Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Niks mis met de Sinn, trouwens. Het is één van de smaakvolste wijzerplaten die ze in het assortiment hebben, wat mij betreft. Maar toch. De PAM doet het beter voor me. :slight_smile:

  • Apple Watch Series 4
  • Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388

0 stemmers

  • Seiko SBBN031 “Tuna”
  • Seiko SBBN027 “Yellowfin Tuna”

0 stemmers

1 like

Deze schoonheden laat ik niet vechten… maar wat is jullie voorkeur ? :wink:

Begin jaren 40 ‘art deco’ handwindertje, of eind jaren ‘60 innovatie (schroefkroon, schroefdeksel)?

  • Eterna ‘art deco’ (begin jaren ‘40)
  • Eterna-Matic Kontiki (eind jaren ‘60)

0 stemmers

3 likes

Nou een nieuwe battle:

Wetende dat de foto van de zenith niet de mooiste is😎

Zenith el primero 1969:

Jaeger LeCoultre Deep Sea Chronograph:

Ik verwacht overigens een 50/50… alhoewel… :see_no_evil:

  • Zenith el primero 1969
  • Jaeger LeCoultre Deep Sea Chronograph

0 stemmers

1 like

Ha wellicht even aangeven waarom je een bepaalde keuze maakt! Of hebt gemaakt! :v:

:beers:

Ben gewoon een jlc fan .

2 likes

Heb altijd al moeite gehad met de overlappende subdials. Voor mij een optische manier om de balans terug te vinden.

1 like

Prachtig duo!

1 like



  • Breitling Wings automatic
  • Omega Planet Ocean 600M
  • Breitling Aerospace Evo

0 stemmers

1 like

Check die tussenstand eens, @Fate_Amenable_To_Change

1 like

De Zenith, mooiere bezel vs horloge combinatie

Als de subdials geen verschillende kleuren hadden gehad, had de Zenith mijn voorkeur gehad. Nu zonder twijfel de JLC.

1 like

  • Rolex 114060
  • Ketelaars nr. 8

0 stemmers

2 likes

Altijd een duidelijker overwinning dan die van The Donald. :grinning:

Beiden mooi! Dus niet gestemd.

2 likes

Ik geloof dat de stemfunctie defectief is. Het lijkt nu net alsof meer mensen een Rolex mooier vinden dan de Ketelaars. Dat kan toch zeker niet kloppen?

:stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Niet te vergelijken deze twee :smile:
De Ketelaars is mooi en zeer bijzonder, maar als ik er een moet kiezen dan toch de Rolex; mooi, bewezen kwaliteit en zal die zelf vaker dragen.

2 likes

Ik sta elke dag voor die keuze, welke te dragen. Dus ik was benieuwd wat als je moet kiezen wat jullie zouden doen. Beide is natuurlijk beter, maar dat is de keuze voor nu niet. :sunglasses:

2 likes

Onlangs weer een keer een Piaget gepast, blijven toch ook wel erg mooie horloges. De gewone versies maar ook de geskeletteerde versies.

Dus welke zou je kiezen:

  1. De geheel geskeletteerde versie met het dunste automatische uurwerk van slechts 2,4mm met de kast komt die op 5,34mm. Dus daarmee weer net iets dikker dan nr. 2. De kast is 38mm en daarmee een mooie maat.
    Prijskaartje €58.000

  2. De geskeletteerde met nog een wijzerplaat. Totale dikte 4.3mm, dit omdat de base-plate onderdeel van de kast is. Een bijzondere oplossing. De kast is 41mm en daarmee redelijk aan de maat.
    Prijskaartje €29.600

De afleesbaarheid van nr1. valt in het echt best mee. Daarbij is er natuurlijk ook een groot prijsverschil, maar laten we proberen dat even te vergeten.

2 likes