Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Battle of the chrono’s. Met mega historie

Chrono’s in het vergelijk
  • De nieuwe 2021 Omega Speedmaster met saffierglas 42mm
  • De Zenith el Primero Chronomaster Original 38mm

0 stemmers

afbeelding

4 likes

Omega Speedmaster elke dag van de week

3 likes

Zenith boven Omega elke dag van de week en twee keer op zondag

14 likes

Allebei niet. De Speedy hoort wat mij betreft hesalite te zijn en de Chronomaster Original op leer.

Heb de ene en wil de andere.

Gun to my head: de Speedy.

3 likes

Bandje is makkelijker te vervangen dan het glas > Zenith

1 like

Omega heeft veel leukere horloges dan Zenith.

2 likes

Das waar maar ik koos uiteindelijk tussen mijn varianten :grinning_face_with_smiling_eyes:

:joy: :joy: :joy: :joy:

Ik heb de Defy in handen gehad en die is schitterend, nog nooit dat gevoel bij een Omega kunnen ontdekken, Heb ik het nog niet over de chronomaster, die ik zooooo mooi vind en zelfs de pilot is heerlijk.

En dat de duurste Rolex Daytona’s die verkocht worden een Zenith uurwerk hebben is ook niet verkeerd

Zenith is een beetje als Maserati, ze zijn wel redelijk mooi en nog leuker want in de hele buurt staat er geen. Want uiteindelijk koop je ze nooit. Want het is geen Ferrari. Het mist net dat beetje. En het mist dan ook weer het vertrouwde en de kwaliteit van een Mercedes of Porsche.

Nee die hebben een generiek valjouxtje aan boord.

2 likes

Omega is dan de Opel ? :wink:

Goeie vergelijking. Of eerder alfa romeo - Audi?

Ik had een speedmaster naast nzenith in handen, ja voor ongeveer zelfde prijs (speedy zelfs goedkoper zeker?) heb je duidelijk n degelijker apparaat met de speedy.

Toch kies ik zenith. Brengt zoveel meer teweeg, zoveel interessanter.

2 likes

De kast van de speedy is te groot, de PCL’s van de Zenith zijn het ook niet.

Op het eind van de rit zou ik een Breitling B09 nemen. Op leer. Want bi-compax, 100m WR, van de uitvinder, etc etc etc.

2 likes

Hierbij dan de betere versies, zenith op leer en de Omega met hesalie

18 likes

Ik heb mini polsjes van 16,5cm. Echt niet groot die kast!

4 likes

Is dit weer een gevalletje ‘ik heb geen rijbewijs maar wel een mening over de rij-eigenschappen van vrijwel elke auto’?

Mijn Chronomaster Original is beduidend beter afgewerkt dan m’n Sub 124060. Omega komt niet in de buurt.

2 likes

Weet je zeker dat dat geen Sapphire Speedy is, die rand is toch wel erg “milky”.

Ja verdomd, nou zie ik het. Sapphire speedy heeft glanzende tussenschakels in de band. De hesalite heeft een gematteerde band

En nou doe ik t goed hoop ik:

Jammer alleen dat je bij de hesalite t uurwerk niet ziet door het dichte achterdeksel

3 likes

Ik zou de speedy kiezen. Meningen verschillen!

1 like

Zenith. Speedy is te saai.

Zichtbodem voegt hoogte toe en t uurwerk is niet bijzonder om te zien. Liever dicht.

2 likes