FIFY
Hee, wat zou jij stemmen? Want ik zag je er nog niet tussen staan. Jij, @HorlogeHalle, @PowerReserveFan en @Windhund kennen me een beetje en jullie weten exact wat er zich beweegt, in m’n verzameling, dus ik zou erg benieuwd zijn naar jullie stem.
100% GS als die geen ruitenwisser had, bij keuze van 1 deze 3 komt er geen winnaar uit. voor JLC had ik liever de klassiekere ronde seconde dial gezien.
Als het gaat om deze 3 voorstellen dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de Cartier, vanwege de ingebakken verfijning en klasse die het model (maar ook het merk) uitstraalt.
Maar ik zal je vertellen dat ik eigenlijk geen van de drie bij je vind passen…
De GS is fraai, maar de charme van het byzondere binnenwerk zal snel vergeten zijn en die ruitenwisser zal toch permanent zichtbaar blijven. Iets dat qua looks dicht in de buurt komt van die Citizen Chronometer …en die is reeds vertrokken.
De Reverso, tsjah, waar is de vrolijkheid? Ik zie alleen een supermooigemaakt horloge dat ik tig keer per uur zou bekijken, want, alles klopt, maar met plezier omgespen?
Hmmmm, vermoed dat het officiëlerige beetje stijve niet past bij het enthousiasme en de grote bewegingen die jij maakt.
De Cartier is te mooi,… grote gebaren en daardoor grote kans op het raken van deurstijlen, rafelranden, deurportieren, koelkastdeuren, zal het plezier van een puntgaaf Cartier bonbonnetje snel verpesten.
De tank ( met uitgebouwde wielkasten voor de rupsbanden ) is in mijn beleving wel iets dat gebutst en gehavend om de pols niet zou misstaan. Maar ja, ik weet hoe je aankijkt tegen die brede zijkanten…
Mijn tip…vergeet deze drie.
Chris, ik heb de ‘nubennikindewarlijn’ geopend en zal deze dag standby zijn.
Of wachten tot ik weer in E’loord ben
Even om battle een dramatische twist te geven, kwam er net achter dat de lume van de wijzers die op deze plaat komen er zo uit zien:
Dan neig ik zelf al snel naar de C3, maar een contrast in lume kan natuurlijk ook weer leuk zijn om te zien
Waarom kies je dan niet voor de Drive met guilloche, ks en datum? Of nog beter; de maanfase.
De drive met KS heeft een datum. En dat vind ik verschrikkelijk op dat horloge. Hij zit te ver naar binnen, maar is tegelijkertijd zo groot aanwezig dat de III verneukt is en en passant de guilloche van de wijzerplaat op onbetamelijke wijze onderbroken werd. Als de Drive van Cartier in een 36 bij 37mm versie verkocht werd met kleine seconde en dezelfde guilloche zonder datum, dan had ik er al lang eentje thuis liggen.
De maanfase is een maanfase. Ik vind de toevoeging van barokke tierelantijntjes op een wijzerplaat om de positie van een klomp steen die in een vacuüm om de planeet heen dobbert te benaderen best wel een ergerlijke complicatie. Als ik de maanfase wil weten kijk ik wel naar de maan, en als ik daar meer van wil zien dan heeft m’n baas een computer- en servo-gestuurde 4000mm tripod-rig voor de fotografie van hemellichamen.
Die ruitenwisser waar iedereen bij de GS over klaagt zegt tenminste nog iets over de staat van je uurwerk.
Hmm. De Chronomaster was van erg licht titanium, had helaas ook een 5-link bracelet en was wat kil. Ik vind dat Seiko ergens meer leven in hun horloges krijgt, ook mede door het feit dat de chronomaster maar 1 afwerking voor wijzers gebruikt, zonder naar de kleur van de wijzerplaat te kijken, en omdat veel The Citizens toch een plastieken plaat over de wijzerplaat leggen, waardoor een “Verfremdungs-effekt” ontstaat.
De GS is, eh, warmer. Althans, als ik naar de Snowflake van @PowerReserveFan kijk.
