Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Nope. Mijn battle. Zenith - batman

@Rik er is toch ook een provincie Noord Holland en een provincie Zuid Holland?

1 like

Het is een pak, of voor de piloot een uniform. Tenzij iemand hier nog carnaval viert, dan mag je deo volente nog eens een kostuum aan. Nu zul je zeggen, vent, wat zit je te muggenziften, maar ik denk dat daarmee het probleem blootgelegd wordt.

Er zijn te veel nouveau riches. Mensen zonder kraak, smaak of goede manieren die luxe hebben veranderd in een kermisattractie. Die willen nog steeds plebshorloges, maar dan nu gewoon duur, want nouveau riches.

De piloot zou inderdaad bij z’n uniform een vintage GMT Master II of kleinere Navitimer kunnen dragen. Maar deze foto?

Daar is het gewoon een Nomos ZĂŒrich Weltzeit, of voor de gegoede burger een Patek. Want zeg nou zelf, de gegoede burger die zo zit te dineren in het vliegtuig heeft bij aankomst ook wel iemand die 'm vertelt hoe laat het is.

Dat maakt niet uit, ook jullie kunnen correct Nederlands leren. :rofl: :rofl:

Hollanders. Breek me de bek er niet van open.

2 likes

:innocent:

Ik denk dat dat ‘gewoon economyclass’ was destijds. Maar tickets kostten in verhouding ook een stuk meer dan nu :man_shrugging:t2:

1 like

Slaapkamer Louis xiv in Versailles. Hoe nouveau riche wil je het hebben?

Die was uiteraard nog niet geboren, maar je hebt gelijk.

1 like

Onzin. Fake news, dat zou Louis nooit doen. Da’s in die toren in New York met die oranje man. Dat weet jij ook.

3 likes

:joy:

1 like

Ik heb even moeten zoeken naar het artikel, maar hier is het https://www.beyondthedial.com/post/hands-on-review-oris-divers-sixty-five-glow/

Tiffany Blue dus (in de ‘volksmond’)

:wink:

1 like

Twee mooie chronos. Klassieke met snuifje sportief of modern met snuifje controverse.

Welke verkiezen jullie?

• Zenith Chronomaster Sport
  • IWC Portugieser Chronograph

0 stemmers

Normaal zou ik voor de zenith kiezen. Nu de iwc.

Maar als de normale tri colore mee had gedaan was dat de winnaar geweest. :grin:

2 likes

Heb de Chronomaster original al eens gepast maar had er geen klik mee.

1 like

Helemaal mee eens. Dat ik zelf een Original heb zal daar vast mee meespelen :wink:

1 like

Heb je de nieuwe gepast? Want dat is wel een heel ander horloge dan de oude.

.

11 likes

Precies, voor dat geld moet je geen hommage en ik-wil-hem-wel-maar-kan-hem-niet-kopen model willen

De nieuwe draagt beter door de kastvorm, maar ik vind de oude echt veel mooier. Minder tekst op de plaat, mooiere chronosecondewijzer en ook de tachymeterring is rustiger en mooier.

5 likes

Komt die weer.

Als je de ‘hommage’ en de daytona in je handen hebt kom je tot de conclusie dat de ‘hommage’ geen hommage is. :see_no_evil:

Edit. Tegen wie zeg ik het :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Dat ligt eraan welke van de 5 verschillende mk1-5 je hebt
 er zijn er ook met heel veel tekst.

1 like

En dat is omdat?

De mooiste natuurlijk :star_struck:

10 likes

Wat denk jezelf?

Ik zal het je zeggen:

Het zijn 2 verschillende horloges.

1 like

Het is een soort koekoeksei. Zenith dropt het ei en vergeet er naar om te kijken terwijl de pleegouders het door intensieve cultivatie als ‘eigen’ weten te verkopen totdat bijna niemand meer beter weet :man_shrugging:t2: