Ja. Zoiets.
Haha even serieus, ik vind de Starbucks 1 van de mooiere moderne modellen. Sowieso altijd al de Kermit > Hulk en deze is gewoon geniaal.
Idem hier.
Alhoewel een mooie Kermit toch ook echt wel de bom is.
Toeval wil dat ik ten tijde van jouw reactie letterlijk bij Oris binnenstond in Amsterdam. Nice call! of het wordt een beetje creepy
Inderdaad, helaas te lang mee gewacht. Prijzen gaan nu nergens meer over.
Die SD herkennen mensen, die iets van horloges of Rolex weten, van een meter of 5. Die groene vanaf 10 meter of meer. Daar zit ik niet op te wachten. Plus groen is absoluut niet mijn favoriete kleur.
Het scheelt niet veel…
Er mag nog een keer een GMT bijkomen, ooit.
Geen Rolex, misschien wel een gebruikte JLC.
Welke zou je zelf willen dragen op (zaken)reis?
- JLC geographic (38/39mm)
- JLC Compressor GMT (41mm)
0 stemmers
Lastige battle
Deze battle is eenvoudig.
Ik heb de master compressor chrono een jaar of wat gedragen.
De kast is een glimmers én het is een redelijke rechte kast. En daardoor oogt die dik.
Nou en dan die compressors.
Nee dit was echt een designmisser.
Dus ik kies voor de geographic. Veel subtieler.
Overigens is de compressor een gmt. En de geographic een wereldtijd horloge. Subtiel verschil.
Ik vind deze allebei eigenlijk echt niet mooi. Echter, als ik moet kiezen, dan zeker de bovenste!
Een mooie automatische GMT vinden, buiten Rolex om, met een mooie “eigen smoel” en met een beperkte dikte is nog een hele puzzel. Ach, lekker blijven zoeken.
Dan liever een Nomos Weltzeit. Ik vind beide JLC’s te druk. Veel, veel te druk. Sterker nog, ik zou liever een GS GMT hebben, als je het zo stelt. Maar als ik moest kiezen, dan toch de Geographic.
Wat betreft de Compressor: De jaren 90 belden. Ze wilden hun horloge terug. Brrr. Zo lelijk.
Hoe dan .
Dat mag toch niet kunnen? Wat mankeerde eraan?
Vind beide niet zo fraai. Erg druk. En de bovenste heeft een clown gezicht dial. Beetje a la Tissot Tradition Perpetual Calendar…
De onderste heeft belachelijk grote en lompe kroon.
Nou hij liep wel maar ik hoorde ineens de rotor niet meer. Alsof die klem zat. Toen is die gestopt met lopen en nu hoor ik de rotor wel weer. Ik vermoed een los onderdeeltje wat eerst de rotor klemde en nu de balanswiel.
Ik twijfel om een kleine dresser aan mijn collectie toe te voegen. De opties zijn:

(upload://x8lnkeb22TW2s5eslSXZzoTkeoF.jpeg)
-
- Conquest Heritage Goud
-
- Conquest Heritage Staal
-
- Sbgw231
-
- Anders namelijk…
0 stemmers