Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Mooier dan de chrono of de lange?

Naar mijn mening wel. Kwaliteitsgevoel is ook echt heel hoog bij die generatie marine.

Hee, maken Rolex en Zenith nou Seiko hommages, als ik @Brick goed begrijp?

image

Gelukkig maakt Omega de OG clasp. :slight_smile:

Ik moet racist zijn, op horlogegebied. Ik blijf maar wit stemmen. En als het moet rosé.

Brrr. Zo lelijk. Zowel Breguet als Lange maken mooier spul. :point_down:

Dus ik heb Aquastar gestemd.

3 likes

deze lange saxonia is m.i. ‘gaver’, natuurlijk subjectief, dan diegene die jij post
wat een dial

5 likes

Ook deze aventurijnen wijzerplaat is inderdaad mooi, en ook mooier dan de Lange 1 uit je poll. Zolang het maar een Saxonia-achtig horloge is zonder teveel gelul op de wijzerplaat

Dat komt ook omdat ik eigenlijk een hekel heb aan Großdatums. Want het kan niet makkelijker dan gewoon één datumwiel, maar iemand heeft ergens dan weer bedacht dat je dat dan uit elkaar moet trekken naar een gecompliceerder mechaniek met twee schijven. Ik vind dat facepalm-waardig.

Mensen gaan me weer calvinistisch noemen, maar ik hang erg naar economy of design. :slight_smile:

Babushka, tell me about that time you survived zee war and when you only had beets to feed your children.

Oh, verkeerde forum. Nevermind.

Nee, maar wel gewoon kut. Beetje gevoel is cool.

3 likes

Dus omdat Koning Frederik Augustus XXIV van Pikkestijn tot Navelstaer geen smaak had in z’n theater-interieurs moet ik nou naar een drukke asymmetrische wijzerplaat loeren waar de tijd maar een klein hoekje in neemt? Hmmm. Dat “gevoel” kan ik missen als kiespijn.

Merk op dat jij een Saxonia kocht, en geen 1, dus ook jij bent geen fan genoeg om de portemonnee te trekken. :stuck_out_tongue:

4 likes

Je mag het natuurlijk niet mooi vinden, ben ik zelfs wel tot op bepaalde hoogte met je eens. Maar steeds het argument dat het overbodig of onnodig complex is kun je echt alleen maar geven wanneer je horloges draagt zonder onnodig complexe features en technieken. Geen automaten dus en ook geen kwarts.

2 likes

Ik vind de 1 ook niet heel mooi, maar het datumvenster wel cool.

Doe mij de Saxonia Moonphase dan maar.

13 likes

Mooi
maar liever zonder het datumvenster :grin::+1:

2 likes

Dan moet je maar bij een ander merk gaan shoppen.

2 likes

Dat datumveld vind ik zo lomp uitzien ten opzichte van ‘de rest’ en dat is serieus de reden waarom ik nog nooit een Lange gekocht heb.

1 like

speciaal voor jullie

11 likes

Ben je nu in Amsterdam?

Wacht jij voor? Ik hou achter in de gaten.

1 like

Potentieel is iedereen met een tassie buiten de deur een doelwit toch?

Maar euh, is goed. :rofl:

3 likes

Quartz heeft de bijwerking dat het zaken schokbestendiger en accurater maakt, en positionele variatie weg neemt. Een automaat maakt het dagelijks opwinden aan de kroon overbodig, en als hij efficiënt genoeg is houdt ie de veerspanning in de goldilocks-zone. Dat verbetert de absolute kernfunctie van een horloge allemaal.

Maar hoe wordt een datumweergave beter van de toegevoegde complexiteit van een extra tandwiel, as, en schijf? Maanfase, dag, datum, perpetual en annual calendar begrijp ik echt allemaal. Het verneuken van de datumcomplicatie? Not so much. :slight_smile:

Maar het is slechts een mening / voorkeur.

Als die no date was
 Tja.

Jaeger LeCoultre for the win. :face_with_monocle: :rofl:

Kijk. Daar had op z’n minst 01 moeten staan. Blanco laten. Pffff.

8 likes

Maar nog steeds nodeloos complex t.o.v. een horloge dat aan een atoomklok hangt. En nog duurder ook!

Met ingewikkeld datumsysteem.:grimacing:

Eens, dat zou enorm helpen.

1 like

Dat is een interessante claim. De Astron GPS horloges zijn toch echt 2000 ballen of meer, terwijl ik voor 4,95 een quartzje koop bij de kruitvat. Bij G-shocks zijn de radio-controlled versies niet voor niks duurder dan de gewone, want je moet een ontvanger, stuk firmware en een knop toevoegen aan een gewoon quartz uurwerk. :slight_smile:

1 like

Goedkoper dan een GS dan toch.

2 likes