Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Op 6 uur zoek ik geen datum, dus valt af.
(Had hem echt niet gezien, dus klopt mijn uitspraak wel…)

4 likes
Welke duiker vind je het mooist?
  • Rolex SD4K
  • Tudor BB58 blue
  • Omega PO 42mm “2500”

0 stemmers

5 likes

SD4K, no contest. Maar de Omega is gewoon ook een heerlijk ding.

1 like

Alle drie prachtig. Ik heb voor de mijne gestemd, BB58.

De Omega in de 8500 variant is meer m’n ding, al is die een pak dikker. En niks mis met de Rolex, maar ‘t is minder m’n ding.

1 like

De sd4k, maar eigenlijk zijn het allemaal toppers.

2 likes

Je hoort bij de meerderheid.
Toch een voor mij verrassende uitslag.
Leuk om te zien.

1 like

Ik had een klinkende Rolex-overwinning verwacht.

Nu ben ik ook verrast dat ik de Tudor zo goed vind. Snowflake wijzers, zo’n aluminium bezel, een toch wel afwijkende kleur van wat ik gewoon ben met mijn zwarte wijzerplaten, dat vreemd gebolde glas. Maar het draagt zo comfortabel, kan zo goed als alles wat de rest van de collectie kan en kost significant minder.

Ik doe de rest niet weg, maar het is niet makkelijk om de BB58 van de pols te doen.

1 like

Zoals al eerder gezegd, alle drie de horloges zijn prachtige exemplaren. Ik zou moeite hebben om te kiezen en wellicht zou de keuze uiteindelijk alleen maar op beschikbaar budget worden gemaakt

1 like

Bijna goed. De reverso is juiste antwoord. De rest is flipper en vervangbaar wanneer je weer n variant van tzelfde wil of omdat n detail je ergert of er fondsen vrij moeten komen voor iets “nieuws”.

In een de-rest-van-je-leven collectie hoort de reverso.

Punt

2 likes

Ja zn foto nogal klassiek.
Terwijl t echt n kameleon is: dressy, sporty, klassiek, jong, oud, mannelijk, vrouwelijk,… alles!

Heh nu wil ik er ook terug één

2 likes

Een Easylink in de sluiting. Dat zou mijn enige wens zijn. Verder wel heel comfortabel. En inderdaad goed geprijsd.

:thinking:

1 like

…to create a watch model robust enough to resist to a polo match…

Yip, Sporty :grin::sunglasses:

1 like

Zeker wel! Met juiste bandje. Reverso versatiel en kan bijna alle bandjes hebben

3 likes

@koekoek was mij voor. :slight_smile:

Maar ik mis naast Grand Seiko nog wel een paar andere merken. JLC, Moser, mindere goden als Mühle Glashütte, IWC en zelfs een run of the mill Tissot Gentleman maken allemaal übercoole blauwe dials.

Maar van de hier getoonde lijkt het me evident. Vacheron en Omega. De rest is toch patserstyle. Noch Omega noch Vacheron zijn one-trick-ponies, het zijn allebei onderscheidende kast-ontwerpen, je krijgt er ook nog een Co-axiaal echappement bij en het zijn geen cliché’s, ook niet voor het merk in kwestie.

3 likes

Je kiest wel een lullige, iets te dikke GS met een kastvorm die toch minder is. Als je dat tegenover die Zwitsers zet houd ik inderdaad vast aan mijn keuze: Vacheron en Omega.

Maar die Vacheron kan ik goed laten liggen als ik die Omega naast m’n eigen GS mag leggen.

Nu zult u zeggen, waarom die quartz shitter tegenover die Vacheron?

• Geen geïntegreerde bracelet :white_check_mark:
  • Ongrijpbare kleur blauw/turquoise/aquamarijn :white_check_mark:
  • Rustiger bezel :white_check_mark:
2 likes

Ik heb bij GS op de site geselecteerd op 3-wijzer blauw automaat en alleen deze kwam naar voren. Resttijd, GMT en quartz viel dus ook af. Uiteraard zijn er meer merken maar deze zijn de meest bekende dacht ik.
De percentages liggen allen niet ver uit elkaar dus elk merk heeft hier zijn liefhebbers. Mooi toch?

1 like

Zelf ben ik niet zo’n GS adept dat ik ze allemaal mooi vind. Er is eigenlijk geen enkel merk, in mijn beleving, wat alleen maar mooie horloges heeft gemaakt.

Nomos heeft daarin een uitzonderingspositie. Die vind ik vrijwel zonder uitzondering mooi.

1 like

Ik heb reverso gestemd op het uiterlijk. Maar met 30m WR is het natuurlijk onzin, en zou ik waarschijnlijk een Omega AquaTerra pakken uit jouw lijstje.

Ja, dat zou ideaal zijn. Heb hem de laatste dagen op een Vanguard rubberen band!

1 like