Een van de eerste hits op koekol
Plexi is fantastisch mooi en is echt niet alleen maar voor goedkope troep. Voor een dresswatch wil ik niet anders.
Op de Speedy vind ik het in ieder gevaal VEUL mooier.
Niet altijd praktisch. Maar wel lekker sexy, dat plexi!
Dat zal allemaal best maar barsten doet het nog heel graag.
Ik zeg ook zeker niet dat ik alleen maar plexi zou willen. Maar krijgen jouw dresswatches serieus zo veel te verduren dat je plexi barst? Ik heb, knock on wood, überhaupt nog nooit een plexi glaasje gekrast laat staan gebarsten.
Op een toolwatch heb ik uiteraard liever saffier.
Enige optie eigenlijk wmb.
Misschien wel de helft van de vintage seikos met plexi die ik koop blijken gebarsten zijn. Vaak op foto’s zo niet te zien.
Ik ben redelijk nieuw in de vintage wereld. Maar plexi is naar mijn inziens fantastisch :). Die vervorming van de dail, het gevoel bij aanraking, niet zo’n extreme weerspiegeling en bij bepaalde hoeken juist een mooie lichtspeling.
Ik vind het prachtig. Is het niet altijd even robuust? Ja idd. Maar voor robuuste taken heb ik een robuuste g-schok. Overigens ook met een kunstof “glaasje”
Op de Speedmaster ook voor plexiglas gegaan. Bij de AD uitgebreid vergeleken met de “sapphire sandwich”. Hoewel ik het cool vond dat je bij de sapphire sandwich het uurwerk kon zien, won de plexi toch vanwege het warmere gevoel dat het gaf. Paste mooier bij de klassieke uitstraling van de Speedmaster in mijn ogen.
Bij thuiskomst dezelfde dag nog een krasje op het glas gemaakt door een kinderhekje bij de trap…
Ik vind plexi echt gaaf. Maar ik heb afgelopen week ook ervaren waarom het klote kan zijn. Ik loop met m’n lompe harses tussen de tafel en de tuindeuren door en rag met m’n pols (met Speedy) keihard tegen de deurklink aan. Hmmm, geen pijn maar wel een keiharde KLANK. Dikke veeg op m’n hesalite… gelukkig wel eruit te poetsen met polywatch.
- Vandaag langs Schaap en Citroen geweest om te oriënteren en misschien gelijk toe te slaan. Welke heeft bij jullie de voorkeur? Gewoon nieuwsgierig, de keuze heb ik al gemaakt.
0 stemmers
Iwc le petit prince
Iwc spitfire chronograaf
Omega planet ocean
Poll zit niet helemaal goed
Never mind, het gaat weer eens fout bij mij…
Ja zag het maar kan hem niet meer aanpassen
O.k., dan maar zo. Ik zou gaan voor de PO. Jij?
Nou bij mij was het helemaal geen succes
Zeker de PO als ik geen Seamaster en Pelagos zou hebben. Maar aangezien ik die wel heb maakt dat de keuze wat lastiger voor mij.
Ah, lastige keuzes… Succes!