Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Zeker ook leuk, de Hamilton!

1 like

Zonder twijfel de Certina! Degelijk gebouwde horloges van een mooi merk. Behoorlijk underrated en (daardoor?) super prijs-/kwaliteitverhouding! :+1:

2 likes

Waarom dan niet een Kamasu? Vind ik mooier dan deze 2 en een stuk goedkoper. Kwaliteit zal ook niet veel minder zijn denk ik. Nato erop en gaan.

5 likes

Je vergat de nieuwe Certina ds ph200m in maatje 40. Waarschijnlijk om dat Certina hem ook vergat te maken.:neutral_face:

Zeker een toffe. Ik heb hem ook gehad in blauw! Kwaliteit beviel me goed, maar merkte dat ik hem toch niet zo snel pakte en dat hij wel iets te groot was. Ik wil toch echt iets kleiner (hoewel de Kamasu niet groot valt, zeker door de korte lug-to-lug).

1 like

5 likes

Deze blijft trouwens ook een kanshebber:

5 likes

De Forban! Het is een leuke Blancpain 50 fathoms interpretatie, en ik vind het weer eens wat anders dan die geijkte Certina. Mooie Sector dial, leuke wijzerset. Sterker nog, dat smoelt beter dan de huidige Blancpain interpretaties van Blancpain zelf.

Als je 750 uit wilt geven kom je ook in het vaarwater van een ander horloge uit Frankrijk waar een Blancpain-geurtje aan zit: De Baltic Aquascaphe blue-gilt of zwart-gilt. Ook supertof, en voor die prijs heb je 'm op de BoR band.

De Certina zou ik alleen tof vinden als bicolor, zo in staal is hij veel te generiek.

Die Alpinist is fantastisch. Ik zou bijna geneigd zijn er eentje te bestellen voor mijn vakantie. :slight_smile:

2 likes

Niet alleen de bezel.

De tudor is het mooist van de 3 zusjes. Maar helaas zijn er mooiere panda’s.

Als de Certina je budget is voor een “beater duiker” dan heb je een hoop leuke keuze hoor!

Helemaal als je ook open staat voor gebruikt uit het blauw hier :raised_hands:

Die had ik gezien, maar helaas toch wat te groot en een te donkere plaat :grimacing:

Ja die baltic is ook gaaf. Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor de Seiko alpinist ben gegaan :see_no_evil:

4 likes

Vanmiddag wilde je eens wat anders dan een Seiko :joy::see_no_evil:

Topper, je bent snel tot inkeer gekomen!
GO SEIKO!

2 likes

Zoals? Zenith? Carrera? Enlighten me! :slightly_smiling_face:

Haha ja mijn hoofd is afgelopen maanden zó onrustig op horlogegebied :sweat_smile:. Veel te veel gekocht en verkocht. Ik wilde in eerste instantie al deze Seiko. Daarna wilde ik wat goedkopers, maar kon niks vinden. Toen zag ik deze bovengenoemde twee… en toen dacht ik: ja, dan maakt het ook niet meer uit en kan ik net zo goed die Seiko kopen :sweat_smile:

4 likes

Ik snap je redenatie totaal niet, maar ben blij dat je voor deze Seiko gegaan bent :+1::slightly_smiling_face:

1 like

.. .

En meer. :see_no_evil:

6 likes

Alright. Vind ik niet echt mooier dan die Tudor. Vind 2 subdials wel cool. Enige minpuntje is de welbekende snowflake. Overigens trek ik ronde uurmarkeringen ook niet zo.

Eigenlijk wil ik dus die Hamilton met de bezel van de Tudor. Inclusief de prijs…

1 like

Deze staan beiden op mijn shortlist voor de volgende NA. Ben benieuwd welke chronograph jullie kiezen

• Daytona
  • Speedmaster silver snoopy

0 stemmers

Duidelijk de Speedy! Die is erg gaaf!

en die Daytona?

42F352BA-1A6D-4FDC-AB58-66FDD8B40D8B

3 likes