Christopher Ward by a mile
CW by 3 miles
Ralph, ik ben nieuwsgierig naar je overwegingen?
Mijns inziens is de Omega Seamaster Professional Peter Blake van een hele andere orde van grote. Ik vind mijn Citizen NY0040 Promaster ook een fantastisch horloge maar mijn Submariner of Explorer II heeft toch echt de voorkeur. Geen uitleg voor nodig…
Ik snap je redenering, daarom vroeg ik uitsluitend een beoordeling op de optische en praktische kant
Even ter verduidelijking dan:
Ik vind in deze de Omega overigens wel een stuk gaver. Hij is wat rustiger dan de CW. Rode bezel, oranje wijzer, trident wijzer vind ik net wat veel. Ook zou ik hem iets meer gebrushed willen zien
Haha ik heb mij in het verleden wel even laten gaan zie ik haha
Maar zo erg is het nou ook weer niet. CW maken volgens mij prima horloges. Alleen ik zou er persoonlijk niet zo snel mijn geld aan uitgeven. Vind de Peter Blake ook gewoon veel mooier. Inmiddels ook echt een dijk van een icoon. En je hebt ook nog eens de automatische versie. Echt een topper!
Heerlijk. Jullie snappen het.
Oh nee. Jullie bedoelen niet dat deze niet zo mooi is.
Het ging natuurlijk om een lelijke saffiere 5 digit. Sorry.
A master of symmetry
En terecht
Op foto vind ik het drukker overkomen, maar dat zegt niet zo veel.
Hier vind ik de seamaster net mooier omdat die niet zo glimt. Heb hetzelfde probleem met de moderne submariner naast een black bay, of de moderne planet ocean naast mijn 42mm met matte keramische insert.
Dit is een groot voordeel, hier wint de CW zonder twijfel.
Ik zou me wel bij de minder praktische clasp neerleggen gezien ik de seamaster mooier vind (zoals ik dus ook met de bb58 dat onding van een clasp heb leren accepteren). Dat gezegd is die CW ook heel mooi.
In jouw ogen net drukker, wat mij betreft net iets meer crisp. Maar daar komt om de hoek dat ik de PB al 15 jaar draag…
Ik val juist voor de hoogglans en de gegraveerde cijfers
Dat heb ik lang geprobeerd, maar ik houd ervan dat mijn horloge ‘pas’ zit en dat lukt gewoon niet zonder microverstelling De oplossing gezocht in leder, rubber en nu mesh, maar niets haalt het bij de originele band qua looks en uitstraling 🥲
Hij zal altijd in de collectie blijven, maar met minder draagtijd dan zou moeten
Ik ken dit maar al te goed van de planet ocean en de bb58. Bij die laatste vind ik het niet zo erg: het ding weegt niet veel dus als het wat slingert dan kan ik er nog wel mee om. De PO met z’n 200 gram is te zwaar om te laten slingeren. Daar heb ik uiteindelijk zo’n verstelbare sluiting voor gekocht, maar dat was duurder dan ik had gehoopt
Ik zou willen dat die voor de PB te koop is, maar dat bestaat helaas niet
Ik was onlangs nog aan het denken: hoe moeilijk kan het zijn om zo’n sluitingen te maken?
Allicht heel moeilijk, maar toch
Als ik naar de sluiting van mn CW kijk: simpel en erg slank!
Ik ga nooit begrijpen dat men stalen banden maakt zonder microverstelling
doen!!! de GS …
is het grootte, grote, of …
No contest! GS all the way
Heb helemaal niets tegen jou maar dat laten gaan is aan de orde van de dag toch?