Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ik vind het idee van dit topic heel leuk. Het laat me nadenken over wat ik mooi en belangrijk vind in een horloge, andere meningen die tot andere inzichten kunnen leiden en (potentieel) komen er dingen voor waar ik zelf nog niet van gehoord of naar gekeken had.

Maar ik merk dat ik hier steeds minder kijk omdat het voor mijn gevoel wel heel erg vaak om de één of andere Rolex gaat. Kan er niks aan doen maar hoe meer ik die dingen voorbij zie komen hoe minder ze mij boeien en hoe meer ze mij gaan tegen staan.

Ik probeer niet te down voten puur op het merk alleen maar ik heb mezelf er wel eens op betrapt als ik eerlijk ben… :grimacing:

5 likes

Echt een leuke battle, zou bij deze 2 ook voor deze kleurstellingen gaan denk ik. Bij de AP misschien de 39mm. :thinking:

2 likes

In de categorie “stop-met-zeuren-en-doe-er-anders-zelf-wat-aan”:

Ik ben onlangs heel erg verliefd geworden op deze. :point_down:

Wat natuurlijk in het zelfde veld zit als deze. :point_down:

Ja ja, Rolex Explorer achtige design elementen en al die dingen… Maar een dressie avonturen horloge waarmee ik op een gala kan staan om aan het einde ervan er mee de natuur in te rennen, dat wil ik eigenlijk wel heel graag. Talk me into it, or out of it…

• Nivada Grenchen Super Antartic
  • Seiko Prospex SPB251
  • Iets anders namelijk…

0 stemmers

1 like

Boven de paar honder euro is ieder horloge beleving, dit verschilt per persoon. Ik heb hier echt een voorkeur voor. Overigens hebben veel handwinders, zeker de oude, een small seconds waar een lagere beat rate weer minder opvalt. Dit geldt meen ik voor mijn Nomos en Vertex.

Sluit mij hierbij aan, er mogen m.i. best wat vaker meer betaalbare horloges langs komen incl. echte discussie hierover.

1 like

Nivada gestemd. Want dunner en geen datum. Aan de andere kant vind ik de kast, wijzerplaat en wijzers van de Seiko veel mooier. Maar toch. Dunner maken, die handel. Seiko’s blijven gewoon te dik.

Wat is betaalbaar? En voor wie? Natuurlijk zijn Rolexen vrij saai, je ziet te veel van hetzelfde.

Maar om een beetje te plagen wil ik deze er nog wel eventjes in gooien:

Welke dan?
  • Grand Seiko kira-zuri Winter spring drive
  • The Citizen Chronomaster washi paper high accuracy quartz

0 stemmers

En ja, die Seiko net binnen, maar al redelijk donker, dus een beetje kut foto’s. Sorry.

5 likes

hoppa… ik zet de toon :slight_smile:

1 like

Ah, een nieuwe aanwinst? Prachtig!

Dank je! Ik ben er blij mee. Vers van de pers, een nieuwe collectie ook.

6 likes

Dan toch.

Gefeliciteerd.

Als ik aan grand seiko denk, dan ist zoiets. Ticks all the boxes zeker? Quasi “perfect”. Alle objectieve pro’s en contra’s afgewogen.

Betrouwbare toyota corolla he.

:wink:

2 likes

Da’s grappig dat je dat zegt. Ik heb op dit moment een Toyota Corolla. Wilde eens een hybride proberen. Ik heb een tyfushekel aan die wagen, en zodra hij z’n ene jaartje vol heeft van het contract lever ik de sleutels weer in. :slight_smile:

En dan is het terug naar comfortabel Frans. Zoals het hoort. Toch een iets andere reactie dan ik op die Grand Seiko’s heb.

Ding is tering mooi, heeft een rete-cool uurwerk en is nog 100m waterdicht ook. En in deze iteratie nog niet bijster dik ook. Ik zie geen contra’s. Dit is Nicaragua niet. :rofl:

6 likes

100% de Citizen.
De Grand Seiko vind ik echt een rommeltje. Een glimmende kast, imitatie oyster band, de gigantische kroon en de power reserve die random op de plaat gekwakt is. Ondanks dit alles vind ik het totaal echt slaapverwekkend saai.

Het is een beetje alsof je een schizofrene vriendin hebt, maar dan zonder de gekkigheid in bed.

Die Citizen vind ik tijdloos mooi, gebalanceerd en door de plaat super uniek.

9 likes

Oh. Uuuhhmmm :zipper_mouth_face:
Gefeliciteerd! :grimacing:

2 likes

Maak je niet te sappel. Jij weet donders goed dat ik een vergelijkbare afkeer van minstens twee van jouw horloges heb, maar jij slaapt daar ook niet minder om. :+1:

Prachtig! Ik word zo moe van die fetisj voor zandstralen hier op het forum. Ik heb zelfs een volledig glimmende duiker, dussss… :joy:

Merk op dat de Citizen EXACT dezelfde gepolijste delen heeft, maar dan net iets minder strak. :upside_down_face::upside_down_face:

Nee, het is gewoon een oyster band, maar dan met een fatsoenlijke sluiting. Oyster banden zijn prima banden. Beter dan zo’n lelijke rammelende bling jubilee. :sunglasses:

Tja. Hij was minder afleesbaar omdat ze al hun wijzers brushen. Maar er zat een laag plastic tussen het papier en de wijzers waardoor hij op foto’s super was, maar om de pols nooit echt overtuigde. Die GS is omgekeerd.

Toen m’n vrouw een foto van de GS zag zei ze letterlijk “wow, that is so ugly, it looks like aluminium foil”, en moest even slikken toen ik zei dat ik hem besteld had.

Vandaag in het handje was ze laaiend enthousiast. Ik ben dus blij dat de Chronomaster pleite is, en de GS binnen. En zij ook.

PS: kroon van de Citizen was ook niet klein, maar je ziet het minder door crown guards. Ik vind het fijn. Dan draait het makkelijk. :+1:

3 likes

Zonder dat ruitenwissertje zou ik de grand seiko verkiezen. Ik snap er ook het nut niet van, denk ik. Of beter, ik snap niet waarom dat op zo goed als alle spring drives moet en dan niet op hun gewone automaten.

2 likes

Ze komen er steeds meer zonder. Mij stoort het niet, maar ik weet dat die dingen net zo gehaat worden als de datum pukkel van Rolex of de cocktail prikkers op veel Breitling horloges. Oh well.

Hamilton Khaki Field Mechanical

Tissot PRX Powermatic 80

• Hamilton Khaki Field Mechanical
  • Tissot PRX Powermatic 80

0 stemmers

4 likes

Ja die pukkel is ook niks voor mij :grimacing:

Ach ja, het is maar een extra wijzer. Deze heeft al niet die inkeping in de wijzerplaat, dat is al beter. Maar zonder zou ik zelf ook beginnen kijken.

1 like

Datum pukkels vind ik verschrikkelijk.

Die ruitenwissertjes daar in tegen vind ik eigenlijk wel cool. Maar toegegeven, vooral op de achterkant.

Eigenlijk zou ik willen dat al mijn horloges die functie hadden. Heb me een keer verslapen omdat een Seiko 5 het begin van de ochtend niet gehaald had. Snapte toen wel het nut er van…

1 like

Kijk, dat is een duidelijke vergelijking. Ik snap je :blush::joy:

True, true. Ik vind dat dus ook.

2 likes

Precies dit. Maar vooral die datum… daar moeten ze eens mee stoppen

1 like