Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 2)

Ik heb ook voor de citizen gekozen. Met name omdat dat een van de weinige hele mooie horloges uit Azië is, die niet saai is.

Maar dat begrijp ik volkomen. Al onze vrouwen zijn blij als het hebbedingetje eindelijk binnen is. Dan is er weer even rust ik de tent en meer tijd voor haar. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Tja. Als je mijn vrouw en beetje nietszeggend wilt maken, met narcistische trekjes… De waarheid is dat ze haar eigen visie op horloge ontwerp heeft, met een kleine eigen verzameling, en net als ik een milde fetisj voor de Japanse cultuur. :upside_down_face:

Bovendien is ze op haar privacy gesteld. Hoe meer ik met horloges bezig ben, hoe meer zij ongestoord haar goddelijke gang kan gaan.

4 likes

Das wat telt! Nee, mooi hoor.
GS nooit irl gezien, kan er eigenlijk niks over zeggen maar wil ik ook nog wel es ervaren. Komt nog wel.

Die 37 mm hoop ik nog ergens te kunnen krijgen, ergens in Zwitserland , kans is klein maar wie weet…( De witte is i.m.o mooier dan de donkerblauwe)

Het is dat ik echt geen ochtendmens ben, anders had ik nu hardop gelachen. Nu was de brede glimlach het beste wat ik eruit kon persen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Geen plannen om wat te kopen, dus gewoon een paar uit de eigen collectie. 3x Tissot vintage quartz op de originele stalen bracelet; welke is het meest geslaagd?

• Seastar (1978)
  • PR 1500 (1982)
  • F1 (+/-1984)

0 stemmers

5 likes

Seikooooo want de datum op de Oris is lelijk

Wat een ontzettend mooie Seastar zeg :heart_eyes:. Hele mooie wijzerplaat ook!

2 likes

Heb je deze cersie van de Oris 65 wel eens in je handen gehad? Ik vind dat de datum echt weg valt en juist geniaal veg gewerkt is in de dial

1 like

De seiko is ongeveer 100 ekkies duurder. Wat zou jullie keuze zijn als beater.

• Seiko turtle
  • Citizen promaster titanium

0 stemmers

1 like

Alledrie tof maar de Seastar Quartz is heel cool :+1:

2 likes

:pray: :pray: :blush:

Mooi ding inderdaad die Seastar, ben er ook wel gek mee. Bracelet wel de minst bijzondere van de 3, maar niks mis mee; heel comfortabel.

Had niet verwacht dat de voorkeur voor de Seastar zo groot zou zijn :hushed:

Ik heb op optie één gestemd, want glazen dildo. :slight_smile:

Toevallig vind ik het horloge ook het coolst (meest diepte op de wijzerplaat), maar da’s secundair. Ik moest lachen. Goeie morgen.

3 likes

:laughing: :laughing: :laughing:

't is eigenlijk een thermometer, maar die associatie had ik moeten zien aankomen :laughing:

1 like

Als dat een criterium is dan wordt dit een heel stil topic denk ik :wink: - nee dat niet maar ik heb een uitgesproken smaak met datum-vensters. Of mooi weggewerkt en zonder dat het uit de toon valt met de rest van de plaat, or geen datum.

Hier wat voorbeelden waar het in mijn ogen niet goed is gedaan:
afbeelding

afbeelding

Op de 42mm versie van de 65 is het veel beter gelukt (als is die in zijn geheel weer te groot):
afbeelding
Mooi kadertje eromheen wat ook nog eens de vorm van de plaat volgt.

Enige verbeterpunt is nog de kleur van het datumwiel wat eigenlijk dezelfde kleur als de plaat zou moeten hebben. Zoals bij deze omega bijvoorbeeld:

4 likes

Heel veel beter? Muah. Maar wel veel mooier de Seiko :grin:

Ik ben eigenlijk helemaal afgestapt van datumvesters.

Elke keer als ik er -toch- eentje met datum heb zit ik me weer te ergeren na een paar dagen. Is het niet het feit dat ie die wijzerplaat verknalt, dan wel dat ie verkeerd staat. Wat een ondingen!

4 likes

Zo zie je maar: bij mij is het omgekeerd. Eens er een kadertje (geprint of zo’n metalen lijst als bij seiko) om staat, knap ik er op af. Datum op half vijf, zelfde probleem. De Planet Ocean in jouw lijst vind ik dan het beste uitgevoerd. Heb je (in gebruik) het minste last van, omdat het recht op recht niet zo opvalt (op de mijne).

Ik merk wel op dat ik er meer zonder datum heb dan met, wat allicht toch ook een beetje mijn voorkeur is.

3 likes
GMT quartz of mechanisch

0 stemmers

Anders namelijk: een mechanische GS. :smile:

1 like