Gewoon naar een DHL punt is prima, scheelt jou weer een euro verzendkosten
Leuk deze vergelijking. Precies dit dilemma had ik een jaar geleden (voordat de 3861 er was).
Toen vond ik het moeilijk te accepteren dat de Speedmaster zo’n ‘oud’ uurwerk had zonder enige nauwkeurigheidscertificering, een simpele wijzerplaat zonder enige opgelegde markers, matige en vooral zware stalen band. Ik zag weinig/geen innovatie of luxe in dit model. Het had net zo’n goed een speedy uit 1970 kunnen zijn. Die luiheid van Omega stond me tegen.
De AT daarentegen is enorm luxe, moderne uitstraling, wijzerplaat met reliëf, opgelegde markeringen en logo met meerdere afwerkingen, mooie maatvoering, modern METAS-gecertificeerd uurwerk met nette decoratie + een slanke stalen band.
Zoals je misschien tussen de zinnen door leest, won de AT het voor mij. Maar nu, heeft Omega de meeste ‘problemen’ met de Speedmaster opgelost. Het iconische design is prachtig en nu nog beter draagbaar op kleinere polsen. De kwaliteit is geüpgraded en ik heb nu meer het idee dat Omega haar best heeft gedaan om de aanschafprijs waar te maken (ook al ligt die flink hoger). Voor mij nu de Speedmaster dus, maar de AT blijft een top horloge.
De blauwe AT-wijzerplaat was net niet de juiste kleur naar mijn smaak, anders had ik die nu om de pols gehad ipv m’n Datejust.
Dat is grappig, ben hier ook al een poosje naar aan het kijken. Zou met mijn Planet Ocean een mooie combi worden denk ik…
Maar zie dan weer een Globemaster voorbij komen op een mooie lederen band en weer twijfel haha.
Zou er mijn Rolex OP voor verkopen dan, maar ben er ook nog niet over uit
Mooi om te zien dat je hier ook tegenaan liep.
Speedy heb ik altijd al mooi gevonden, maar door de maat (en ook wel prijs) inderdaad links laten liggen. Het feit dat hij nu door een net iets andere kast, maar vooral ook door de band wel draagbaar is geworden maakt hem wel echt weer top. Ook de stepped dial maakt de wijzerplaat net wat sprekender.
De AT is zeker ook een iconisch horloge. Ik heb de blauwe en zwarte ook vastgehad en dat was het net niet voor mij. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar deze witte. De maat is echt top. Het minpunt aan de AT vind ik wel de stalen band. Polished centerlinks doen het gewoon niet voor mij. Op leer met zo’n mooie sluiting is hij echter ook zeer fraai.
Dus: ik spaar nog even door en ga vast nog eens passen als de winkels weer open zijn.
Battle of betaalbare vintage met donkere wijzerplaat
Zeg t maar; welke is de mooiste!

- Enicar
- Pontiac chrono
- Tissot
- LIP
- Pontiac niet chrono
0 stemmers
Jammer dat ze geen tussenmaat hebben. Het is 42 of 36mm.
Klopt, waarbij de l2l van de 42mm ‘meevalt’ volgens reviewers…
Heerlijk trio wel! De Explorer I heeft toch mijn voorkeur
Verrassend!
Zeker! Helaas niet mijn eigendom
Oef lastige. Maar ik heb toch gekozen voor…Rolex. Ja echt.
Weet je hoe klein?!
Seamaster was het juiste antwoord.
Nieuwe versie zou nog iets beter zijn. Maar ik zou niet klagen met deze.
Gewoon een zwarte of een grijze.
Pelagos
Deze allebei niet ben ik bang.
Ik denk voor 2022 aan een sportieve toevoeging aan mijn collectie. Merk dat de sportievere modellen vaker uit de kist komen. Nu is mijn oog gevallen op de Navitimer 38 vanwege mijn kleine polsen.
De Navitimer 38 is top op zowel leer als staal. Draag nu weinig staal maar vind het wel erg vet. Wat denken jullie? Leer, staal of iets totaal anders in deze maat voor max 4k?
- Op leer.
- Op staal.
- Iets anders, namelijk…
0 stemmers
Hoor het graag!