Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Dat is precies wat ik zeg in mijn post….

Nee hoor.
Maar de meeste mensen hebben nou eenmaal wel een sympathie voor een bepaald merk.
Ik heb niks tegen Seiko, integendeel zelfs, maar Oris staat bij mij hoger op het lijstje.
Verder zei ik dit :

En dat neem ik terug. De Seiko is alleen meer mijn ding, da’s wat anders. De wijzerplaat, de band, en het glas van de 65 zijn wat mij betreft van betere kwaliteit en schoonheid.
De SPB blijft toch gewoon maar een standaard duiker. Een mooie en goede standaard duiker, maar wel een behoorlijk stuk saaier dan deze hippe rare 65.
Heel mooi, maar je moet ervan houden. Ik niet, en de lange lugs en smalle band vond ik niet prettig.

1 like

Helemaal mee eens. Die wijzerplaat en het gebolde glas :heart_eyes:
Qua band voor mij zeker Oris vwb de aansluiting op de kast, algeheel design en de clasp welke minder dik is. Ik vind de hogere beat rate van het ETA uurwerk ook een grotere plus dan de kortere PR tov de Seiko.

1 like
  • Glashutte Panomatic Lunar
  • JLC Reverso Tribute Mono

0 stemmers

Ploaties:

1 like

Moeilijke deze. Allebei heel mooi. Ik ben groot fan van JLC en ook van deze Reverso. Maar de Glashütte wint het toch nipt. Zo mooi afgewerkt die dingen en dat gekke ontwerp klopt toch gewoon. Nadeel: het is wel een beetje een Lange look en geen eigen look.

1 like

JLC, vloeken in de kerk miss. Maar ik vind de glashutte een lange hommage. Dan zou ik eerder doorsparen en gaan voor de lange saxonia

2 likes

glashutte heeft een geweldige afwerking, klantenservice en is m.i. een geweldige keuze voor dat geld…

Ik heb exact het omgekeerde. Ik vind de glashutte veel leuker dan de lange. Maar goed, ik heb het algemeen beschouwd niet zo voor lange. Elk z’n zin, natuurlijk.

Mochten ze die ondertiteling er afhalen, zou ik misschien nog wel geïnteresseerd zijn. “Mondphase” … zie ik zo ook wel hoor.

1 like

Kwam er miss een beetje lomp uit… glasshute heeft ongetwijfeld een vreselijk goede afwerking en het is een heel mooi horloge, alleen zou ik voor ongeveer 10k wel iets willen dat onderscheidend is. Maar ik snap dat iemand voor de glashutte zou kiezen😁

1 like

Eenvoudige keuze: JLC

De elegantie spat van de JLC af en dat kan ik nu niet echt zeggen van de Glashütte.

2 likes

de seaq serie is dan heel mooi…

14 likes

Heel gaaf!

Ja deze vind ik wel erg gaaf! Met een eigen smoel!

Nog een pré: verkrijgbaar met stalen band :ok_hand:

1 like

• Rolex 18238
  • AP Royal Oak (37mm)

0 stemmers

Sterker nog, je moét hem met stalen band kopen, dan valt een stuk minder op dat hij zeker 2 mm te dik is

1 like

Is dit niet een betere battle voor de royal pak.

4 likes
Ooit word ik 40 jaar, dus…
  • Rolex Air-King 116900
  • Rolex Explorer II Polar 16570

0 stemmers

2 likes

Dat is een makkelijke de witte pauw VS de vogel verschrikker.

Witte pauw wint

6 likes

Veel duikers gehad, er zijn er maar weinig die aan de eerste generatie SPB14x kunnen tippen. Ook mijn SPB153 niet, als ik eerlijk ben. De Oris is tof, maar voor mij moet je met de Glow of Momotaro aan komen wil je de SPB verslaan. Of ik dat ding “standaard” wil noemen… Tja.

Ik heb geen Seiko gestemd omdat ik een fanboi ben van het merk (ze verneuken oneindig meer duikers dan dat ze goeie maken) maar juist omdat die SPB bijzonder is. :slight_smile: Grappig hoe anders mensen naar die dingen kunnen kijken.

Ook wel een grappig fenomeen dat men daar zo naar kijkt. Dat kan mij ook niet echt boeien, al heb ik een oud 18000 bph handwind uurwerkje.

:point_up:

Eenvoudig, rustig, mooi.

2 likes