Understated klasse, maar je kan 'm wel omklappen wanneer je in een zwaardgevecht terecht komt. Of op een paard moet kruipen om een schaap over een veld te sleuren. Kortom: Eigenlijk had Bond een Reverso moeten hebben. Met als duo-face een EMP pulse apparaat.
Ik vind de Reverso niet stram. Het is dan ook een sporthorloge.
Wat betreft de datum heb je gelijk. Dat verpest voor mij ook het hele horloge.
Die maanfase aan de andere kant… Cartier is romantiek en een maanfase ook. Ik vind het wel gaaf. Maar Cartier is ook eenvoud en daar past het weer minder bij.
Net zo lang als de Rolex, PP, AP hype. Dus die blijft wel even denk ik
Je kan op me rekenen! Ik heb zonder enige twijfel voor de Cartier gekozen!
Deze is natuurlijk uber-cool. Ik heb hem ook aan mijn vrouw voorgesteld, maar die is meer van de ringen dan de horloges helaas. Ik ben bang dat deze er dan ook niet gaat komen. Aan de andere kant is dat misschien maar beter ook, dan lopen we nooit samen met “dezelfde” horloges om de pols in dames en heren versie. Daar dringt zich toch een vergelijking met fietsende 65+ ers op dezelde fietsen op.
Voor mij zou de keuze tussen de JLC en de GS gaan. Zo op deze plaatjes afgaande zou ik misschien voor de JLC kiezen, zo’n Reverso heeft wel wat.
Maar de GS render is natuurlijk weer van bedroevende kwaliteit, en ik denk dat in de werkelijkheid hij veel mooier zal zijn. Je praat al tijden over een spring drive, en die moet er dan maar eens komen. Dat uurwerk maakt zo’n horloge wel heel speciaal. De renders op de GS site zien er al wat mooier uit, ik ben well beniewd wat het verschil met de Snowflake is. Die laatste is gebruikt zo af en toe wel te krijgen. Als de keuze aan mij was zou ik denk ik voor deze gaan:
SBGA413 Spring (Komt ook wat in de buurt van zalmkleurig/roze)
Beide eens in werkelijkheid gaan bekijken? Laat maar weten!
Klopt, heel handig, zeker als je 3 dagen gangreserve hebt zonder dat de nauwkeurigheid eronder lijdt. Wel vind ik de verdiepte versie vaak wat mooier (die horloges hebben dan ook vaak een mooiere band).
Ik heb die Shunbun bij @DKremer in handen gehad. Hij is prachtig, maar mij een tik te duur.
Daarom hebben die nieuwe kasten mijn aandacht zo, die zijn net een paar mm kleiner in alle dimensies, zelfde als de Shunbun, maar dan wel de instappers. Als ik met die GS boven de 5500 uit moet komen is het niet leuk meer in mijn hoofd. Ze staan in de VS voor 5500 ex Import te koop, dus dat wordt gortig.
Grappig, ik heb hem het liefst geprint (of gewoon helemaal niet), en ook het liefst een standaard Oyster zonder gepolijste delen. Maar da’s een smaakzaak.
Maar ik zou die winter versie graag gaan bekijken. Heeft jouw contact ze?
Wat bekende adressen hebben wel wat staan met een champagne dial, dat is ook prachtig. Jaap (Ten2Two) heeft ook nog een SBGA083G in zeer mooie staat staan voor 2750 en Paul (Pange) een SBGA373 in gedragen staat op leer voor 3000.
Mijn Snowflake komt bij de GS DA uit Den Haag vandaan, daar heb ik de winter versie die je bedoelt nog niet gezien. Op Chrono staan wel een paar Japanners die hem als beschikbaar markeren.
Beste battle ever.
Doxa.
Versus
5digit dweller en seiko skx.
.
-
- doxa
-
- rolex dweller en seiko skx
0 stemmers
foto van @myspeedyworld, @Erik11 en mijzelf
Eeeeeeeh……… in hoeverre is dit een eerlijke battle?
De titel van deze draad is toch ook niet “Eeerlijke Wristwatch Batlles” ??
Leuk die sandwich dial op de Milano
Koop nou gewoon een keer die reverso man. Hij gaat niet uit je hoofd tot je em een tijdje hebt omgehad, dat widde gij ook.