Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Mooi om te zien dat die shadow de minste stemmen krijgen.

Heeft denk ik een beetje te maken met ‘het nog niet in de handen gehad te hebben’ :joy:

Van de andere kant. Gmt tudor eruit en de omega seamaster en iwc. En dan uitsluitend de explorer erin.

:grin:

Altijd de IWC erin houden.
Prachtig horloge.

2 likes

In geval van alleen de Rolex Explorer II Polar zou de IWC en een Tudor eruit moeten. Een Tudor kan blijven. Maar misschien zou het mooier zijn om de IWC te houden.

1 like

Dan de de Tudors, IWC en sub er uit en Explorer II er in…

De Sub en de Omega Speedmaster gaan niet weg en ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.
Het is twee horloges eruit voor een Rolex. Of 4 horloges eruit voor twee Rolexen. Waarbij dan nog de Submariner en de Speedmaster over blijven. Dan zou de collectie uit 3x Rolex en 1x Speedmaster bestaan…

2 likes

Nee hoor ik begrijp je prima maar ik pas reversed psychology toe…

1 like

Ik zou 2 eruit 1 er bij doen. Allebei die Tudors eruit voor een explorer ll lijkt me een goede deal.

1 like

Dan eerder DJ met jubilee en fluted bezel! Anders vind ik de DJ saai…

Yep, topidee. Als het lukt gewoon doen :+1:

Het zijn immers horloges waar je al langer naar kijkt. Ze zijn stunning :ok_hand:.

Er zitten goeie ideeen bij zoals alle Tudors en IWC er uit. De Seamaster zou ik wel houden. Die DJ41 zou ik ook skippen, dat is een lomp ding om te zien en niet DJ waardig.

3 likes

Een Datejust in 38mm. Dat zou mooi zijn.

Het is niet zo zeer het formaat (die dingen zijn toch 39.5mm ipv 41) maar de smooth (en te grote) bezel, icm die kast, oyster band. :thinking: Ik vind deze versie niet bepaald een sierraad.

1 like

Neh je hebt gelijk, zijn gewoon lomp om te zien.

Ik zou het iets nuanceren

Kunnen lomp zijn als je pols te klein is :+1:

Ik vind ze prachtig en perfect qua maat en uitstraling

Wel vind ik dat de Oyster bij een smooth bezel beter past en een jubilee bij een fluted bezel

7 likes

Het is mijn mening. Daar kan jij het mee oneens zijn en dat is je goed recht. Smaak is subjectief. Maar ik vind de verhoudingen en ontwerp niet mooi. Dat is ongeacht het formaat of t formaat van de drager.

1 like

Prima toch

Niets mis mee :+1:. Ik gaf ook maar een mening. Daarom zei ik ook, ik zou het iets nuanceren :pray:

Eens. Net een kermisklok, zo’n moderne de met fluted bezel en jubilee.

Ik zou lekker voor een wat oudere 36mm gaan :sunglasses:

3 likes
Welke kies jij?
  • Nomos Orion manual 35mm
  • Nomos Orion manual 38mm

0 stemmers

Ik vind hem schitterend! En relatief goed betaalbaar met 7300 euro list. Ik vind de gladde bezel en Oyster band met PCLs mooi en als het een fluted bezel zou moeten worden dan moet er een Jubilee band voor mij op.

2 likes
  • Explorer
  • Ultra Thin Moon
  • El Primero

0 stemmers

1 like