Je moet even helpen welke nou precies welke is
Omgekeerde volgorde van de foto’s. Logisch toch
Ik dacht eigenlijk dat iedereen het verschil tussen zwart en antraciet wel zou kunnen zien
Antraciet is een kleur grijs.
Ja snap ik maar kwam voor mij niet heel duidelijk over. Zwart it is! Komt ook door het datumvenster.
Nu al jaloers, zo mooi irl!
Een Damasko heb ik. En ja Stowa, maar ik zie echt amper verschil tussen Laco en Stowa qua fliegers. Ik vind die blauwe omlijning van de wijzers niet mooi.
Big Eye is niks voor mij. Trek die assymetrie van die grotere subdial niet. Krijg er een beetje deze vibe van:
Ik neig zelf ook naar zwart door die datum. Ik vind hem door de kast heel sleek maar antraciet is wat veelzijdiger qua bandjes.
Alternatief is de Divido 2.0, duurder maar mooiere datum op de andere modellen. Ik heb alleen geen 1k over voor dat subtiele verschil.
Eens maar toch niet bij een pilot.
Deze vind ik ook mooi ja. Maar, in tegenstelling tot jullie blijkbaar, vind ik ook bij deze dat leren bandje mooier.
Dat. Niet bij een Pilot. En de mooiste LaCo is een Archimede.
Als je contact met Laco opneemt kun je ieder bandje op ieder horloge bestellen. Dat regelen ze daar voor je.
Ik kan je uitleggen waarom.
De 39mm LaCo Augsburg heeft een hoogte van 11,55mm. De WR is 50m.
De 39mm Archimede Pilot heeft een hoogte van 9,8mm. De WR is 100m.
Nu zul je zeggen dat het prijsverschil 540 ballen is. Voor dat verschil krijg je een ETA 2428-2 in plaats van een Miyota 821A. En je krijgt standaard hitte geblauwde wijzers.
Ook kun je bij Archimede kiezen of je een date of no-date wilt, en kun je kiezen tussen de sterile-dial of logo versie. Het glas is single AR coated.
Alternatief voor beide Pilots?
40mm Dekla, 10,6mm dik, 100m WR. 540 ballen voor hitte-geblauwde wijzers.
540 ballen. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Hier ga ik met je mee.
Dit maakt me niet zoveel uit. Hoe merk ik het verschil?
Ik vind die blauwe wijzers minder mooi. Heeft het een functie?
Sowieso no-date. Logo weet ik niet.
Ik vind het iets lichtere bandje van Archimede ook mooier. Weet nog niet of ik dit allemaal 540 euro waard vind.
Neuh, niet echt. Ik vind de secondengang van de ETA / SII calibers mooier dan de Miyota 8xxx serie. Dat heeft te maken met een mogelijke stottering van de secondenwijzer. Maar da’s zo’n kleine niggle, in principe zijn het allemaal robuuste uurwerken.
Hitte-geblauwde wijzers zijn op papier minder geneigd om te oxideren. Ikzelf vind ze wel mooier, en ik vind ze beter contrast bieden tegen een blauwe achtergrond.
Ik heb logo gekozen omdat ik sterile-dials saai vind.
Pak een Dekla. Voor mij is de platste kast de winnaar, want comfortabel. 200 ballen meer dan de LaCo, maar beter glas, blauwe wijzers, keuzes over de wijzerplaat en configuratie en lume. Nog steeds 100m WR en platter dan de LaCo.
Niets is zo ergerlijk dan dikke horloges.
Ik vind de rotor meestal storend hoorbaar bij Miyota’s
Het huidige Laco heeft op de naam en type horloges na niet zo heel veel meer van doen met het Laco dat mede de horloges voor de Luftwaffe produceerde, niet dat dat per se negatief is uiteraard…
Zonde, zou je je misschien eens in moeten verdiepen. Echt een merk met een eigen koers waar kwaliteit echt bovenaan staat.
Voor de prijs ligt het qua afwerking mijlenver voor op de concurrentie, durf wel te stellen dat hun duikers de strijd met die van bijvoorbeeld Tudor aankunnen.
Die kun je wel heel specifiek samenstellen. Krijg er bijna een burnout van.
@Dao en @anon53002072EV bijvoorbeeld die er daadwerkelijk een hebben begrijpen waarschijnlijk wel wat ik er mee bedoel.