Ver weg van blijven. Zeker op horloge gebied. Echt pure geldverspilling in mijn optiek.
Ik heb er laatst een case opener gekocht, wat een machtig mooi ding is dat!
Ik koop wel vaker bij ome Ali, tot nu toe niet echt schandalige dingen (qua kwaliteit) meegemaakt moet ik bekennen!
De Baltany is denk ik wel de leukere qua looks, benadering van âheritageâ en ook nog een automaat⊠Niet dat ik direct plannen heb om 'm te bestellen hoor, zie hieronder
Even een gedachtesprongetje.
- Cartier Drive extra flat
- JLC Reverso Medium KS Monoface
- Grand Seiko Spring Drive âWinterâ
0 stemmers
De Cartier is cool.
Mijn keuze is de jlc. Maar ik had grote twijfel om niet te kiezen voor de Cartier. Die is ook cool. Voor zolang het duurt.
Die moet je me even uitleggen. Eerlijk gezegd is mijn take deze:
De Cartier Drive is een typisch Cartier design. Hij ademt een soort luxe en verfijning die, nou, Cartier is. Maar aan de andere kant is de afwerking OK-ish voor het geld en heb je hier geen KS of iets wat beweegt, wat in mijn situatie kan betekenen dat ik het niet moet doen omdat het niet gaat beklijven.
Bedoelde je zoiets?
Dan zou de daadwerkelijke keuze dus tussen een Spring Drive horloge met typische (en prachtige) GS wijzerplaat gaan zijn of de JLC, wat een klassieker der klassiekers is. Wel de versie met Guilloche op de plaat en KS complicatie, niet zoals de non-guilloche zoals die hier op het forum nu aangeboden wordt.
Ik snap dat je voor een lichte plaat wilt gaan, maar mocht deze reverso erbij staan dan had ik die gekozen. Nu kies ik voor de cartier. Mooie kast heeft die.
Of mocht de reverso gran sport er bij staan dan had ik er ook voor gekozen, maar das al helemaal niet ieders kopje thee.
Ik moet niks⊠@Fate_Amenable_To_Change
Maar ik wil het je wel uitleggen.
Cartier is bezig met een enorme comeback; voor zolang het duurt.
Grand Seiko is leuk als er geen ruitenwisser op zit.
Reverso vind ik zelf maar niks, het design ervan laat me koud.
Cartier Drive is ook om de pols een leuk horloge en je hebt er ook nog wel wat varianten in met KS en moon phase.
Ik heb er geen van de drie maar mijn winkelervaringen bij Cartier zijn allemaal meer dan uitstekend geweest. Je zal er geen cent kunnen afdingen, maar zoân boetiek zorgt er wel voor dat je tevreden buitenwandelt.
En hoe is dat relevant? Mijn vraag is welke horloge mooier is, en misschien wel een beetje welke beter bij mij zou passen als persoon.
Al was Cartier bankroet, dat interesseert mij niet: Moet ik die drive kopen of niet?
Ik zal ergens wat gaan passen met de laagste internet prijs in de kontzak, en als ze die niet bieden of op zân minst benaderen loop ik naar buiten en ploft er vijf dagen later wel iets op de mat.
Van die drie vind ik Cartier het mooist, maar ook saai en niet echt iets om dagelijks te dragen. GS Springdrive alleen zonder powerreserve op voorkant. Blijft de JLC over als horloge. Ik ben er geen fan van, maar volgens mij is het voor veel mensen hier op het forum een droomhorloge. Als dat voor jou ook is, dan niet twijfelen en ervoor gaan.
Toen ik er was, ging het om trouwringen. Dat koop ik liever niet online. Wat horloges betreft, volg ik dat wel enigszins. Maar toch zou ik in de boetiek gaan passen
Ah. Ja. Wij hadden ons civiele partnerschap al een tijdje geregistreerd toen mân vrouw met een tweetal roestvrij stalen ringen aan kwam. Van de Ali. Grappig genoeg past ie goed, en houdt hij zich stukken beter dan welk edelmetaal ik ook maar om de vinger heb gehad, dus die maatschappelijke conventie hebben we voor, ik denk, vier tientjes opgelost. Misschien minder. Ik heb het haar nooit gevraagd.
De 1932? Die is ook erg mooi. Hmmm.
Daar heb je een punt.
Ik droom van geen enkel horloge, maar @Brick en jij hebben me wel doen nadenken. De Cartier is inderdaad te saai, en op één of andere manier niet old-timey genoeg. De Cartier verlaat het veld.
JLCâs Reverso is voor mij een klassieker waar ik al best lang schuin naar zit te kijken. Maar Spring Drive is een technologie die ik erg bewonder, en GS dials zijn fantastisch.
Hmmmm.
Tribute 1931 dacht ik.
Hier was het ook niet zo bijzonder romantisch maar eerder een makkelijke manier om de vermogens bijeen te brengen.
Ik herinner me van mân eerste huwelijk nog goed dat we bij een soort van groothandel in ringen gekocht hadden voor ongeveer dezelfde prijs als we bij Cartier uitkwamen tien jaar later. Het was iets meer dan 4 tientjes, dat wel, maar het viel nog mee. Mân vrouw is ook niet zo gek op zilverkleurige dingen, dus het had gecoat moeten zijn en dat is allemaal zoân gedoe.
Toegegeven, mijn ring ziet er uit alsof hij naar de oorlog is geweest (zij houdt het allemaal wat netter). Goud past niet bij mijn levensstijl, dat is duidelijk.
Dat was ook de redenatie van mijn vrouw.
Hahahahaha⊠Tja. Was het maar zoân feest. Wij gaan vermogenloos door het leven. Maar ik merk wel dat mijn vrouw bijvoorbeeld met een schuin oog naar Cartier en GS horloges voor dames kijkt, dus die is meer van de horloges dan van de ringen. Als het een beetje meezit wil ik dit nog een keer voor haar doen:
Daâs toch prachtig, een snowflake voor dames?
Een beperkt vermogen is nog altijd een vermogen
Mijn vrouw heeft niks met horloges en als het dan al iets zou worden, moet het ook goudkleurig zijn.
Die GS is prachtig. Als ze die voor mannen maken (lees zonder ruitenwisser) aan een redelijke prijs dan zou er hier misschien ooit wel een GS kunnen komen.
Cartier is inderdaad bezig met een comeback (/hype). Ben benieuwd of dat zal blijven.