van, weet ik veel, een Yema Superman of zo.
Daarom zou ik, als ik er eentje had, die explorer niet weg doen ten faveure van een meer dressy horloge. Ik weet dat de DJ ook als sporthorloge te boek staat, maar die explorer, ondanks de mercedes wijzer, is een veel fijnere bandenslet die je vrijwel overal aan kunt doen, ook wanneer je met een stel badslippers over het strand van Terschelling sjokt of zo.
Dat is ie niet. Het is meer een banden sloper… letterlijk
Nee joh! Gewoon op Oyster en verders geen poespas.
Lugs te kort?
Lug holes veel te dicht bij de veel te scherpe kast. Alsof ze het erom gedaan hebben, dat je eigenlijk niet veel verder dan de oyster komt.
Ai. Dan zou ik hem weg doen.
Het is mijn stalen band horloge. Heb me er al bij neergelegd dat het niet veel anders echt goed verdraagt. Voor leer heb ik de Radiomir, en als ik er echt zin in heb nog een Omega die anders op rubber zit.
Maar als stalen banden je ding niet zijn, denk ik dat de moderne explorer inderdaad geen goede kandidaat is.
Yep, erg vervelend…
Een dunne nato strap past ook nog wel maar of je dat echt moet willen is een ander verhaal
Elk jaar een paar dagen tijdens de zomer. En dan weer terug normaal doen.
Áls de Explorer geen mercedes wijzer had gehad was het een nobrainer geweest. Nu twijfel ik, daarom heb ik ook een BB36 (okay, ook omdat ie 4k goedkoper is ).
Een datejust is wel heel klassiek maar de prijs voor een nieuwe is zot. Dan liever een chronomaster en iets anders cools ernaast.
Al goed, al goed, het forum heeft gesproken. Overweldigende meerderheid voor behoud wat ik al heb. Ik heb besloten voorlopig alle collectiewijzigingen voor te leggen hier aan het horlogeforum voor democratie. De citizen en explorer blijven. Ze zijn beide fijn en bijzonder. De datejust er extra bij vind ik overkill. Dus dat plan laten we varen voor nu. Gaan er twee andere uit de collectie ten gunste van één nieuwe. Twijfel nog tussen twee modellen. De verkiezing hiervoor volgt nog.
Het begint te jeuken om een een nieuw horloge te kopen en dan zou m’n Traska Summiteer weg moeten.
Het is niet dat ik er af van wil, maar ik begin weer onrustig te worden. Een Lorier Falcon in het wit spreekt me erg aan.
Maar wellicht dat ik tot augustus wacht op de Seiko Alpinist 1959 herinterpretatie.
Benieuwd wat jullie in mijn plaats zouden doen.
- Traska Summiteer houden
- Lorier Falcon kopen
- Wachten op de Seiko Alpinist 1959
0 stemmers
Ik wil twee van mijn huidige dresswatches vervangen voor één andere dresswatch. Het zal een portugieser worden. Ik blijf twijfelen over deze twee. Volg je hart en laat mogelijk verschil in waarde even voor wat het is.
- Portugieser chronograph
- Portugieser 7 days automatic
0 stemmers
Ik vraag mij af hoeveel mensen er fout stemden omdat in de foto’s de YM bovenaan staat en in de poll de Daytona.
Naar mijn smaak moeten twee subdials naast elkaar staan en niet boven elkaar. Maakt me niets uit of het een zeigerdatum en een power-reserve is, of een KS en een rondtollende paraplu, maar subdials boven elkaar trek ik niet. Dan moet er een derde bij.
EDIT: Oh, en afgekapte 12 en 6. Onvergeeflijk.
EDIT2: Tot slot maakt de minute track met de nummerkes de chronograaf ook nog eens onrustig.
Wat een balsem voor de ogen zeg, die 7-day.
EDIT 3: Ik trek de Christopher-Ward plaatsing van de tekst op de Chronograaf ook niet. Graag gedaan.
Ja zit wat in, met de datum er bij blijft de
Symmetrie mooi. Kan overigens nergens op het www een foto vinden waar ze samen op één foto staan. Toch maar de 7 days denk ik. Datum heeft de voorkeur, en de chonograaf gebruik ik niet echt. Als je nog even een edit 3 en 4 doet, kun je me definitief overtuigen.
Dat is omdat meer mensen op de Yachtmaster stemmen. Als je “stem tonen” wegklikt zie je de opties staan zoals wij ze zien, wanneer we willen stemmen.