Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Uit nieuwsgierigheid, wat is de originele bezel?

1 like

Grappig dat je dat vraagt, ik vraag mij namelijk hetzelfde af.
De eerste keer dat ik deze bulova tegenkwam was via een artikel op fratello watches. Daar had deze een stalen bezel en daar werd ik ook “verliefd” op.

Later heb ik er een kunnen kopen met een vergulden bezel en later een lege kast (van een andere bulova) met een stalen bezel weten te bemachtigen.

Mijn aanname n.a.v. het artikel op fratello was dat staal origineel erop zat, beetje ongefundeerd, dat zeker.

Het internet afstruinend kom je maar een handje vol tegen, staal en verguld.
En nu ik ze beide kan vergelijken, begin ik te twijfelen.
Ik moet je dus het antwoord schuldig blijven.

Iets zegt mij dat de vergulden origineel is en niet de stalen. Maar dat is gebaseerd op gevoel.

1 like

Dat smaakverhaal snap ik. Eigenlijk is dit ook niet mijn smaak, maar op de een of andere manier grijpt hij me. Geen idee waarom, maar ik heb er aan toegegeven, het is zo’n bizar ding.

1 like

Misschien zijn ze beide origineel en is het horloge in meerdere versies geleverd?

1 like

Zou zeker kunnen. Maar daar heb ik werkelijk geen idee van.
Ik denk dat dit wellicht mijn eerste bezel-swap horloge gaat worden. :joy::joy::joy:

1 like

Ik had er al een topic over gemaakt, en daar werd voorgesteld om een polletje te houden , dus bij deze:

1 van onderstaande beauty’s moet eruit ten voordele van een GS SBGW231, stemmen op de afvaller dus!

De GS:
dc047b4d9ffa79b12248c71756dc09ff5c8aa0da_1_441x500

• Rolex Submariner, want bling
  • Seiko SLA017, want Seiko
  • Rolex Explorer, want saai

0 stemmers

2 likes

Eigenlijk is de ex 2 ook heel mooi. Maar ja ondanks ik geen seiko adept ben vindt ik die sla017 wel gaaf.

Is die niet ook erg lastig verkrijgbaar?

:beers:

2 likes

Ok een lastige. Omdat enkele toch regelmatig aang een dat ze mijn Jaeger LeCoultre missen. Even een battle.

• Jaeger LeCoultre deep sea chronograph 42 mm
  • Zenith el Primero 1969 38 mm

0 stemmers

.

:beers:

2 likes

Ja, dat is wel zo. Als ik er al één zie, is het er één die is gekocht als investering en als zodanig nieuw in de stickers verkocht wordt voor beacoup :moneybag::moneybag::moneybag:

1 like

Gaat wel lekker gelijk op zo. Had ik niet gedacht. :sunglasses:

Houdt het ooit op? Ik dacht even rust in de kop te hebben met mijn 6 piece collectie.

Nu komt echter weer het volgende dilemma boven drijven.

Tudor Pelagos 25500tn Two liner en Breitling Superocean II 42 A17365 eruit?

En toch weer de Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII erin? Van een 6 naar een 5 piece collectie?

Dus het dilemma is als volgt:

• Tudor Pelagos 25500tn en Breitling Superocean II 42
  • Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII

0 stemmers

Explorer want dan kunnen jullie lekker ANWB’en met je partner :sweat_smile:

En de Explorer is veel cooler dan die twee.

5 likes

Ja dat is dus het enige nadeel. Mijn vriendin heeft dus ook al de Explorer I als daily beater. (Die durft haar horloges wel echt te dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Maar ik heb destijds de Explorer I na 3 weken verkocht omdat er ineens een sub no date op mij lag te wachten bij de AD. De Explorer is er niet uit gegaan omdat ik erop uitgekeken was. Het blijft een schitterend horloge. Maar dat zijn de Pelagos en de Superocean II ook.

2 likes

:point_up_2:

In jouw collectie?.
Blauwe DJ.

7 likes

Pakt ze per ongeluk s’morgens eens jouw explorer en zit er als ze weer thuis komt ineens een kras op :sob:

2 likes

Haha dat zou en nachtmerrie zijn. :joy:

2 likes

Simpel.

De JLC natuurlijk!

2 likes
  • Snxs77
  • Snxs79

0 stemmers

77

79

1 like

Heg lijkt erop dat de Explorer I gaat winnen (in de poll dan). Ik blijf het een lastige keuze vinden…

1 like