Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Simpel. Die heeft een minute track. Een horloge zonder minute track is geen horloge. :slight_smile: En die andere, met die vierkante rare steentjes op de plaat, ja, die steentjes verneuken de minute track. Geen touw aan vast te knopen. 118238 it is. Als men daarmee de middelste bedoelde.

Voor mij de OP. Ik vind de wijzerplaat van de DJ mooier, maar amai, wat haat ik gepolijste center links. Hoe langer ik deze polls bekijk, hoe meer ik wel begin te vinden dat de DJ gewoon een gladde bezel moet hebben, dus echt fout gaat het niet worden.

Ik vond de vorige generatie met enkele indice strepen op 3, 6 en 9 nog mooier. Eigenlijk kan ik me wel voor m’n kop slaan dat ik destijds die OP36 met blauwe 3-6-9 explorer dial niet gekocht heb.

2 likes

Grappig. Ik vind de Polar met afstand het mooiste wat er op tafel ligt.

3 likes

Eerst de Datejust 41 126300 blue binnen krijgen. Dan wellicht later on het jaar de Doxa Sub300T Caribbean…

2 likes

Sta er ook van te kijken dat de OP toch meer verkozen wordt. Mijn keuze gaat ook naar de OP overigens. Net wat cleaner en idd geen PCL. De lugs op de OP vind ik ook mooier :slight_smile:

36mm is voor mijn smalle pols perfect. Mijn 36mm Rolex 16234 vind ik ook qua maatvoering perfect. Denk daarom dat de OP36 de juiste keuze is.
Moet wel zeggen dat ik de OP41 op jouw pols erg goed vind ogen, oogt ook niet als een 41 :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb inderdaad wel eens vernomen dat er ook andere merken zijn. Heel bijzonder!

Je hebt uiteraard een punt hoor, maar dan is een Speedmaster natuurlijk ook wel weer heel voor de hand liggend.

1 like

Bedankt. Ik vind ‘m ook prachtig en het verbaast me dat er niet meer animo voor is. Het kriebelt gewoon enorm om iets in het goud te hebben.

Wordt wel eens tijd. Ken mensen die een daytona nog eerder binnen krijgen. :see_no_evil:

7 likes

Is niet mijn pols hè. Zo glad is die van mij niet meer :rofl:

1 like

• Zwart/Wit (met een andere band)
  • Blauw

0 stemmers

1 like

Sportieve Jaeger LeCoultre’s!

Welke zou je willen dragen?
  • De Jaeger-LeCoultre Polaris date 42mm
  • De Jaeger-LeCoultre deep Sea Chronograph 42mm

0 stemmers

Jaeger-LeCoultre Polaris date:

.

Jaeger-LeCoultre Deep Sea Chronograph:

.

Oh en het zou heel leuk zijn als je je keuze toelicht :+1:

Nb. Ik onthoud mij van keuze. Vind ze allebei gaaf.

4 likes

Ik zoek nog een mooie Datejust 36 mm. Alleen twijfel ik tussen de volgende twee modellen. Welke is jullie favoriet? Mocht iemand van deze horloges af willen, dan ben ik geïnteresseerd :slight_smile:

Rolex-Datejust-Wimbledon-GG-Staal-126233-foto-2

• Rolex Datejust 126233 Wimbledon
  • Rolex Datejust 126234 Blue motif

0 stemmers

1 like

Dat is eenvoudig.

De blauwe.

De Wimbledon is (IMhumbleO) de minst mooie dialconfiguratie die er is. Roman indices erg aanwezig en op 9 zo een witte lume index. Nee ik vind het een bij elkaar gezochte indeling.

3 likes

Ik heb een beetje goudkorts, Wimbledon zou ik voor gaan.

2 likes

Oei. Is dat ernstig?

3 likes

Zoals eerder gezegd ik had ze samen, de Polaris bleef uiteindelijk.

Ze zijn allebei echt mooi, maar de Polaris is een geweldige mix van vintage vibe maar modern horloge. Prachtig met die sterk aflopende lugs, tipje polijstwerk op de lugs en geïntegreerde band.

1 like

Polaris gestemd. De lug to lug lijkt me beter te passen maar dat kan natuurlijk aan de foto liggen!

1 like

Ik heb voor de chrono gestemd omdat ik de Polaris heb en de chrono graag wil :joy::joy:

2 likes

Hahaha. Beide zijn mooi en totaal verschillend.

1 like

Ik heb de Polaris Date gekozen ondanks het feit dat het uurwerk te klein is voor de kast. Dat had een 39-40mm moeten zijn, dan was de datum niet op zo’n rare plaats gekomen. Of ze hadden de moeite moeten nemen om een uurwerk te maken wat in deze kastmaat past. Maar toch. Cool apparaat.

Toch vind ik 'm cooler dan de chronograaf. JLC is geen chronografen-boer in mijn hoofd. Daar heb je Zenith en Breitling voor in dat segment, dan de Omega’s en Tudor’s en tot slot de Sinns, Farers, Hamiltons, Excelsior Parks en Hanharts van de wereld.

Eerlijk gezegd vind ik goedkope micro-brand chronootjes zeker zo leuk als de dure. Gewoon Cam & lever handwindertjes, lekker plat, lekker goedkoop, robuust en no nonsense. Dus de polaris gekozen.

Tot slot lijkt het alsof de lugs van de Chrono te lang zijn voor je pols. Kleiner is beter.

2 likes

Tja. Goed punt, Maar er was natuurlijk ook plek nodig voor de inner duikring. Normaal zit die aan de buitenzijde en is er ook een kleiner uurwerk als je een datum hebt. —> bv bij rolex. Of de datum staat heel erg naar binnen tov het uurwerk.

Dus ik vind het eigenlijk een non argument.

Tuurlijk. Dat beweert ook niemand.
Wel zijn de columnwheel met verticale koppeling chrono’s natuurlijk wel wat mooier en fijner te bedienen.
Van dat mooie zie je trouwens niks. Alles is gesloten. Wel een specifiek voor dit horloge gebouwde chrono. Met maar liefst 340 onderdelen.

Dat JLC geen a typisch chronobouwer is, vind ik persoonlijk niet relevant. Ze maken hele mooie en bijzondere uurwerken. Soms wellicht nog
mooier dan de door jouw genoemde merken.

Lugs zijn breed. Maar op de foto vertekend dat. De zentih tipo die ik had, had een grotere l2l en diameter en droeg ronder. Dus dan valt het niet zo op. Maar goed we weten dat dichtbij foto’s enorm de afmeting doen laten toenemen.

Het is lastig kiezen tussen deze 2 krachtpatsers.

2 likes