Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Het scheelt niet veel…

Er mag nog een keer een GMT bijkomen, ooit.

Geen Rolex, misschien wel een gebruikte JLC.

Welke zou je zelf willen dragen op (zaken)reis?

  • JLC geographic (38/39mm)
  • JLC Compressor GMT (41mm)

0 stemmers

2 likes

Lastige battle :+1:t3:

1 like

Deze battle is eenvoudig.

Ik heb de master compressor chrono een jaar of wat gedragen.

De kast is een glimmers én het is een redelijke rechte kast. En daardoor oogt die dik.

Nou en dan die compressors.
Nee dit was echt een designmisser.

Dus ik kies voor de geographic. Veel subtieler.

Overigens is de compressor een gmt. En de geographic een wereldtijd horloge. Subtiel verschil.

4 likes

Ik vind deze allebei eigenlijk echt niet mooi. Echter, als ik moet kiezen, dan zeker de bovenste!

1 like

Een mooie automatische GMT vinden, buiten Rolex om, met een mooie “eigen smoel” en met een beperkte dikte is nog een hele puzzel. Ach, lekker blijven zoeken.

Sub 126613LB vs. DD 18238

0 stemmers

3 likes

Dan liever een Nomos Weltzeit. Ik vind beide JLC’s te druk. Veel, veel te druk. Sterker nog, ik zou liever een GS GMT hebben, als je het zo stelt. Maar als ik moest kiezen, dan toch de Geographic.

Wat betreft de Compressor: De jaren 90 belden. Ze wilden hun horloge terug. Brrr. Zo lelijk.

6 likes

Hoe dan :scream:.
Dat mag toch niet kunnen? Wat mankeerde eraan?

Vind beide niet zo fraai. Erg druk. En de bovenste heeft een clown gezicht dial. Beetje a la Tissot Tradition Perpetual Calendar…
De onderste heeft belachelijk grote en lompe kroon.

1 like

Nou hij liep wel maar ik hoorde ineens de rotor niet meer. Alsof die klem zat. Toen is die gestopt met lopen en nu hoor ik de rotor wel weer. Ik vermoed een los onderdeeltje wat eerst de rotor klemde en nu de balanswiel.

Ik twijfel om een kleine dresser aan mijn collectie toe te voegen. De opties zijn:

!l1-611-8-52-4-ad
(upload://x8lnkeb22TW2s5eslSXZzoTkeoF.jpeg)

    1. Conquest Heritage Goud
    1. Conquest Heritage Staal
    1. Sbgw231
    1. Anders namelijk…

0 stemmers

Die gouden conquest lijkt me niet de kleine versie. Er staat nog een marker boven de datum. Onbekende dresser in 36mm is deze. De sinn 1736

10 likes

Scherp! Deze bedoelde ik!

l1-611-8-52-4-ad

4 likes

En deze? Frederique Constant Classics Index Automatic FC-303LGR5B4-BF. Ik heb deze net binnen maar gaat het nest weer verlaten ivm een een 3-tal NA’s…

Stuur maar een PB als je interesse hebt.

5 likes

Die Longines gaat met geen mogelijkheid kunnen tippen aan die GS. Even los van het feit dat een datum op, eh, 12 nogal storend is. De Sinn heeft in mijn beleving kolderiek korte wijzertjes… Ik zou de SBGW231 pakken. :slight_smile: Als je iets met een datum wilt:

3 likes

Mijn herziene mening is dat een datum op een dresser sowieso storend is. Als het je enige horloge is zou ik wel een datum willen. Als het onderdeel is van je collectie dan zeker niet

De Longines is natuurlijk minder mooi gemaakt maar in staal wel 1/4 van de prijs. 18k rose is goedkoper dan de sbgw231. Hiernaast dragen ze een stuk platter dan de GS. Dit in combinatie met t feit dat ik al een lichte wijzerplaat in mijn JLC Reserve de Marche heb maakt dat ik neig naar een van de Longines… lastig!

1 like

  • Ketelaars
  • Grönefeld

0 stemmers

1 like

Als het de zeilschip versie was had ik Ketelaars gestemd, FWIW.

1 like